• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein

VIK, Wioletta Kakowska-Mehring
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Kablowiec powstaje dla Nexans Subsea Operations.
  • "Color Hybrid" to jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku. 
  • Jednostka NB 312 "National Geographic Endurance" to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW.

Stocznia Crist otrzymała kolejne zlecenie od norweskiej stoczni Ulstein. Do w części wyposażonego polarnego statku pasażerskiego i największego promu hybrydowego świata dołączy kablowiec.



- Podpisaliśmy umowę na budowę częściowo wyposażonego kablowca "Nexans Aurora". Jest to kolejne zlecenie od norweskiego partnera, czyli stoczni Ulstein. Wykonujemy dla nich częściowo wyposażoną jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance" i największy prom hybrydowy świata "Color Hybrid" dla armatora Color Line. Ta współpraca jest dla nas bardzo cenna i jak widać bardzo owocna - mówi Tomasz Wrzask, rzecznik prasowy stoczni Crist.
Norweska stocznia Ulstein podpisała z Nexans Subsea Operations kontrakt na budowę dużego statku do kładzenia kabli DP3. Kablowiec "Nexans Aurora" powstanie według projektu przygotowanego przez okrętowe biuro Skipsteknisk z Alesund. Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji. Ma mieć 31 m szerokości, 149,9 m długości, nośność 17 000 ton i będzie mógł pomieścić 90 osób. Statek będzie przystosowany do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Stocznia Crist jako podwykonawca wykona częściowo wyposażony kadłub.

Gdyńska stocznia aktualnie prowadzi dwa inne projekty dla Norwegów. Jednostka NB 312 "National Geographic Endurance" to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW znanym dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".

Kolejnym projektem powstającym w Crist dla Ulstein jest prom pasażersko-samochodowy o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie "Color Hybrid". Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku. Jednostka będzie miała 160 m długości i 27 m szerokości. Będzie mogła zabierać na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Czas podróży na trasie nowej jednostki wyniesie 2 godziny i 20 minut. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Opinie (52) 5 zablokowanych

  • W k (9)

    Panowie jak tam płacą? Umowa o pracę jest?

    • 18 7

    • (3)

      Wolał bym trawę wpier..ać niż tam robić.Byłem na rozmowie o pracę, rozmowa trwała 5 minut wyszedłem wstrząśnięty, myślę, że to zostawiło ślad na mojej psychice.Idąc tam do pracy, to tak jak byś stanął u bram piekieł i zgodził się na niewole w męczarniach.

      • 13 3

      • To wp..laj! Albo miske ryzu!

        • 0 0

      • Zatrudnij sie w urzedzie jakims nierobie. Bedziesz mial umowe i inne „godne” dodatki jak w kopalniach do ktorych wszyscy doplacamy. Nikt poza tym w tej firmie cie nie potrzebuje

        • 0 0

      • obok jest Stocznia , mnie przyjęli na lepszych warunkach

        • 5 0

    • Stocznia (1)

      Nie ma . Umowa zlecenie albo dzieło. Płacą średnio a wymagania...

      • 10 2

      • To zatrudnij ich sam socjal nierobie

        • 0 0

    • 13 zl brutto i wymagali wlasnej dzialalnosci no k zart

      • 2 0

    • Crist to dziady

      "Zatrudnienie" na własnej działalności i to za grosze

      • 13 1

    • Nie radzę.

      Płaca najgorzej że wszystkich stoczni. Tylko gonią. Syf burdel i pijaństwo.

      • 17 2

  • Crist buduje kadłub, nie kablowiec !

    Kadłub , korpus, czyli to jedynie ciecie i spawalnictwo blach dla norweskiego Pana za 1 euro za 1 kg konstrukcji netto. Do tego rury. Jak nie starczy kasy, to zasypie dziure budżet panstwa bo to firma panstwowa. I po to aby ludzie tyrali na działalnosciach , smieciowkach, bez urlopu i bez Zusu. Albo ukraincy.
    Gdzie tu sens i logika ??????

    • 1 1

  • kablowiec

    przede wszystkim Crist nie zbuduje kablowca lecz kadłub tej jednostki czyli wykonane zostaną najprostsze ale najbardziej uciążliwe roboty - prace stalowe i prace konserwacyjno-malarskie, natomiast prace wyposażeniowe - rurarskie, ślusarskie, elektryczne itd. wykonane zostaną w stoczni Ulstein w Ulsteinviku w Norwegii. Tak więc jest to kolejny artykuł wprowadzajacy w błąd czytekników
    sugerujacy, że w Polsce funkcjonują stocznie jak kiedyś a to przecież nieprawda. Aktualnie jedynie holding gdańskiej remontowej jest w stanie zaprojektować i zbudować kompletnie wyposażony statek. Obecny rząd ma pomysły na odbudowę przemysłu stoczniowego i bardzo dobrze tyle, że
    będzie to możliwe za klikanaście lat z prostych przyczyn nie ma dziś szkolnictwa zawodowego, nie ma firm a właściwie jest ich bardzo mało, które mogłyvy kooperować ze stoczniami.

    • 6 0

  • ciekawe kim to zrobia

    Każdy narzeka a ktoś tam przecież robi. Same krypy się nie robia

    • 5 1

  • Nie kablowiec ....

    ... a kadłub kablowca, czyli najgorszą, marnie opłacaną pracę !

    • 10 0

  • Dlaczego nie do Nauty? Nauta by to lepiej zrobiła

    • 3 10

  • kablować każdy umie (1)

    ile crist zarobi na projekcie? proszę wysłać kalkulację w exelu

    • 7 11

    • Proszę bardzo, wysłaliśmy.Pozdrawiamy

      • 4 1

  • A jak tam Remontówka?

    • 4 4

  • Brawo (2)

    Gratulacje

    • 21 7

    • Spasiba

      • 5 0

    • Klakier

      • 3 2

  • Stocznia Crist a gdzie to jest?? (2)

    • 5 4

    • Stocznia (1)

      Dawna stocznia gdynia

      • 5 2

      • Crist

        to nie jest dawna stocznia Gdynia. Kilka lat temu dziwny fundusz MARS przekabacił założycieli spółki CRIST i ci po otrzymaniu pieniędzy przekształcili w ciągu jednego dnia
        Crist w sp akcyjną. Oczywiście dawni właściciele Cristu załozyli kilka spółek dla siebie by ewentualnie chronic się przed stratami. A sam CRIST z Gdyni niestety nie funkcjonuje najlepiej i to z różnych powodów. Zbyt mało miejsca jest tu by opisywać szczegóły.

        • 11 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane