• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tankowiec płynie na remont do Gdańska

ms
9 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Coral Ivory płynie do Gdańska na naprawę uszkodzeń, które odniósł podczas zderzenia w Kanale Kilońskim. Coral Ivory płynie do Gdańska na naprawę uszkodzeń, które odniósł podczas zderzenia w Kanale Kilońskim.

Na remont do Gdańskiej Stoczni Remontowa płynie gazowiec LPG Coral Ivory, który pod koniec października został uszkodzony podczas zderzenia w Kanale Kilońskim.



Do zdarzenia doszło 28 października, około godz. 3 w nocy w Kanale Kilońskim. Gazowiec LPG Coral Ivory zderzył się ze statkiem towarowym Sidefly. Ucierpiał przede wszystkim statek towarowy; w jego burcie powstały dwie duże dziury, przez które woda wlała się do kadłuba statku. Holowniki odciągnęły jednostkę do brzegu, by nie blokowała ona ruchu w Kanale Kilońskim.

Uszkodzenia Coral Ivory nie były tak poważne. Po zderzeniu zdążył on jeszcze dopłynąć do łotewskiego portu Windawa. Stamtąd obrał jednak kurs na Gdańsk. Tankowiec powinien pojawić się w Gdańskiej Stoczni Remontowej w niedzielę, ok. godz. 11.

Coral Ivory został zwodowany w 2000 roku w południowokoreańskiej stoczni Daewoo. Jednostka pływa pod banderą holenderską, jej macierzystym portem jest Rotterdam. Statek ma prawie 116 metrów długości i 16 metrów szerokości.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

ms

Miejsca

Opinie (30)

  • Uprzejmie informuję p. redaktora (1)

    LPG carrier lub gazowiec LPG ma co prawda tanki do przewozu skroplonego propanu w temp. ca. -40deg, ale tankowcem przyjęte jest określać statki do przewozu ropy i jej pochodnych w nie schładzanych tankach, a często i podgrzewanych parą z systemu maszynowego statku.

    • 1 1

    • co ty za glupoty gadasz?

      Jak sie nie znasz to zamilcz

      Tankowiec = zbiornikowiec. Mamy 3 podstawowe typy zbiornikowcow ( tankowcow ) : tankowiec do przewozu ropy , tanowiec do przewozu chemii i tankowiec do przewozu gazu . Baa !! a PZM ma jeszcze nawet tnakowiec ktory ( uwaga ! ) przewozi plynna siarke ( tzn siarkowiec potocznie , ale dalej jest to klasa tanker ).

      Sa jeszcze "podtypy" oil tankerów : shuttle tanker , crude oil tanker , product tanker itp.

      Pozdrawiam brac marynarska

      • 0 0

  • stoczniowcy z lenina

    powinni ten remont w remontowej oprotestować,zablokować i ostrajkować,
    a Duda dalej będzie brał 30 miesięcznie

    • 2 3

  • (4)

    Stocznia w Polsce najtańsza?

    • 19 17

    • jaka najtańsza

      najlepsza. I to trzeba przyjąć do wiadomości przez panów z stoczni gdańskiej.

      • 1 0

    • NIE, litewski westcon dużo tańszy

      • 3 0

    • bedzie robota, będzie się działo

      nie będzie zwolnień.

      • 4 1

    • tania, dobra i najbliższa ;)

      • 10 8

  • (5)

    to gazowiec czy tankowiec bo jestem troche zagubiony

    • 9 9

    • Gazowiec , to gazowiec nic innego sie na nim nie przewiezie oprocz gazow i niektorej chemii.

      • 1 0

    • no coz

      to jest gazowiec tankowiec przewozi rope lub olej ogolnie mowiac zbiornikowiec

      • 1 2

    • he

      gazowiec ale malo kto sie zna

      • 2 2

    • przecież to jest to samo

      to znaczy każdy gazowiec jest tankowcem, choć oczywiście nie każdy tankowiec jest gazowcem ;)

      • 6 0

    • Gazowiec to w sumie jeden z typów tankowców, czy zbiornikowców jak kto woli.

      • 5 0

  • remont tankowca w GSR (3)

    a co na to ARP i MARS ? jak ich holding? dobrze widac teraz , że tylko prywatna firma może działąć a nie jakieś dziwne ludki z warsiawy wydający nie swoją a nasza podatników kasę. w tej chwili tylko gdanska remontówka może wykonywać remonty a przy okazji budować nowe statki. Nie zrobi tego upadająca NAUTA czy państwowy CRIST.

    • 37 22

    • De...

      Sam jesteś upadający

      • 1 11

    • CRIST nie jest państwowy! (1)

      Państwo ma jedynie 30% udziałów.

      A tak dla wiadomości to we wtorek do dużego doku (CRIST) wchodzi na remont (NAUTA) tankowiec GRENA o długości 279 m i szerokości 46 metrów.

      Śpij spokojnie trolu.

      • 4 15

      • xxx

        spółki ( jest ich więcej niż jedna) CRIST były kiedyś własnością prywatną osób fizycznych dopiero 2 lata temu w cudowny sposób jedna z nich przekształcona została w spółkę akcyjną - ARP czyli państwo dało 150 mln zł pozyczki na zakup doku suchego, zamieniono zakup terenów 45 mln zł na kredyt bankowy, stocznia remontowa NAUTA dostała od MARS 25 mln zł , które to przekazała dla CRIST za umowę na korzystanie na lat 7 z suchego doku. Te 30 mln zł o jakich piszesz to pieniądze na ratowanie CRIST z powodu kłopotów finansowych. Tylko mało rozgarnięty uwierzy, że CRISTnie jest spółką w której decyzje podejmowane są przez ARP i jej agendę MARS czyli de facto przez państwo polskie.Dobrze się dzieje , że próbują coś robić ale uważam , że sytuacja przerosła zarządców CRIST a szkoda bo to była kiedyś dobra firma stoczniowa a dzisiaj ?

        • 16 11

  • znowu (3)

    I znowu trzeba bedzie nastawiac rusztowan:(

    • 9 2

    • "znowu trzeba i do pracy"

      nawet nie wiesz, ile osob wokol chcialoby miec takie problemy

      • 2 0

    • (1)

      wolisz na maersku stawiać?:)

      • 3 0

      • juz tego malucha wole zaledwie 116 metrow:)

        • 2 0

  • hmm...tankowce, chemikaliowce... (2)

    dobra niebezpieczna praca heh ....

    • 8 3

    • (1)

      jak na kazdym statku

      • 3 0

      • na cięzkiej chemii szczególnie pokład nie ma wesoło

        a ten statek to gazowiec do przewozu płynnych gazów skroplonych

        • 1 0

  • Takich firm brakuje nam

    a nie tylko nowe lidle stawiaja i małp do pracy za grosze szukaja

    • 10 9

  • No to bezrobocie spadnie - tylko uzupełnią statystykę

    • 6 3

  • Kolejny tryjumf Remontowej (1)

    • 29 13

    • szkola sie klania

      naucz się pisać po polskiemu - pisze się triumf a nie tryjumf

      • 1 7

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane