• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy stocznie osobno, ale... wspólnie

Wioletta Kakowska-Mehring
27 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia, które wylicytowała w przetargach. Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia, które wylicytowała w przetargach.

Związkowcy ze Stoczni Remontowej Nauta spotkali się w ubiegłym tygodniu z ministrem Aleksandrem Gradem. Chcieli osobiście zapytać czy planowane jest połączenie ich stoczni ze stoczniami Gryfia i Morska, czego się obawiają. Usłyszeli, że połączenia nie będzie, ale... będzie współpraca.


Czy połączenie trzech stoczni polepszy ich sytuację na rynku?


O pomyśle połączenia gdyńskiej stoczni ze Szczecińską Stocznią Remontową Gryfia i Morską Stocznią Remontową ze Świnoujścia w środowisku mówi się od dawna. Właścicielem wszystkich trzech stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu. Wśród tej trójki jedynie Nauta znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Dlatego związkowcy z Solidarność obawiają się, że ewentualne połączenie byłoby ratowaniem upadających zakładów, kosztem gdyńskiej stoczni.

Dyskusję na ten temat podgrzało odwołanie pod koniec maja wieloletniego prezesa Nauty Romualda Kowalskiego. Doszło do tego w trakcie trwania kadencji. W środowisku zaczęto mówić, że to pierwszy krok do zbliżenia, a nawet do połączenia trzech stoczni.

Swoje obawy stoczniowcy zawarli w liście skierowanym do resortu skarbu i do Agencji Rozwoju Przemysłu. - Zaproponowany proces konsolidacji trzech stoczni remontowych z różnych regionów Polski jest przedsięwzięciem wymagającym bardzo gruntownej i szerokiej analizy poprzedzającej jego wdrożenie - czytamy w piśmie związkowców. - Solidarność obawia się, że stocznia, która dzięki wdrożonemu programowi naprawczemu, znalazła się w całkiem dobrej kondycji, może gwałtownie pogorszyć się po połączeniu.

Zamiast odpowiedzi na list minister Aleksander Grad, zaprosił stoczniowców na spotkanie. - Usłyszeliśmy zapewnienie, że połączenie nie jest planowane, ale mówi się o współpracy - twierdzi Andrzej Janzen, przewodniczący zakładowej Solidarności. - Na czym dokładnie to miałoby polegać, jeszcze nie wiemy. Planowane jest drugie spotkanie w tej sprawie. Tym razem już nie na ministerialnym szczeblu, a tylko z władzami Agencji Rozwoju Przemysłu, i tym razem w Gdyni.

Związkowcy taką odpowiedzią nie czują się w pełni usatysfakcjonowani. Czekają na konkrety dotyczące tej współpracy, ale... - Jesteśmy zadowoleni ze spotkania z ministrem. Cieszymy się, że mogliśmy mu osobiście przedstawić swoje racje. Mam wrażenie, że o wielu sprawach nie wiedział - dodaje Andrzej Janzen.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (38)

  • Arp rozwala ostatnie stocznie.... (1)

    Jak długo będziemy sie temu przyglądać..... ?

    • 3 0

    • Do Pani redaktor

      Cały pomysł konsolidacji opisany jest w jednym z ostatnich numerów magazynu wydawanego przez ARP czyli Gospodarka i Przemysł. Powstanie nowa grupa stoczni pod jednym szyldem "MS TFI Shipyard&Offshore" . Link poniżej.

      • 1 0

  • MS TFI Shipyard&Offshore

    czyli 3 stocznie razem przeczytajcie magazyn ARP ''Gospodarka i Przemysł" nr 21
    jest tam czarno na białym o tej konsolidacji.

    • 1 0

  • Nie wierzcie zapewnieniom Grada

    Pamiętacie, jak zapewniał razem z Tuskiem o inwestorze z Kataru,mamy nauczkę o prawdomówności naszej władzy.

    • 1 0

  • co dalej z nauta

    przeciez tu nie chodzi o naute lecz o to by zlikwidowac stocznie w Polsce.
    a co do pomysłu łaczenia stoczni to zalezy jak mialoby to wygladac czy tak jak dawne zjednoczenia ? warto szukac nowych rozwiazan lecz na ten temat powinni wypowiadac sie ludzie z branzy. jak na razie to nikt w tych stoczniach nie wie jak ma to wygladac. obawiam sie ze sa to opowiesci katarskie jak przy likwidacji stoczni gdynia.lud glupi to kupi a my z warszawy zrobim kase i wyrolujemy tych roboli ze stoczni. wyrolujemy w majestacie prawa i niech nam skocza... ja nie chce takiego scenariusza. szkoda , ze ta zasluzona stocznia jaka jest Nauta odejdzie na smietnik historii a słoneczko peru znow opowiadac bedzie bajeczki i nawet łzy uroni i z troską pochyli sie nad losem biednych stoczniowców tylko , że z tego nic nie wyniknie. szkoda.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane