• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tankowców w Gdańsku więcej niż za czasów kryzysu chlorkowego

erka
6 lipca 2023, godz. 13:10 
Opinie (56)
Najnowszy artykuł na ten temat Terminal chemiczny stanie obok Naftoportu
Naftoport przyjmuje coraz więcej tankowców i zwiększa przeładunki ropy naftowej oraz paliw. Naftoport przyjmuje coraz więcej tankowców i zwiększa przeładunki ropy naftowej oraz paliw.

W pierwszym półroczu 2023 r. Naftoport przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw, o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W ciągu sześciu miesięcy do Gdańska zawinęły 222 tankowce. W tym samym okresie 2022 r. były to 163 statki. Wynik tego półrocza w Naftoporcie był lepszy aż o 1 mln ton niż obroty w całym 2019 r., kiedy w związku z kryzysem chlorkowym przez 46 dni zatrzymane było tłoczenie ropociągiem "Przyjaźń" i dostawy do Polski realizowane były drogą morską.





- Infrastruktura spółki pozwala dziś klientom na dywersyfikowanie dostaw ropy naftowej i paliw do Polski. Inwestycje, które już teraz pracują na rzecz bezpieczeństwa energetycznego państwa, czyli nowe zbiorniki na surowiec i paliwa oraz nowy rurociąg paliwowy z Boronowa do Trzebini, to ważne narzędzia zapewniające stabilny rozwój polskiej gospodarki - powiedziął Mirosław Skowron, prezes PERN. - Planujemy kolejne projekty i wspólnie z Naftoportem damy naszym partnerom nowe możliwości rozwoju.


Wielkie zbiornikowce oceaniczne w Naftoporcie



Przypomnijmy, że W I kwartale 2023 roku Naftoport podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji polegającej na rozbudowie terminalu o nowe stanowisko przeładunków ropy naftowej i produktów naftowych oraz uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń. Po rozbudowie terminal Naftoport uzyska kolejne, szóste już stanowisko, w tym drugie przystosowane do przyjmowania wielkich zbiornikowców oceanicznych klasy VLCC - o długości ponad 300 m i szerokości do 60 m, przy ich zanurzeniu ograniczonym do 15 m. Ma to przełożyć się na maksymalną partię ładunkową wielkości ok. 180 tys. ton. Praktyczne możliwości technologiczne nowego stanowiska to około 9 mln ton rocznie.
erka

Miejsca

Opinie (56) 10 zablokowanych

  • Większość ropy (1)

    Dla Niemców była. I to ta ruska ale przeladowana w Rotterdamie...

    • 2 2

    • ta do naftoportu tez ruska z pominieciem rurociagu Przyjazni,a ten port przeladunkowy dla barek plaskodennych to po co!.

      • 1 1

  • (2)

    ,,dywersyfikacja"?,tak, rurociagu Przyjazn nitki polnocnej.ropa ze wschodu plynie statkami,nitka poludniowe do rafineri Orlenu w Czechach ssie zwiekszona moca na granicy wytrzymalosci!!.

    • 3 3

    • Nie da się bez strat, idealistycznie wszystkiego zatrzymać jedną decyzją i w jednym momencie. (1)

      Wie o tym każdy, racjonalny człowiek.

      • 2 1

      • Moskwa i pinokio inaczej prawili

        No ale on ma wyroki za kłamstwa.
        A pis dalej kupuje ropę i lpg od ruskich

        • 0 0

  • To Polskie statki?

    Ze stoczni w Radomiu czy Szczecina?

    Pamiętamy jak pis stocznie i kopalnie likwidował

    • 2 1

  • Od czasu kiedy Rosja zakecila nam kurki na gaz i rope

    Import paliw musial wzrosnac bo Orlen w Plocku prawie nie produkuje . Byl nastawiony na rosyjska rope a tej nie ma. Arabski dawny Lotos nie jest w stanie nadazyc za popytem. Na szczescie 100%gazu do aut Rosja nam sprzedaje i tego nie musimy sciagac.

    • 3 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane