• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówki bez limitów. Spadną ceny?

Michał Sielski
8 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Taksówkarze są przeciwko zniesieniu limitów licencji, ale nie boją się, że nowi koledzy wprowadzą ceny dumpingowe. Taksówkarze są przeciwko zniesieniu limitów licencji, ale nie boją się, że nowi koledzy wprowadzą ceny dumpingowe.

Nie udało się taksówkarskiemu lobby zablokować ustawy o zniesieniu limitów na ilość taksówek. Sejm zdecydował, że miasta nie będą już o tym decydować. Rządzić ma wolny rynek.



Czy taksówek w Trójmieście jest za mało?

Teraz o liczbie nowych licencji dla taksówkarzy decydują Rady Miasta. I co roku przyznają ograniczoną ilość licencji. W 2011 roku będzie to 2126 nowych licencji w Gdańsku i 200 w Gdyni. Taksówkarzom się to nie podoba, zawsze w takich wypadkach protestują.

- My przyjęliśmy zasadę, że jedna taksówka ma wypadać mniej więcej na 100 mieszkańców i konsekwentnie się jej trzymaliśmy - mówi zastępca prezydenta Gdańska Maciej Lisicki.

W środę sejm znowelizował jednak ustawę o transporcie drogowym. Limitów licencji dla taksówkarzy nie będzie. Wystarczy, że kierowca spełni ustawowe warunki dostępu do zawodu.

"Nowelizacja spowoduje ujednolicenie sposobu świadczenia usług przewozowych samochodami osobowymi, przy zapewnieniu tych samych ram prawnych dla wszystkich zainteresowanych takim rodzajem działalności gospodarczej" - czytamy w uzasadnieniu do ustawy. Chodzi o popularne ostatnio "przewozy osób". Kierowcy, którzy nie mieli szans na licencję, zakładali działalność gospodarczą i przewozili ludzi, ale nie jako taksówkarze. Limity licencji często były więc fikcją.

Czy ich zniesienie spowoduje znaczny wzrost liczby taksówek w Trójmieście i tym samym spadek cen? Taksówkarze twierdzą, że jeśli tak, to najwyżej chwilowy.

- Stawki i tak są niskie. Wiele osób pracuje po kilkanaście godzin, żeby się utrzymać na przyzwoitym poziomie. Jeśli nowi taksówkarze np. założą własne stowarzyszenie i będą chcieli jeździć taniej, to szybko przekonają się, że tak się po prostu nie da. Padną, albo podniosą ceny, które już są wyśrubowane, ale w dół - mówi Jacek Kalinowski, przewodniczący zarządu Plus Bis Taxi Gdynia, pobierającego 2 zł za przejechanie 1 km.

Opinie (490) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Dla "złotów" chyba też powoli kończy się komuna. Nie przypominam sobie aby kiedykolwiek któryś z przedstawicieli tej mafii powiedział , że nie przymiera głodem.To dlaczego tkwią w zawodzie od dziesięcioleci?

    • 21 2

    • Dlatego, że całe życie kręcą fajerą albo stoją na postoju i nic nie robią..

      a to potrafi każdy. Więc nie wyobrażam sobie złotówy produkującej coś albo pracującej umysłowo.

      • 6 0

  • (3)

    Teraz jeszcze tylko znieść te idiotyczne strefy w obrębie Trójmiasta i skończy się zdzieranie kasy. Paradoksalnie więcej ludzi zacznie jeździć (dziś każdy 3 razy się zastanowi zanim weźmie taksówkę między miastami) i taksówki nie stracą... No chyba ze 9686....

    • 11 2

    • Tak

      porąbany pomysł z tymi strefami że w pale sie nie mieści , zlikwidować tą głupotę komunistyczną !!

      • 0 1

    • jakie strefy? z Gdańska do Sopotu i powrót nie ma stref

      • 1 1

    • jakie strefy??? widać, że jeździsz buraku tylko skm.. stref już nie ma od ponad roku!!!!

      • 1 0

  • 2PLN za km a ile kosztuje za 1km benzyna/diesel? (1)

    nie znosze takiego wrzucania bez jakiegokolwiek sensu jakiejs danej, bez odnoszenia sie do całosci, bez kalkulacji, i sugerowanie, że artykuł nosi znamiona informacyjnego

    żadna informacja

    ale fakt że teraz być może nie bedzie problemu (dla taksówkarzy) z konkurencja przewozu osób

    • 7 2

    • jezdze przewozem

      J.w jezdze z przewozem w gdansku i jakos u nich place zawsze tak samo !! u Nich nie placi sie za stanie w korkach itd. bez stawek nocnych i swiatecznych. poprostu placi sie za PRZEJECHANY KILOMETR !!!! TSD SKORPION

      • 1 0

  • Lisiecki niech postoje odśnieża (1)

    • 9 2

    • Bardzo

      trafna uwaga , jemu najbardziej pasuje jednak łopata do łapy !!!

      • 1 1

  • ...jak taksiarze chcieliby być uprzywilejowani co do konkurencji na rynku...

    to może wprowadźmy takie same zasady dla innych zawodów. Ciekawe jak radza sobie piekarze? może ograniczyć ilość piekarni....itd... A przykład z mojej branży: powinno się wprowadzić limity architektów, ceny na projekty są bardzo niskie bo konkurencja jest duża. Sam wolałbym trzasnąć jeden projekcik na miesiąc w normalnej cenie niż codziennie tyrać i niestety zaniżać ceny aby zdobyć zlecenia...

    • 8 3

  • Taxi w Hamburgu 10 euro za pierwszzy kilometr (4)

    a u nas 7 zl

    • 6 4

    • w tunezji 1 zł(w przeliczeniu) (3)

      a u nas....7 zł
      masakra

      • 3 4

      • To zamawiaj taxi z tunzji,którą widziałeś w katalogu w tesco (2)

        • 3 1

        • gdyby nie krowa na pastwisku

          to byś nie wiedział jak wygląda pewien organ

          • 2 0

        • a ty w Hamburgu... ty przegladałes katalog Lidla? :))))

          • 1 2

  • Ludzie bez kultury na drodze - taksiarze (1)

    W większości to lewusy , a na drodze zero kultury. Nie wpuszczają, chociaż ich się wpuszcza.Codziennie jeżdżąc do pracy to zauważam. Powiedziałem sobie, że złotuwy już nie będę wpuszczał. Niech się uczą kultury - może na jakiś kurs ich wysłać ? Tylko płaczą, że ciągle im mało. Jak im coś nie pasuje to niech zmienią pracę !

    • 18 6

    • Najgorzej

      jeżdząca grupa kierowców , b.niebezpieczni dla innych użytkowników dróg !!

      • 0 1

  • A co z limitem z zeszłego roku ( 2010) ?

    Z tego co wiem nie został wykorzystany . Brak chętnych . Już od dłuższego czasu jest to zajęcie dla emerytów , jako dodatkowa praca tak zwana 1/2 etatu , rozszerzona działalność gospodarcza dla wykorzystywania martwych okresów w innej działalności . Marnie przędą ci taksówkarze którzy tylko z tego się utrzymują. Większa ilość taksówek od dłuższego wcale nie przekłada się na obniżenie ceny a wręcz odwrotnie skutkuje to coraz droższymi taksówkami . I tak samo będzie teraz , jeżeli przybędzie taksówek to pewne że podrożeją. Jeżeli ktoś twierdzi że pasażerów ubędzie to się myli . Już od dawna jeżdżą taksówkami tylko ci którzy są do tego zmuszeni i ci którzy z pieniędzmi nie muszą się liczyć . Nie płaczę nad losem taksówkarzy bo już dawno ten zawód porzuciłem i nawet mi to nie w głowie aby się tym przejmować co dzieje się w tym zawodzie. Ten zawód padł w momencie kiedy taksówkarze zaczęli dawać napiwki pasażerom ( czytaj rabaty i inne prezenciki ) !!!

    • 4 3

  • Brawo Platforma Obywatelska - nareszcie zrealizowali jakąś odważną obietnicę.

    Teraz mi tylko na czas skończyć stadion i terminal na lotnisku!
    Bo Słowackiego już będzie po Euro :(

    • 4 1

  • Złotówy powinni znieść te idiotyczne strefy!! (2)

    Nikt mnie nie przekona, że Zety zarabiają mało..

    - Kurs z Lotniska do Gdyni Estakada róg Morskiej - 120zł, po negocjacjach 75zł
    - Kurs z Dworca PKP na Legionów róg Redłowska - 15-17zł
    - Kurs z Sopotu do Redłowa - 35zł

    każdy korek - licznik bije, w rozmowach narzekają, że ledwo starcza na ZUS, a potem się okazuje, że mają po 3 samochody, córka już dom kończy, a oni jednak pracują, mimo, że wg nich samych właściwie dopłacają do interesu...

    • 23 7

    • Najgorsze

      szkoty zawodowe , jak im praca nie odpowiada to niech zrezygnują , nie ma przumusu !!

      • 3 0

    • jak córka zarabia zarabia to kończy dom a on dalej mieszka w 2 pokojowym mieszkanki

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane