• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W stoczni Crist palą blachy

VIK
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Uroczystość palenia blach, czyli inauguracja budowy statku.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Dziś blachy tnie maszyna, którą należy zaprogramować.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.

Stocznia Crist rozpoczęła budowę specjalistycznej jednostki do układania żwiru na dnie morskim, która posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Choć umowę z konsorcjum Femern Link Contractors podpisano zaledwie we wrześniu, to stocznia już rozpoczęła palenie blach.



Stocznia Crist zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez Crist), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego. W ramach projektu stocznia będzie współpracowała z biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy.

- Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie miała dwie komory żwirowe, każda do 7 tys. ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.
  • Statek do układania żwiru na dnie morskim.
  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Stocznia Crist zawarła umowę na budowę tej jednostki z konsorcjum Femern Link Contractors, odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

- Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny - poinformowano w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie (75) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (18)

    Szkoda że jak zwykle budujemy dla zagranicy a i jednostka będzie pracować w Niemczech i Danii.

    • 35 35

    • Wyłóż marudo pieniądze to jednostka pozostanie w Kraju!!

      • 1 0

    • To i tak nie jest polska stocznia Budują dla swoich (4)

      • 1 17

      • Co??? (3)

        Skąd masz takie infomację :) ? Bo nazwa nie Polska?

        • 9 1

        • dla niego jak nie jest "Polska" "Narodow" albo "Państwowa" w nazwie to zawsze wrogie imperialistyczne (2)

          taki to neokomistyczny pisowiec to ma resztki mózgu tak przeżarte propaganda że myśleć sam nie potrafi

          • 10 5

          • (1)

            ty za to na nazwe "Polska" "Narodowa" albo "Państwowa" dostajesz piany na "buzi", taki to juz totalny neokomunistyczny folksdojcz z resztkami mózgu przeżartymi antypolską propagandą, ze myslec sam nie potrafi.

            • 2 3

            • Wlasnie dlatego ze potrafi

              Rozumie jak te pojęcia zostały zeszmacone

              • 2 0

    • Bez żartów panie Dr S.@

      A po co nam taki statek do układania żwiru na dnie morza?

      • 3 1

    • nas stać na płacenie kar (4)

      Dla U.E.

      • 18 13

      • Ty i tak nie płacisz to co jeczysz (3)

        Takie POKOmony jak ty sprzedają tylko Polskę

        • 11 25

        • poPiSowe 433miliardy długu+ tylko w ostatnie 2 lata i podwyżki swoich rządowych pensji o 100%+

          takiego rozmachu w robieniu długów to nie miało PO czy SLD ... PC i AWS też nie ... nawet E.Gierek tak to nie kradł i tak nie marnotrawił... jak PiS

          • 4 2

        • Każdy za to płaci cymbale pisowski

          • 10 4

        • Chyba wolałem jak PO sprzedawało...

          Niż jak PiS rozkrada

          • 13 10

    • to się nazywa eksport (1)

      • 11 0

      • Rozwinięcie

        Eksport za granicę pomocy podatkowej podatników i podwykonawców :-) . Co to za pracodawca i kontrahent któremu trzeba płacić z własnej kasy na swoje własne wynagrodzenie. :-) :-):-) . Pseudopruwatne słabe są.Nawet już nie stoją w miejscu tylko się cofają.

        • 1 3

    • (1)

      a co? chcialbys narodowy tunel pod Baltykiem do Niemiec czy do Danii?

      • 7 0

      • niech zaczna od tunelu pod Pacholkiem

        • 3 1

    • Moglibyśmy budować dla siebie. Gdzie są te promy? :D

      • 3 3

    • to chyba dobrze, właśnie, że eksportujemy swoje usługi

      • 10 0

  • Brawo Crist! (4)

    Dobrze słyszeć, że polska stocznia realizuje kolejny ambitny projekt. Tak trzymać!

    • 51 23

    • Polska stocznia???

      Przy zatrudnieniu preferowany język ukraiński.Polskiej to już dawno niema

      • 0 0

    • (1)

      Stoczni to już dawno nie ma i nie będzie. To jest zakład prefabrykacji i nic więcej!!!

      • 3 0

      • Stocznie niestety na amen wykonczyl donald...Dobrze, ze w dzisiejszych lepszych czasach cos tam moze funkcjonowac.

        • 3 3

    • Realizuje bo nie jest Narodowa albo Państwowa i nie ma zwiazkowcow ze styropianu co niszcza wszystko

      • 7 7

  • Przepraszam najmocniej, tam jeszcze ktos pracuje (1)

    Mowa oczywiscie o Polakach.

    • 0 0

    • Miasto

      O! Masz rację! Ukrainiec na Ukraińcu siedzi i różnego rodzaju żółtki. Teraz Polak tam to jak wygrana w lotto

      • 0 0

  • Halo

    Żwir się sam nie nanosi?

    • 0 0

  • ooorobertooo (4)

    W ramach uścislenia tego nic nie wnoszącego bełkotu , to w byłej stoczni Gdynia a obecnie pseudo firmie Crist zostanie wybudowany goły kadłub a po ukączeniu go zostanie odcholowany do Niemiec gdzie zostanie dokączony i wyposażony w niemieckie urządzenia, czyli Polacy wykonają najgorszą pracę .

    • 9 13

    • Nigdy nie bylo inaczej

      Czy mnie pamiec zawodzi

      • 0 1

    • Ortografia,

      "dokączony" Mój syn jest jednym z prowadzących projekt i wiem, że napisałeś nieprawdę, dokączony pismaku.

      • 2 2

    • Skąd taka opinia,

      Mój syn jest jednym z prowadzących projekt i wiem, że napisałeś nieprawdę. Otrząśnij się człowieku z letargu.

      • 3 3

    • "dokączony"?

      W jakim to języku?

      • 10 0

  • Bil Clinton palił trawkę ale się nie zaciągał (1)

    • 1 0

    • Scyzoryk mu zabronil

      Mozna palic ale nie mozna kupowac. Wiec jak wezmiesz sztacha a nie kupisz jestes calkowicie czysty. Jak jaskiernia

      • 0 0

  • A słyszał ktoś, co tam w powstałej z kolan Stoczni Gdańsk, dawniej im.Lenina a teraz Kaczyńskiego?

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Taki tunel z Gdyni na Hel (1)

    • 15 5

    • świetny pomysł

      prezes zrobi nam z kraju drugie emiraty arabskie. niech żyje Premier Morawiecki i Prezes Kaczyński!

      • 2 1

  • (3)

    Palić to można gł....
    Cięcie to właściwy termin.
    Pozdro

    • 23 7

    • Albo rozkrój (1)

      • 4 0

      • Albo pali w rozkroku, ale to już inna historia :)

        • 3 0

    • Można rozpalać.

      • 3 0

  • Nie ma jak (1)

    Stocznia im. Komuny paryskiej, to były czasy.

    • 2 2

    • Piłem jak nigdy..

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane