- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (56 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (29 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (72 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (251 opinii)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (114 opinii)
Tankowców w Gdańsku więcej niż za czasów kryzysu chlorkowego
W pierwszym półroczu 2023 r. Naftoport przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw, o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W ciągu sześciu miesięcy do Gdańska zawinęły 222 tankowce. W tym samym okresie 2022 r. były to 163 statki. Wynik tego półrocza w Naftoporcie był lepszy aż o 1 mln ton niż obroty w całym 2019 r., kiedy w związku z kryzysem chlorkowym przez 46 dni zatrzymane było tłoczenie ropociągiem "Przyjaźń" i dostawy do Polski realizowane były drogą morską.
- Infrastruktura spółki pozwala dziś klientom na dywersyfikowanie dostaw ropy naftowej i paliw do Polski. Inwestycje, które już teraz pracują na rzecz bezpieczeństwa energetycznego państwa, czyli nowe zbiorniki na surowiec i paliwa oraz nowy rurociąg paliwowy z Boronowa do Trzebini, to ważne narzędzia zapewniające stabilny rozwój polskiej gospodarki - powiedziął Mirosław Skowron, prezes PERN. - Planujemy kolejne projekty i wspólnie z Naftoportem damy naszym partnerom nowe możliwości rozwoju.
Wielkie zbiornikowce oceaniczne w Naftoporcie
Przypomnijmy, że W I kwartale 2023 roku Naftoport podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji polegającej na rozbudowie terminalu o nowe stanowisko przeładunków ropy naftowej i produktów naftowych oraz uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń. Po rozbudowie terminal Naftoport uzyska kolejne, szóste już stanowisko, w tym drugie przystosowane do przyjmowania wielkich zbiornikowców oceanicznych klasy VLCC - o długości ponad 300 m i szerokości do 60 m, przy ich zanurzeniu ograniczonym do 15 m. Ma to przełożyć się na maksymalną partię ładunkową wielkości ok. 180 tys. ton. Praktyczne możliwości technologiczne nowego stanowiska to około 9 mln ton rocznie.
Miejsca
Opinie (56) 10 zablokowanych
-
2023-07-07 01:50
Większość ropy (1)
Dla Niemców była. I to ta ruska ale przeladowana w Rotterdamie...
- 2 2
-
2023-07-07 08:25
ta do naftoportu tez ruska z pominieciem rurociagu Przyjazni,a ten port przeladunkowy dla barek plaskodennych to po co!.
- 1 1
-
2023-07-07 06:40
(2)
,,dywersyfikacja"?,tak, rurociagu Przyjazn nitki polnocnej.ropa ze wschodu plynie statkami,nitka poludniowe do rafineri Orlenu w Czechach ssie zwiekszona moca na granicy wytrzymalosci!!.
- 3 3
-
2023-07-07 09:09
Nie da się bez strat, idealistycznie wszystkiego zatrzymać jedną decyzją i w jednym momencie. (1)
Wie o tym każdy, racjonalny człowiek.
- 2 1
-
2023-07-07 16:24
Moskwa i pinokio inaczej prawili
No ale on ma wyroki za kłamstwa.
A pis dalej kupuje ropę i lpg od ruskich- 0 0
-
2023-07-07 16:14
To Polskie statki?
Ze stoczni w Radomiu czy Szczecina?
Pamiętamy jak pis stocznie i kopalnie likwidował- 2 1
-
2023-07-07 23:32
Od czasu kiedy Rosja zakecila nam kurki na gaz i rope
Import paliw musial wzrosnac bo Orlen w Plocku prawie nie produkuje . Byl nastawiony na rosyjska rope a tej nie ma. Arabski dawny Lotos nie jest w stanie nadazyc za popytem. Na szczescie 100%gazu do aut Rosja nam sprzedaje i tego nie musimy sciagac.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.