- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (29 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
ThyssenKrupp po cichu wycofuje się z Gdańska
ThyssenKrupp likwiduje zakład w Gdańsku. Produkcja zakończy się w czerwcu 2010 roku, a pracę straci 125 osób. Władze Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej od nas dowiedziały się o wyprowadzce swojego najemcy.
- ThyssenKrupp Krause zakończy produkcję w gdańskim zakładzie w czerwcu 2010 roku. Fabryka zatrudnia dziś 125 osób, z którymi właśnie rozpoczęliśmy rozmowy dotyczące społecznie akceptowanego przebiegu zamykania fabryki - poinformowała nas Cosima Rauner, specjalista ds. public relations ThyssenKrupp AG w Essen.
Dlaczego koncern zamyka zakład w Gdańsku? - Ze względu na bardzo trudną sytuację w przemyśle samochodowym. W związku z nią wielu producentów w Niemczech i za granicą zmniejsza produkcję i wydatki kapitałowe - tłumaczy Rauner. - ThyssenKrupp także zmniejsza produkcję i redukuje koszty.
Co ciekawe, Thyssen nie poinformował o zamknięciu fabryki kierownictwa PSSE, w której działał i z której udogodnień (m.in. ulg podatkowych) korzystał. - Nic nie wiem na temat zamknięcia zakładu w Gdańsku - mówi Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Firma musiałby nas poinformować wcześniej o takiej decyzji.
O zamiarze likwidacji zakładu w Gdańsku nic nie wie także dyrektor Gdańskiego Parku Naukowo - Technologicznego Zbigniew Rau. Twierdzi, ze jest to niemożliwe, a każdego najemcę w parku obowiązuje okres wypowiedzenia. Jak na razie ThyssenKrupp nie zwrócił się z takim pismem do dyrekcji Parku.
Dlaczego firma ukrywa informacje, które i tak musiały w końcu wyjść na światło dzienne? - Cały proces odbywa się w tajemnicy przed PSSE, bo gdyby jej władze o tym wiedziały, pracownikom pewnie udałoby się wynegocjować wyższe odprawy - przypuszcza jeden z pracowników gdańskiego zakładu ThyssenKrupp.
ThyssenKrupp System Engineering to część ThyssenKrupp AG, jednego z największych światowych producentów stali, piątego co do wielkości przedsiębiorstwa na rynku niemieckim. Oddział koncernu zaczął działać w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, który jest częścią Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w lutym 2006 roku. Firma zajęła biura i halę produkcyjną o powierzchni około 3200 m. kw. Zaczęła wytwarzać m.in. specjalistyczne obrabiarki, oraz gotowe systemy montażowe łącznie z urządzeniami testowymi dla przemysłu samochodowego na całym świecie.
Po udanym początku firma planowała rozpoczęcie budowy nowej siedziby na terenach należących do PSSE w okolicach gdańskiego lotniska. Plan inwestycyjny spółki do roku 2010 przewidywał wydatki rzędu 30 mln złotych. Większość z tych pieniędzy miała zostać przeznaczona na inwestycje w dział konstrukcyjny oraz budowę nowoczesnej siedziby firmy, która miała pomieścić łącznie 300 pracowników. Choć w ubiegłym roku ThyssenKrupp poinformował, że rezygnuje z budowy nowej fabryki to zapewnił, że będzie jednak rozwijał działalność na terenie Parku.
O zamiarze zwolnień firma nie poinformowała też Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku. Choć taki obowiązek ciąży na każdym pracodawcy, który ma zamiar dokonać zwolnień grupowych.
Miejsca
Opinie (269) ponad 20 zablokowanych
-
2010-02-18 17:21
Holota glosujaca na PO ma to na co glosowala...
- 14 2
-
2010-02-18 16:51
a propaganda trwa...
Jestem absolwentem kierunku zamawianego, startuje od minimum 6 tyś miesięcznie, firmy bija się o mnie, na rozmowie kwalifikacyjnej trzymam nogi na stole, a prezes czyści mi buty, dają mi wypasiony apartament w sea towers i fure przynajmniej porsche no może też być wysoki model hondy....kompletna bzdura!!!!
A propaganda trwa...
Kierunki zamawiane (jestem absolwentem takowego), akcje dziewczyny na politechniki, nagabywanie do masowego przystąpienia na uczelnie techniczne, czemu to ma służyć?
W prasie, tv, necie wszędzie słyszę jaki jestem wspaniały i jak przebieram w ofertach.
Wychwalają studia techniczne pod niebiosa, a prawda jest taka, że w naszym regionie jeżeli jesteś młodym inżynierem nie informatykiem to perspektywy masz niewesołe.- 17 2
-
2010-02-18 16:49
znów PKB wzrośnie!!!!!
zostały jeszcze fosfory i kilka procent Lotosu, część już sprzedana
- 5 2
-
2010-02-18 15:49
Uciekaja, bo Trojmiasto jest drogie ot co (2)
- 90 16
-
2010-02-18 16:43
Koszt polskiego inż. jest niewiele większy od niemieckiego bezrobotnego. Nie z tego powodu zamykają. Polityka panie polityka.
- 15 2
-
2010-02-18 16:14
Trójmiasto nie ma nic do rzeczy, to przecież specjalna strefa, myśl człowieku, myśl!
- 12 12
-
2010-02-18 16:37
Tutaj zgodze się z tłumaczeniami, że rzeczywiście spada zapotrzebowanie, ale
żeby być aż takim desperatem i za wszelką cenę mościć gniazdko dla np. fabryki celulozy to juz zakrawa na kpinę ! A i Kurski by tego nie zmienił, gdyby ...wicie - rozumicie, teges-śmeges. Wiecej chyba nie muszę dodawać...
- 4 1
-
2010-02-18 16:17
Nie przywołuj tego nazwiska g.
- 7 2
-
2010-02-18 16:16
Zwiekszscie jeszcze bardziej akcyze na samochody to na pewno rozkrecie motoryzacje
To jest chore - POlska jako jedyny kraj w UE ma akcyze na samochody a dla aut o poj. powyzje 2L prawie 20% nie dosc ze jest wysoki vat 22% to jeszcze dodatkowo 18.6% akcyzy i jeszcze czesto 2% podatku od umowy.
Czyli prawie 50% ceny samochodu to tylko podatki !
Jak ma sie cos krecic jak jest tak bardzo opodatkowane. Mozna to obejsc rejestrujac samochod w Niemczech - nizszy vat i nie ma akcyzy.
Ale kto normalny kupuje teraz samochod o poj powyzej 2 L i rejestruje go w Polsce ? Chyba tylko ktos kto kupuje na firme lub z nadmiaru uzywa papierwoych pieniedzy jako przysłowiowy papier toaletowy.- 20 1
-
2010-02-18 16:13
I znowu Jacek Kurski sypnął piaskiem w tryby rozpędzonemu samorządowi PO
- 6 8
-
2010-02-18 16:11
PO-rażka...
ciekawe,czy ten uśmiechnięty Budyń przyjedzie przeciąć wstążke na zamknięcie,było by fajnie....
- 25 3
-
2010-02-18 16:09
Bardzo po cichu
jak na trojmiasto.pl o tym piszą
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.