- 1 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (50 opinii)
- 2 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (46 opinii)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (216 opinii)
- 4 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (172 opinie)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (231 opinii)
- 6 Stocznie docenione na targach w Singapurze (70 opinii)
Triple-E, największy kontenerowiec świata, zawinie do Gdańska
Triple-E, największy na świecie kontenerowiec o pojemności 18 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp), podczas swojego pierwszego rejsu zawinie do Gdańska. "Potrójne E" ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości. Ładowność tych kontenerowców jest o 16 proc. większa (o 2,5 tys. kontenerów) niż jednego z największych kontenerowców, Emmy Maersk.
Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami, które zostaną w tym roku włączone do siatki połączeń Maersk Line. 10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.
Szef regionu Europy Północnej w Maersk Line, Karsten Kildahl, oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu statku klasy Triple-E do portu w Gdańsku. Według harmonogramu Maersk Line wydarzenie to ma mieć miejsce w drugiej połowie sierpnia.
- Zmierzamy do stopniowego wycofywania starych statków, robiąc miejsce dla nowocześniejszych jednostek. W ten sposób podnosząc standardy ekologiczne i wydajność kosztową zapewnimy zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - stwierdził Kildahl.
Kontenerowce będą wyposażone w dwa 32 MW, dwusuwowe silniki Diesla, napędzające dwie śruby. Prędkość projektowa statków wynosi 19 węzłów.
Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami na świecie. Pierwsza jednostka tego typu w drugiej połowie sierpnia zawita do Gdańska.
Miejsca
Opinie (48)
-
2013-03-08 10:40
Jednak on nie był budowany (1)
w polskich stoczniach, a to bardzo przykre.
Kto zawinił i kto zepsuł polskie stocznie ?- 3 0
-
2013-03-08 11:11
Już zapomniałeś?
Czyje rządy i działanie spowodowały w konsekwencji upadek stoczni.
- 0 1
-
2013-03-08 10:52
Jak widać i n n y m się opłaca-nam nie?! Opłaca się BUDOWAĆ,PRZEWOZIĆ... (1)
U nas styłopianowcy poTŁAFIĄ i to pełfekcyjnie w s z y s t k o tylko łozwalić! A to jest sztuka taki kilkunastotysięczny zakład, jak stocznia, zniwelować!!! Zwodowano OSTATNI statek...Zamówienia były poNOĆ na 5 lat! Winnych niet!!! Zgroza!
- 4 0
-
2013-03-08 11:34
winny jest oczywiście
jarosław kaczyński, tak gadają
- 0 0
-
2013-03-08 10:55
Z naszego portu jestem naprawdę dumny.
Jeszcze kilka lat temu w życiu bym nie uwierzył, że do Polski będą zawijać tak wielkie statki. DCT to świetny przykład, że prywatny kapitał, nie nękany polityczną zarazą, jest w stanie przynieść korzyści dla całej gospodarki.
- 7 0
-
2013-03-08 11:01
cieszy mnie jak port gdyński się rozwija
oby tak dalej
- 0 2
-
2013-03-08 11:23
Zainteresowanych
Wydzielaniem spalin przez to cudo odsyłam na forum do WP. Niestety piszą tam samą prawdę i tylko prawdę o dziesiątka ton całej tablicy Mendelejewa
- 1 0
-
2013-03-08 11:45
super...beda słitfocie dla kumpli na naszej klaCie
- 0 0
-
2013-03-08 12:39
ciekawe ile czasu będą go rozładowywać.
pewnie tydzień.
- 1 1
-
2013-03-08 13:14
Taki kontenerowiec
Robi wrażenie, gdzie on się zmieści na Bałtyku :)
- 3 0
-
2013-03-08 16:10
statki (1)
a gdzie nasza flota handlowa i rybacka panowie z p. o. rodacy otworzcie oczy wszystko sprzedane polska z dostepem do morza i wszystko jest cacy rodacy......
- 2 0
-
2016-06-04 14:39
jak to gdzie nasza flota?
flota handlowa przegrala na wolnym rynku bo bardziej sie oplaca rejestrowac statek na kajmanach
flote rybacka diabli wzieli bo byla przestarzala i wytrzebila prawie wszyskie gatunki ryb wbaltyku a na wyprawy na ocean nie sa zdolne
wiec nic sprzedane nie bylo bo nikt tego syfu nie chcial kupic- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.