- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (41 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (165 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (133 opinie)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (101 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
Trawler "Paula" z Remontowej Shipbuilding
W stoczni Remontowej Shipbuilding zwodowano drugi z zamówionych przez duńską stocznię kadłubów trawlera. "Paula" - bo taką nazwę otrzyma gotowy statek - będzie poławiać ryby... włokiem pelagicznym.
Statek - a właściwie częściowo wyposażony kadłub - zbudowany został na zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S. Trawler B 689/2 ma długość 62,6 m, szerokość - 12,8 m i wysokość (do pokładu ochronnego) - 7,8 m. Osiągać będzie prędkość 16,5 węzła. Przeznaczony jest do tradycyjnych połowów ryb włokiem pelagicznym (workowatą siecią w kształcie leja holowaną w toni morskiej przez statek). Jednostka wyposażona zostanie w osiem zbiorników typu RSW (system chłodzonej wody morskiej) do magazynowania świeżych ryb. Statek obsługiwany będzie przez dwunastoosobową załogę.
"Paula" to drugi po "Gollenes" trawler zwodowany (w marcu) w Remontowa Shipbuilding, dla duńskiej stoczni. Gdańska stocznia powróciła do jednej ze swoich dawnych specjalności, jaką jest budowa statków rybackich. Gdański zakład buduje statki rybackie od 1948 roku, kiedy to powstały drewniane, bałtyckie kutry typu MIR - 20.
W ostatnim dziesięcioleciu specjalnością stoczni stały się głównie statki offshore do obsługi podmorskich pól wydobywczych ropy i gazu oraz komunikacyjne promy pasażersko - samochodowe. Zakład prowadzi też negocjacje z innymi kontrahentami dotyczące budowy kolejnych statków tego typu.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (31) 6 zablokowanych
-
2011-06-29 12:37
Powodzenia Paulo
W pogromie ostrobokow! Pamietaj, nie tralujemy zaglowek :-)
- 5 0
-
2011-06-29 13:20
Na drugim zdjęciu...
wygląda jak mega-duża motorówka. Ładnie wygląda.
- 7 0
-
2011-06-29 13:40
tacy prężni (2)
.. a następnego trawlera z serii już nie zrobią ... bo robią go ruscy ...
więc raczej nie ma się czym chwalić- 8 1
-
2011-06-29 15:09
a może nie chcą??? pomyślałeś o takiej ewentualności???
- 0 2
-
2011-06-29 16:31
bo armator "K" to krętacz
- 0 1
-
2011-06-29 14:47
fajnie wygląda....
....ale gdzie filmik???? :) nie ma to jak boczne wodowanie
- 5 2
-
2011-06-29 14:49
Tylko się cieszyć, że nasze miasto się rozwija (1)
a nie tylko działania pzoorowane pod publiczkę.
- 2 6
-
2011-06-29 15:57
a co ma miasto z tym wpólnego ?
przecież to prywatna firma
- 4 1
-
2011-06-29 14:54
murzyni (1)
czarną robote wykonali polaki, a wykończeniem zajmą się profesjonaliści.
- 6 6
-
2011-06-29 15:08
Zapoznaj się o Wszystkowiedzący z produktami Remontowej Shipbuilding dawnej Północnej, następnie zajmij glos. Z obecnym stanem wiedzy możesz jedynie pilnować samochodów na parkingu strzeżonym.
- 3 1
-
2011-06-29 14:57
"irlandzkiego" ?
a nie islandzkiego"
- 2 0
-
2011-06-29 14:57
czemu taka nazwa? (3)
...
- 1 1
-
2011-06-29 15:59
zapytaj duńskich właścicieli (2)
- 0 0
-
2011-06-29 20:41
odpowiedź (1)
Na powaznie - zona armatora Mike'a Doherty'ego ma tak na imię.
- 2 0
-
2011-06-29 22:16
cóż za romantyk
z tego armatora :)
- 3 0
-
2011-06-29 15:46
Kadłub to niestety nie statek
Budowa kadłuba to najtańsza część budowy "rybaka" .
- 6 0
-
2011-06-29 16:04
dlaczego nie ma filmiku z wodowania ? (1)
ja się pytam!
- 4 0
-
2011-06-29 16:16
Ja także!
Na zdjęciu wygląda to bardzo imponująco, ale filmiki są tylko z "delikatnych" wodowań...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.