• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Triple-E, największy kontenerowiec świata, zawinie do Gdańska

erka
7 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowe kontenerowce Maersk Line będą zabierały na pokład o 2,5 tys. kontenerów więcej niż kontenerowiec - Emma Maersk. Nowe kontenerowce Maersk Line będą zabierały na pokład o 2,5 tys. kontenerów więcej niż kontenerowiec - Emma Maersk.

Triple-E, największy na świecie kontenerowiec o pojemności 18 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp), podczas swojego pierwszego rejsu zawinie do Gdańska. "Potrójne E" ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości. Ładowność tych kontenerowców jest o 16 proc. większa (o 2,5 tys. kontenerów) niż jednego z największych kontenerowców, Emmy Maersk.


Kontenerowce Maersk Line. Kontenerowce Maersk Line.

Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami, które zostaną w tym roku włączone do siatki połączeń Maersk Line. 10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Szef regionu Europy Północnej w Maersk Line, Karsten Kildahl, oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu statku klasy Triple-E do portu w Gdańsku. Według harmonogramu Maersk Line wydarzenie to ma mieć miejsce w drugiej połowie sierpnia.

- Zmierzamy do stopniowego wycofywania starych statków, robiąc miejsce dla nowocześniejszych jednostek. W ten sposób podnosząc standardy ekologiczne i wydajność kosztową zapewnimy zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - stwierdził Kildahl.

Kontenerowce będą wyposażone w dwa 32 MW, dwusuwowe silniki Diesla, napędzające dwie śruby. Prędkość projektowa statków wynosi 19 węzłów.

Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami na świecie. Pierwsza jednostka tego typu w drugiej połowie sierpnia zawita do Gdańska.

erka

Miejsca

Opinie (48)

  • Jednak on nie był budowany (1)

    w polskich stoczniach, a to bardzo przykre.
    Kto zawinił i kto zepsuł polskie stocznie ?

    • 3 0

    • Już zapomniałeś?

      Czyje rządy i działanie spowodowały w konsekwencji upadek stoczni.

      • 0 1

  • Jak widać i n n y m się opłaca-nam nie?! Opłaca się BUDOWAĆ,PRZEWOZIĆ... (1)

    U nas styłopianowcy poTŁAFIĄ i to pełfekcyjnie w s z y s t k o tylko łozwalić! A to jest sztuka taki kilkunastotysięczny zakład, jak stocznia, zniwelować!!! Zwodowano OSTATNI statek...Zamówienia były poNOĆ na 5 lat! Winnych niet!!! Zgroza!

    • 4 0

    • winny jest oczywiście

      jarosław kaczyński, tak gadają

      • 0 0

  • Z naszego portu jestem naprawdę dumny.

    Jeszcze kilka lat temu w życiu bym nie uwierzył, że do Polski będą zawijać tak wielkie statki. DCT to świetny przykład, że prywatny kapitał, nie nękany polityczną zarazą, jest w stanie przynieść korzyści dla całej gospodarki.

    • 7 0

  • cieszy mnie jak port gdyński się rozwija

    oby tak dalej

    • 0 2

  • Zainteresowanych

    Wydzielaniem spalin przez to cudo odsyłam na forum do WP. Niestety piszą tam samą prawdę i tylko prawdę o dziesiątka ton całej tablicy Mendelejewa

    • 1 0

  • super...beda słitfocie dla kumpli na naszej klaCie

    • 0 0

  • ciekawe ile czasu będą go rozładowywać.

    pewnie tydzień.

    • 1 1

  • Taki kontenerowiec

    Robi wrażenie, gdzie on się zmieści na Bałtyku :)

    • 3 0

  • statki (1)

    a gdzie nasza flota handlowa i rybacka panowie z p. o. rodacy otworzcie oczy wszystko sprzedane polska z dostepem do morza i wszystko jest cacy rodacy......

    • 2 0

    • jak to gdzie nasza flota?

      flota handlowa przegrala na wolnym rynku bo bardziej sie oplaca rejestrowac statek na kajmanach
      flote rybacka diabli wzieli bo byla przestarzala i wytrzebila prawie wszyskie gatunki ryb wbaltyku a na wyprawy na ocean nie sa zdolne

      wiec nic sprzedane nie bylo bo nikt tego syfu nie chcial kupic

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane