• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

T2 oficjalnie otwarte. DCT zwiększa możliwości przeładunkowe

Robert Kiewlicz
24 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Nowe głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU.

Oficjalnie otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Projekt T2 zobacz na mapie Gdańska to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się ona do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie. Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.


Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


Nowe głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Wraz z piętnastoma w pełni zelektryfikowanymi suwnicami placowymi eRTG, wspomaganymi w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych, przyczyni się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT Gdańsk do 3 mln TEU rocznie.

- Zakończenie tej inwestycji cementuje pozycję DCT jako największego terminalu kontenerowego na Bałtyku i umacnia pozycję Portu Gdańsk jako kluczowego portu w tym rejonie Europy - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.
- Projekt T2 przełoży się na wzrost wpływów budżetowych z tytułu podatku VAT, ceł oraz akcyzy. Można założyć, że już w 2016 roku kwota ta przekroczy 6 mld złotych - wskazuje Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych DCT Gdańsk.
DCT to spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Projekt w Gdańsku jest jedną z największych inwestycji australijskich w regionie. DCT Gdańsk rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 mln euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX, a jej głównym podwykonawcą spółka NDI.

- DCT to jedna z największych inwestycji z punktu widzenia rządu Australii. Dzięki temu Polska staje się hubem logistycznym dla całego regionu. Mam nadzieję, że na tym się nie skończy i być może za jakiś czas powstanie nabrzeże T3 - mówi Paul Wojciechowski, ambasador Australii w Polsce.
- Liczba zatrudnionych w DCT wzrosła w ostatnich miesiącach do 730. Jest to znaczny wzrost w porównaniu ze stanem sprzed roku. W 2015 roku przeładowaliśmy ponad 1 mln TEU, a w tym roku ten rezultat będzie na pewno jeszcze lepszy. Podwojenie przeładunków nastąpi w ciągu najbliższych 2-3 lat - dodaje Kwiatkowski. - Każdy port w naszym regionie ma ambicje, aby być czołowym graczem na rynku. My specjalizujemy się w kontenerach i w tym segmencie jesteśmy unikalnym podmiotem. W chwili obecnej inne porty nie są w stanie fizycznie obsłużyć największych jednostek na świecie. Jesteśmy firmą opierającą swoje działanie na zasadach rynkowych i na analizach rynku. Patrząc jednak na prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogę stwierdzić, że powstanie nabrzeża T3 jest możliwe.
Ciekawostką jest, że suwnice STS, pracujące na nowym nabrzeżu, są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku z wysokością 133 m n.p.m. Podczas budowy wbito 211 pali na samym tylko nabrzeżu (w linii brzegowej), ogólna liczna punktów wzmocnienia terenu (różne rodzaje pali, kolumn kamiennych czy zagęszczonych miejsc) to 70 tys.

T2 jest usytuowane pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych, przez co powierzchnia Polski zwiększyła się o ponad 18 tys. m kw.

- Jesteśmy bardzo cierpliwym kapitałem. Inwestycje rozpatrujemy w okresie 10-20 lat. Przez ostatnie lata zrezygnowaliśmy z dywidendy i środki inwestowaliśmy w rozwój spółki. Jako fundusz operujemy kapitałem o wartości 400 mld dolarów, z czego 140 mld zainwestowane jest właśnie w inwestycje infrastrukturalne. Nieczęsto inwestujemy jednak w projekty takie jak DCT, dlatego jest to dla nas inwestycja szczególna - podkreśla Grant Smith, dyrektor zarządzający Funduszu GIF II i członek Rady Nadzorczej DCT Gdańsk.

Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.

Miejsca

Opinie (175) 3 zablokowane

  • adam kiedy koniec lokaty? (3)

    gdzie 100 + procent jak obiecales się pytam?

    • 5 0

    • (2)

      ale o co chodzi???

      • 0 0

      • Krótko

        Kto ma wiedzieć to wie!

        • 0 0

      • Imiona piszemy wielką literą jeżeli już

        • 0 1

  • A to dziwne

    A to dziwne ze nasi koledzy z pracy dct zapraszają swoje żony ,dziewczyny itp do pracy a niby jest tak źle z zarobkami napisałem nie prawde .

    • 4 7

  • szczurek grabażu naszego miasta co ty na to??? zgasisz światło w porcie a tereny oddasz deweloperom??? (5)

    nasze terminale padają, jedyne co "zyskalismy" w ostatnim czasie to przeładunki siarki. szkoda miasta, kiedyś portowej perły Polski, okan na świat!

    • 77 16

    • A co ma do tego Szczurek???

      Odpowiada za to, że Gdynia ma jedynie terminale w porcie wewnętrznym?
      Sam ma wyryć w Zatoce nowy terminal zewnętrzny?
      Szczurkowi można zarzucać setki rzeczy, ale akurat nie tę.

      • 1 0

    • co to za

      • 0 0

    • Moim zaniem DCT II to gwóźdź do tumny gdyńskich terminali kontenerowych (2)

      • 29 4

      • sugestywna opinia (1)

        Ta trumna ma więcej gwoździ:
        + linia kolejowa 201 i cała związana z tym nieużytkiem otoczka
        + brak modernizacji stacji Gdynia Port
        + obrotnice, głębszy basen portowy przy 2 nabrzeżach kontenerowych
        + dojazd estakadą do BCT i GCT (w tym wieczne jej remonty).

        Do czasu uporania się z tym kwestiami, w Gdańsku będą świętować otwarcie 4. (czwartego) nabrzeża głębokowodnego. Albo inaczej....po otwarciu 3. głębokowodnego nabrzeża w Gdańsku, w Gdyni "zgaszą światło".

        Skutki niedasizmu.

        • 26 4

        • Moim zdaniem światło w Gdyni zgaszą już po T2. Daje im góra rok

          • 13 5

  • TT

    T3 to koniec z plażą na Stogach.

    • 5 3

  • Najśmieszniejsze ze cale terminale polaczobe są ze światem torem i drogą, ktore sie przecinaja w jednym poziomie... nawet szlabanow nie ma na przejezdzie.

    • 0 1

  • Fajnie i brawo!!!!!

    oczywiście już jest na portalu banda frustratów

    • 1 10

  • Cyrk (4)

    Ciekawe ile kosztował ten cyrk z wielkim otwarciem T2, postawieniem namiotu z tej okazji i holowaniem skończonego statku na drugi terminal. Pewnie tyle samo co premie dla pracowników, którzy otrzymują je za szybkie kończenie statków... Szkoda tylko, że nie pokazali jak te nowe suwnice pracują, usterkami nie chcieli się chwalić... żenada...

    • 13 11

    • Nie za twoje pieniądze (1)

      Za twoje pieniądze tego namiotu nie stawiali tylko Australijczycy dali kasę bo dywidendy nie odebrali.Jaki masz problem jezeli tam pracujesz to masz wyplate i ciesz się a jak tobie malo to jedz do norwegi ,Angli itd.Jest otwarcie inwestycji portal trójmiasto.pl robi relacje a ludzie wypisują brednie i bule i mądrości.

      • 6 3

      • no taaa najlepiej to sie cieszyc ze ciepla woda w kranie leci

        • 1 0

    • Najlepiej (1)

      Najlepiej sr*c do swojego gniazda. Pamiętaj, że ciężko przy rozruchu tak skomplikowanego urządzenia obejść się bez usterek. Gdybyś chociaż troszkę zorientował się ile kodu i elektroniki stoi za tym, żebyś mógł płynnie operować r******i suwnicy, to może nie wyglaszalbys opinii na wyrost. Jeśli nie odpowiada Ci praca na tym sprzęcie, a jesteś - w co nie śmiem wątpić - wykwalifikowanym operatorem, napisz wypowiedzenie i udaj się do kadr. Masz opcje - Remontowka w spółce u Pana na M., na umowie zlecenie, w pakiecie minimum 300 h miesięcznie, BCT, GCT. Bez trudu machniesz papiery na żurawie budowlane i wio na budowę. Wszystko na wysokiej klasy sprzęcie.

      • 11 4

      • To po co pajacują z tym wielkim otwarciem. Jak się nie mają czym chwalić, to niech sobie dadzą na wstrzymanie. Od nas oczekują pokory, to niech sami się nią wykażą. Tłumaczą się, że kasy na premie nie mają, a na holowanie wielkiego statku jest. Gardzą nami, a to my tworzymy tą firmę.

        • 0 5

  • zarobki (13)

    ile zarabia pracownik ciagnika siodlowego w dct? z gory dziekuje za odpowiedz.

    • 12 0

    • Po okresie próbnym tj. 3 miesiące, z nadgodzinami ok 24h dostaniesz 3 tyś. Plus 120 zł na karcie sodexo.
      168h + 24h. Wszystko na kwicie. Żadnej ściemy.

      • 2 1

    • pracowałem na IMV (3)

      przez 3 msc. 1900 netto z etatu. jakieś nadgodziny ewentualnie to troche wiecej wyjdzie. później ok 2500 z nadgodzinami na rękę.
      Ja podziękowałem:)

      • 16 1

      • za woznicowanie to i tak dobrze, (1)

        w d.. się wam poprzewracało, za najprostsze czynności zarabiać jak ktoś po studiach, a w szkołę to się kamieniami rzucało.

        • 9 14

        • Debil

          • 12 2

      • imv

        juz duzo sie mienilo jak kowisz z tego co mi wiadomo ponad 3

        • 2 8

    • jedni narzekają inni są zadowoleni (1)

      Niewielu odchodzi, kilku odeszło i po niedługim czasie wróciło. Firma jest w miarę ok. Narzekają gimbusy której nigdy wcześniej nigdzie nie pracowały i nie znają realiów polskiego rynku pracy.

      • 10 2

      • Albo idioci z telefonami w ręku którym prowadzenie imv przeszkadza w oglądaniu nowego super hitu na you tube

        • 3 0

    • (1)

      U konia średnia krajowa jak zrobi 300 godzin.

      • 7 0

      • tylko dodaj ze na zleceniu

        umowy o prace nikt tam nie dostaje

        • 1 1

    • ..... (2)

      Przez pierwsze trzy miechy mało, przy umowie na stałe trójka z przodu jest ;)

      • 7 1

      • Pytanie jaką rotację robią po tych trzech miechach, w Polsce Urzędy Pracy przez wiele lat robiły kursy kierowcy ciężarowego więc jest w czym wybierać...

        • 0 1

      • ile godzin w tygodniu zeby 3 byla z przodu i Jak z grafikami czy juz wiadoma miesiac wczesniej ?

        • 3 1

    • "płacą mało ale jest śmiesznie"

      Stefan się cieszy że jego pomioty zarabiają kokosy

      • 8 2

  • Brawo Pis (5)

    • 25 105

    • tak brawao (1)

      tylko taki mały szczegół to prywatna inwestycja

      • 29 2

      • To czemu w Gdyni nie ma takich prywatnych inwestycji?

        • 4 0

    • (2)

      Budowa rozpoczęła się 1,5 roku temu .

      • 31 6

      • (1)

        no to cię łatwiutko sprowokował

        • 8 2

        • W punkt

          Posmiac sie mozna z jednych u drugich :)

          • 5 1

  • a ja mam pytanie... (2)

    czy DCT to kapitał polski?

    • 3 10

    • (1)

      Mogłeś wyjąc ze swojego konta i zainwestować . Byłby kapitał polski chyba ze jesteś ruskim albo watykańskim trollem

      • 5 6

      • a TY najwyrażniej jesteś debilem , i nie da się prowadzić z Tobą merytorycznej rozmowy

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane