• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ten serwis pomaga zarządzać domowymi finansami. Dzieło trójmiejskiej firmy

Michał Jelionek
20 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Weź udział w testach serwisu pozwalającego kontrolować domowe wydatki - nie tylko pomożesz go udoskonalić, ale i skorzystasz z atrakcji przygotowanych przez jego producenta. Weź udział w testach serwisu pozwalającego kontrolować domowe wydatki - nie tylko pomożesz go udoskonalić, ale i skorzystasz z atrakcji przygotowanych przez jego producenta.

Trójmiejskie spółki IT regularnie dostarczają na rynek swoje produkty: zarówno przeznaczone dla biznesu, jak i dla odbiorców indywidualnych. My przyjrzeliśmy się jednemu z nich - serwisowi bm.pl, który pomaga zarządzać domowymi finansami.



Tak prezentuje się strona główna serwisu bm.pl. Tak prezentuje się strona główna serwisu bm.pl.

Jak kontrolujesz comiesięczne płatności?

Czynsz za mieszkanie, rata kredytu (bywa, że kilku), opłata za media, rachunki telefoniczne, rata AC, spłata karty kredytowej, opłata za przedszkole, szkołę, ubezpieczenie medyczne - ufff, długo jeszcze można wyliczać. Comiesięcznych płatności mamy coraz więcej. Bywa ich tak wiele, że trudno nad nimi zapanować. Niektóre banki ułatwiają regulowanie wielu stałych zobowiązań, ale nie wszystkie oferują konta z takimi możliwościami.

Jeśli więc nie mamy pamięci szachisty, to możemy znaleźć się w sytuacji, że zupełnie nieoczekiwanie dostaniemy od jakiejś instytucji monit przypominający o zaległej płatności.

Jak tego uniknąć?

Z pomocą może przyjść serwis bm.pl. Jego wersja testowa pojawiła się w tym tygodniu, cały czas jest rozwijana. Stworzyła go sopocka firma Blue Media.

Czym jest www.bm.pl?

W dużym skrócie to urządzenie, które pozwala zaplanować, zorganizować, a przede wszystkim zautomatyzować domowe płatności. W wyniku czego, w dużej mierze samodzielnie wykonuje nasze comiesięczne zobowiązania. Teraz w jednym miejscu znajdą się nasze wszystkie rachunki i płatności. Jednym kliknięciem opłacimy: czynsz za mieszkanie, internet, telefon, prąd i gaz, raty kredytu, czesne, a nawet wynagrodzenie dla opiekunki do dziecka. Usługa pozwala nam uniknąć żmudnego logowania się do kolejnych internetowych biur obsługi klienta (BOK-ów).

W bm.pl można skorzystać też z przelewów ekspresowych czy doładowania telefonu komórkowego - usług oferowanych przez Blue Media już wcześniej.

- Serwis pozwala zachować nad rachunkami pełną kontrolę. W przejrzysty sposób informuje nas o płatnościach na dany miesiąc. Sami decydujemy kiedy i w jakiej formie chcemy zapłacić. Możemy zatwierdzać poszczególne płatności albo wszystkie na raz. Możemy też wstrzymać płatność jeśli jej wysokość wzbudzi nasze wątpliwości. Przed każdą płatnością serwis poinformuje nas o jej wysokości SMS-em. Również SMS-em możemy ją wstrzymać - dodaje Andrzej Jędrzejczak z firmy Blue Media.

Dane o płatności możesz podać samodzielnie lub pobrać je od dostawcy usług, np. internetu, telewizji, czy prądu. Blue Media jest otwarte również na bezpośrednią współpracę z firmami dostarczającymi cykliczne usługi, bowiem celem jest zautomatyzowanie wszystkich powtarzających się domowych płatności, i nie tylko domowych.

Jak to działa w praktyce?

To bardzo proste. Na początku dokonujemy przedpłaty na konto bm.pl i tym samym aktywujemy nasze saldo.

Są dwie formy realizacji płatności: automatyczna i przelewem.

Do realizacji automatycznych płatności, bm.pl wykorzysta wcześniej wpłacone na nasze konto środki. Od 2015 roku alternatywą dla salda zgromadzonego w serwisie będą karty płatnicze, z których automatycznie pobierana zostanie potrzebna do zapłaty kwota.

Opcją drugą są płatności przelewami. W tym przypadku wszystkie czynności wykonujemy samodzielnie. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość zlecenia wszystkich miesięcznych płatności jednym przelewem.

Możemy również zautomatyzować pobieranie danych do płatności, dzięki czemu bm.pl w naszym imieniu zaloguje się do internetowych kont operatorów (np. telefonii komórkowej) i pobierze niezbędne do realizacji przelewu informacje: tytuł faktury, rachunek bankowy odbiorcy oraz kwotę do zapłaty. W następnym kroku system opłaci wybraną fakturę.

Usługa jest darmowa jedynie w okresie testów. W przyszłości, w zależności od rodzaju płatności oraz kwoty przelewu, przyjdzie nam zapłacić od 1 zł do nawet 20 zł za jednorazową operację.

- Z naszych systemów płatności, przelewów i doładowań telefonów w ciągu ostatnich 15 lat skorzystały miliony osób. Dzięki tym doświadczeniom mamy pewność, że przygotowaliśmy serwis w pełni bezpieczny oraz przystosowany do potrzeb użytkowników - przekonuje Jędrzejczak.

***

Jeżeli jesteś zainteresowany testowaniem serwisu bm.pl, możesz czynnie pomóc w jego udoskonalaniu.

W dniach 20-27 listopada pracownicy Blue Media zapraszają zainteresowanych na Dni Otwarte, podczas których chętne osoby wezmą udział w niezbyt skomplikowanych testach.

Wystarczy wysłać maila na adres: trojmiasto@bm.pl, a pracownicy Blue Media skontaktują się z potencjalnymi testerami w sprawie ustalenia szczegółów wizyty.

Na krótki test w siedzibie firmy złożą się trzy etapy. W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzony krótki wywiad, dzięki któremu pracownicy poznają opinie na temat tworzonego programu. Po części teoretycznej, przyjdzie czas na praktykę. Będzie to doskonała okazja do przejrzenia i zapoznania się ze stroną internetową nowego portalu. W ostatnim etapie, testujący poznają możliwości technologicznych nowinek, m.in.: Google Glass, drukarki 3D czy elektrycznego auta BMWi3.

- Istnieje również druga opcja testów. Każdy czytelnik może od 20 listopada swobodnie testować serwis online. Wystarczy, że wejdzie na stronę beta.bm.pl i w trakcie rejestracji konta poda kod "Trójmiasto". Kod jest ważny do końca roku. Natomiast konto nie ma terminu ważności, co oznacza, że użytkownik po zakończonych testach będzie mógł nadal korzystać z usług bm.pl, a jego płatności nie zostaną usunięte - wyjaśnia Anna Maraś z firmy Blue Media.

Na wszystkich testerów czekają ciekawe nagrody. Na osoby, które opłacą w zaplanowanym terminie fakturę pobraną od dostawcy lub doładują telefon komórkowy, czeka korzyść w postaci 5 proc. cashback. Dodatkowo, przelewy ekspresowe będą realizowane bez prowizji, a wszelkie funkcjonalności serwisu udostępniane za darmo. Tester za zgłoszoną uwagę otrzyma punkty, które może wymienić na nagrody, np. doładowania telefonów.

Korzyści dla testera, który będzie prowadził testy online do końca 2014 r. m.in:
- Cashback 5 proc. na każde doładowanie telefonu oraz płatność za rachunek pobrany od dostawcy usług
- Ekspresowe przelewy - bez prowizji
- Przypomnienia o płatności sms i e-mail - bez opłat
- Złączenie swoich wszystkich rachunków w jednym miejscu i opłacenie ich jednym przelewem

Korzyści dla testera zaproszonego na spotkanie w siedzibie firmy:
- Wszystkie benefity, jakie otrzymuje użytkownik testujący serwis online
- Jako jeden z pierwszych będzie mógł zobaczyć budowę nowej siedziby Blue Media w Domu Zdrojowym
- Przekazać swoje uwagi osobiście i przyczynić się do budowy serwisu, tworzonego z myślą o nim
- Skorzystać z innowacji, które nas też ostatnio zainteresowały, przejażdżka BMWi3, wypróbowanie Google Glass czy drukarki 3D

Miejsca

  • Autopay Sopot, Powstańców Warszawy 6

Wydarzenia

Opinie (47) ponad 10 zablokowanych

  • płacę za prąd i tv przy pomocy blue media (2)

    NIE POLECAM, płatność dokonywana kartą dochodzi po 4-5 dniach. Zwykłym przelewem szybciej.
    Zresztą czy ostatnio nie kupił ich polski tytoń?

    • 10 1

    • Ja tez place przez blue media za prad w Energa, telefon w Orange, TV UPC (1)

      ... i nigdy nie mialem zadnych problemow, potwierdzenie zaplaty jest natychmiast

      • 1 7

      • potwierdzenie masz od nich automatycznie

        a ważne jest po jakim czasie księguje kase np: energa, upc, multimedia. Kiedy kasa do nich wpada. Sprawdziłem to i wiem że blue media zdaje się trzymać kase dłużej niż potrzeba.

        • 5 1

  • UAT "prawie" za free ;) (5)

    Brawo Blue Media ;) Pytanie tylko, czy zamierzacie sprzedawać dane klientów bankom, czy też sami zamierzacie rozpocząć działalność pseudobankową? ;) Nic tak nie napędza rynku jak informacje o możliwych do skonsolidowania kredytach ;) Nie jest to wcale takie super cudo - wiele banków już uruchomiło takie narzędzia, które mają "w cenie" posiadania rachunku (najczęściej za darmo). Może są pewne ułatwienia, ale każda osoba z wykształceniem średnim odnajdzie wszystkie te super rozwiązania w normalnym koncie internetowym.

    Gratulację z tyt. wyważenia otwartych drzwi ;)

    • 25 1

    • raczej marketing za free (3)

      Testy może i też ale na pewno robią marekting za free.
      Jeśli produkt jest dobrze pomyślany i się spodoba testerom to część z nich zostanie klientami. Swoją drogą pomysł ciekawy - co miesięczne edytowanie dziesiątków przelewów potrafi być upierdliwe. Ale czy produkt się przyjmie zależy od tego jak bardzo będzie usprawniał proces wykonywania opłat. Myślę że twórcy musieliby zadbać o bardzo silną integrację z dostwcami faktur - żeby nie trzeba było już nic uzupełniać - nei wiem czy to jest możliwe np w przypadku faktur od administratora wspólnoty, musiłaby być możliwość sprawnego integrowania dostawcy z usługą - może jakieś ocr na fakturach z emaila. Tak czy inaczej ciekawi mnie jak mocno się chłopaki z B.M. nad tym pochylili i chętnie przetestuje.

      • 2 1

      • Na liscie podlaczone sa juz Energa, PGNIG, Play, Orange, Vectra, Multimedia...

        • 1 0

      • Właśnie na takich frajerów liczą (1)

        przetestują = podam im moje dane, łącznie z tym na co wydaję pieniądze

        zapomnij o integracji, faktura z gazowni przychodzi do ciebie nie do nich.

        • 4 1

        • Twoje dane sa juz dawno sprzedane dziesiatki razy

          • 3 0

    • "it's all bullshit and it's bad for ya"

      Dokładnie o tym samym myślałem. Ludzie oddajecie im wartościowe informacje za free!
      Pomyślcie co oni będą wiedzieć o Was.

      • 4 0

  • Teraz do wszystkiego musimy mieć "appkę". (4)

    Zaraz będziemy potrzebowali wynająć 0.5 kg szarych komórek u nosiciela zewnętrznego. Nie mówię, że aplikacja jest zbędna, ale średnio rozgarnięty homo-sapiens zrobi to w Excelu, albo darmowym Calcu.

    • 17 1

    • Tak naprawdę możesz to zrobić na kartce z długopisem tylko pytanie czy wolisz mieć dedykowaną aplikację która zapewni Ci dobrą obsługę, czy gmerać w excelu.

      • 1 5

    • Artykuł sponsorowany...?

      Pracownicy działu biznes i gospodarka dostali dostęp w ramach "testowania" na 3 miesiące gratis? ;)

      • 10 1

    • Pomiędzy klientem a bankiem teraz pojawi się jeszcze jedno ogniwo...Należy się zapytać - kto będzie odpowiedzialny nie "pójdzie" jakaś transza zdefiniowanej wcześniej raty kredytu.

      • 7 0

    • Wszystko pięknie i wygodnie

      Ale klient nie dość, że będzie płacił za te "udogodnienia" to jeszcze będzie udostępniał (pewnie anonimowo ;)) cały pakiet najważniejszych danych osobistych. Cytując politykę prywatności: W przypadku gdy wyrazisz zgodę na wykorzystywanie Twoich danych osobowych dla celów marketingowych, w szczególności na przekazywanie informacji handlowej pochodzącej od Spółki, dane te będą wykorzystywane także w tych celach. Za cashback klient dostanie 5% a oni za dane, które w ramach np. Big Data przehandlują dostaną 10 razy tyle,
      Współczesny model biznesu elektronicznego wygląda tak: tworze produkt, który zbiera wartościowe dane i do pewnego stopnia jest atrakcyjny dla klienta, aby się w ogóle sprzedał (choć teraz można sprzedać przy odpowiednim marketingu wszystko, a już mobile to Ci "trendsetterzy" biorą wszystko w ciemno dla lasnu. Cena dla klienta oficjalnego, czytaj fasadowego jest stosunkowo niska by przyciągnąć jego uwagę i skłonić do zakupu - te przychody powinny pokrywać bieżące koszty związane z obsługą takiego klienta. Prawdziwą kasiorę trzepie się na udostępnianiu tych danych firmom analitycznym, bankom i wszelkiego rodzaju innych instytucji chętnie zbierających wszelkie dane o kimkolwiek. I szybka ściezak wzrostu wartości firmy i dynamika przychodów i zysku netto gwarantowana.

      • 13 0

  • Nie zaryzykowałbym

    powierzenia takich informacji finansowych jakiejkolwiek aplikacji.
    Wydaje mi się, że głównym klientem zostaną hipsterzy, którzy będą mogli zaszpanować, że swoje 2300 na rękę rozpisują "w ajfonie". Podkreślam, że to moja opinia nie bazująca na badaniach rynkowych ;)
    Aha, czy na produkcję tej appki była brana jakakolwiek dotacja?

    • 20 1

  • Śmieszny temat - zarządzanie kasą jak ledwo starcza od pierwszego do pierwszego??

    • 11 5

  • co za bzdura

    bez przesady z tym rachunkami, to az taki problem dla srednio rozgarnietego czlowieka?
    poza tym 1-20zl za przelew? kto im na to pojdzie..

    • 17 0

  • Zarządzanie moją kasą.

    Jakie gwarancje, że przelewy zostaną opłacone, jeśli nie jestem w stanie śledzić swoich zobowiązań na bieżąco to będę na koniec m-ca analizować jakąś zbiorówkę, i tak siedzenie przed monitorem. Bez sensu.

    • 14 1

  • Dla wybranych (1)

    Nie wiem czy będą mieli duży popyt na to. Ci którzy lubią takie bajery zapłacą. Tyle, że te bajery kosztować dość sporo. Przelew od 1-20zł?? Plus pewnie dodatkowo sms-y, bo muszą być obsługiwani przez operatorów bez tego nie da rady. Mi chyba wystarczy własnoręcznie stworzony Excel z odpowiednimi formułami i wyliczeniami. 20 minut pracy i mam to samo co w programie. A za 20 zł to ja wolę sam się zalogować na swoich loginach i opłacić za darmo.

    • 45 1

    • Fakt, dzisiaj konto, na kórym płaci się za przelewy to przezytek

      • 8 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane