• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych

Wioletta Kakowska-Mehring
21 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Hala integracji okrętów powstanie przy Nabrzeżu Zachodnim. Hala integracji okrętów powstanie przy Nabrzeżu Zachodnim.

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy hali kadłubowej i produkcyjnej. Bez tej infrastruktury Stocznia nie będzie mogła czynnie uczestniczyć w budowie w fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.



PGZ Stocznia Wojenna poinformowała, że szuka tzw. inwestora zastępczego dla zadania inwestycyjnego polegającego na "budowie hali kadłubowej oraz na budowie hali produkcyjnej wraz z budynkiem biurowo-socjalnym". Podmiot ten, który ma zostać wyłoniony pod koniec października, ma na rzecz Stoczni zająć się budowa nowej infrastruktury.

- Przetarg na inwestora zastępczego ma za zadanie wyłonienie podmiotu, który w imieniu PGZ Stoczni Wojennej będzie pełnił funkcję menedżera projektu przy realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę (zostanie wybrany w oddzielnym postępowaniu). Najlepiej znamy się jako stocznia na budowie i naprawach okrętów, więc w zakresie budowy hali wspomagamy się specjalistami właśnie w tej dziedzinie - powiedział nam Jerzy Łopatyński, rzecznik PGZ Stoczni Wojennej.
Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków

Przypomnijmy, że rok temu Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 roku, a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już z wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury.

  • Hala integracji okrętów.
  • Dodatkowe 45 m (+45 m) to długość specjalnej konstrukcji do wyprowadzania elementów z hali (tzw. podtorze suwnicy).


Co zawiera plan inwestycyjny? Stocznia będzie miała 11 dźwigów (do 50 t), dok pływający (150 m x 27 m), podnośnik mechaniczny (1900 t), 2108 m nabrzeży i dwie hale wyposażeniowe (jedna po modernizacji, drugą trzeba postawić). Powstanie więc hala kadłubowa i hala produkcyjna. Obiekt stanie przy nabrzeżu ZachodnimMapka.

Stocznia Wojenna potrzebuje także nowej siedziby dla swojej administracji, ponieważ budynek obecnie użytkowany znajduje się na terenie sprzedanym Marynarce Wojennej. Przypomnijmy, że chodzi o tereny przy ul. Śmidowicza Mapkaw Gdyni z bezpośrednim dostępem do basenu IX, na których znajdują się m.in. budynki biurowe, hale magazynowe i produkcyjne oraz drogi i infrastruktura energetyczna. Całość to prawie 7 hektarów. Dlatego część nowego obiektu produkcyjnego zostanie zagospodarowana na potrzeby zarządu i administracji Stoczni Wojennej.

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ruskie trole w natarciu ile statków wybudowała PO?Ale zamykali stocznie bo poco bedziemy kupowac wszystko od niemców. (3)

    i franncuzów nie zasługuja by pisac ich z duzej litery bo komorowski likwidował armie twierdził ze wieksza niepotrzebna bo niemcy nas obronią. Wiec teraz ruskie trole sie plują bo Polska obronnosc wzrosła 10krotnie a POKOwcy sie plują ze nic niekupujemy od niemców i francuzów !!Mało tego zablokowalismy kontrakty dla putina wojskowe z francji.A co powiedzieli POlitycy ze nam tyle sprzetu wojkskowego nie potrzeba i jak oni wygrają anuluja połowe zamówien minimum!!

    • 4 9

    • (1)

      ,,ja kce 500 hajmarsow czy jak im tam,nie wyprodukowali,ale wyprodykuja". Jaworski w stoczni Gdansk,Smolinski w stoczni Gdynia co zrobili?,zgasili swiatlo?.

      • 0 0

      • ty wiesz analfabeto co to znaczy w ogóle himars ?

        sprawdź sobie w wyszukiwarce, zachodnie oszołomy traktowały PL jako bufor w razie W gdzie miała być rozegrana ewentualna wojna z ruskimi, teraz się to zmienia bo w razie W tym buforem będzie Białoruś lub Obwód

        • 0 0

    • Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło

      • 0 0

  • stoczniowcy Remontowej!, ,,czuj duch",SMW to skarb panstwa bedziecie budowac okrety,Gdynia hale , pomieszczenia socjalno biurowe i was wypatrosza.

    • 0 0

  • Że halę zbuduje, to raczej pewne

    A po zbudowaniu hali się okaże, że nie ma kasy na budowę okrętów. Państwowe jest piękne.

    • 0 0

  • o ile rozumiem, ze panstwo powinno miec stocznie dla marynarki, na ktora ma wplyw...

    to nie rozumiem rezultatu decyzji, dzięki której w wyniku przekształceń własnościowych nie ma ona zdolności do remontu statków. Poza tym chyba bardziej taka stocznia powinna mieć charakter remontowy niż ogarniać nowe budowy, bo na tym nie przetrwa.

    • 0 0

  • Coś sie w koncu ruszyło w Marynarce Wojennej. (5)

    • 19 15

    • Radom górą! (siedziba w Radomiu, sprawdz krs) (4)

      • 8 4

      • No i co w związku z tym? (3)

        Siedziba firmy może być nawet w Ustrzykach. To jakiś problem?

        • 2 4

        • Przekrętów ciąg dalszy... (1)

          • 4 3

          • Przekręt to Rudy

            • 0 0

        • nie chodzi o miasto...

          Chodzi o ludzi, ktorzy stamtad sie wywodza, ich pochodzenie i wzorce. Radom zawsze byl zwiazany z przemyslem zbrojeniowym, z tego wzgledu przesycony partyjnymi kacykami i ludzmi sluzb. Z tego wzgledu uwazajacych sie za poza lub ponad prawem. Na dodatek, niby wladza, niby Wawa blisko, a mentalnosc fornali...
          Wezmy chocby Szlante, "zbawce" polskich stoczni i ojca gdanskiej republiki deweloperow. Z Radomia gosciu...

          • 2 0

  • Bo to jest stocznia wojenna, czyli produkuje tylko podczas wojny. (1)

    I tak już czeka na nią 80 lat.

    • 17 2

    • no i może się właśnie doczeka.

      • 0 0

  • zła wiadomość, bo (1)

    podmiot, który ma zająć się budową okrętów dopiero buduje swe kompetencje. Zajmie im to dużo czasu, pieniędzy i nie wiadomo co z tego wyjdzie, vide stępka w Szczecinie. Najlepiej powierzyć to zadanie Remontowej. No ale jest zasadniczy problem ze stołkami dla swoich dyrektorów...

    • 29 4

    • jasne

      wszystko do remontowej. Ciekawe co będzie jak ja kupi ruski oligarcha przez jakiś fundusz z kajmanów.
      pomyślcie trochę fanatycy remontowej. Za życia głównego właściciela może miało to sens ale teraz z całym szacunkiem dla tej marki to nie wiadomo co będzie dalej. A powieżrznie w tej sytuacji kluczowego dla bezpieczeństwa morskiego projektu jest raczej ryzykowne.

      • 0 1

  • Ta stocznia powinna zostać zlikwidowana (4)

    Jest tam kilka nazwisk na wysokich stołkach, które pokazały już jak się niszczy inne stocznie.

    • 58 11

    • (3)

      PO-daj te kilka nazwisk trollu platformiany. Czekam z niecierpliwością.

      • 1 9

      • (1)

        Żadna stocznia państwowa nigdy nie była rentowna, więc o czym tu dyskutować.

        Potrzebują budowy hali integracyjnej? Czego?, przecież to kpina z Polaków, którzy znają się na rzeczy, no bo tym którzy nie wiedzą gdzie dziób a rufa to można wszystko wcisnąć odnośnie okrętownictwa. Żyjemy w państwie gdzie rząd robi co chce i nikt ich z tego nie rozlicza, niezależnie od partii, przykre ale prawdziwe.

        • 6 1

        • Państwowe

          Stocznie Państwowe przestają być rentowne kiedy zarządzają nimi "fachowcy" z prywatnej. Rządzą w myśl zasady "co państwowe to niczyje". Robią setka milionów albo miliardy długów, a potem mówią że to dlatego że państwowe. A chore kontrakty i inne to same się podpisywały?

          • 0 0

      • na przykład człowiek który który skutecznie zniszczył RSB

        Facet z zarzutami o korupcję, w Stoczni Wojennej w randze dyrektora

        • 1 0

  • Super Stocznia... (2)

    Zadłużona do granic możliwości stocznia o masakryczne reputacji przewala kolejne środki publiczne..

    • 87 20

    • (1)

      Rozumiem, że jesteś w posiadaniu sprawozdań finansowych tej stoczni. Jeżeli nie to jest to pomówienie a za to są paragrafy

      • 0 3

      • to wyjasnij,Remontowa w gdansku bedzie budowac okrety ,a SMW w gdyni bedzie budowac hale i zaplecze socjalno biurowe.

        • 0 0

  • Stocznia MW (1)

    Na dzień dzisiejszy, nie jest w stanie przejść żadnej procedury spawalniczej. Nie była w stanie tego dokonać 10 lat temu , przed pierwszym Kormoranem. W konsorcjum była jedynie fikcją na papierze.

    • 8 1

    • Pieniadze

      Jak zaczną odpowiednio płacić spawaczą do uzyskają aprobaty towarzystw kwalifikacyjnych bardzo chętnie wrócę do polski

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane