• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Turystyka medyczna i zakupy. Nie tylko to przyciąga do nas turystów

Katarzyna Moritz
30 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Do naszego regionu przyjeżdża coraz więcej turystów. Do naszego regionu przyjeżdża coraz więcej turystów.

Pomorze w 2012 roku odwiedziło 6 mln turystów, szacuje się, że do końca tego roku przyjedzie ich aż 8,5 mln. Czy w kolejnych latach będzie ich więcej? Przyczynić się do tego może właśnie zakończone dwudniowe spotkanie Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region z udziałem 40 zagranicznych touroperatorów.



Czy korzystasz z oferty biur podróży?

27 i 28 października odbyło się w  Amber Expo spotkanie w ramach Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region. Jest to druga edycja spotkań biznesowych dla ludzi branży turystycznej. Pierwsza odbyła się dwa lata temu i gościło na niej jedynie 20 przedstawicieli z Pomorza i 18 ze Skandynawii.

- Tamto spotkanie dało nam impuls do zrobienia czegoś na większą skalę i na europejskim poziomie, dlatego do współpracy przy tym wydarzeniu zaprosiliśmy zarówno Międzynarodowe Targi Gdańskie, jak i Gdańską Organizację Turystyczną. Cel tych spotkań jest jeden, zwiększenie udziału turystki przyjazdowej na Pomorze - to jest nasz priorytet - wyjaśnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor zarządzający Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która organizuje spotkanie.
Obecnie do Gdańska przyjechało 40 touroperatorów zagranicznych i 80 przedstawicieli z całej Polski i Pomorza. Z zagranicy przyjechali licznie przedstawiciele z krajów skandynawskich, czyli ze Szwecji, Danii, Norwegii. Kolejna duża grupa była z Ukrainy, następnie z Niemiec, Austrii, byli też przedstawiciele z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, a także jeden z największych touroperatorów z Japonii z firmy HIS.

Jego wizyta wiąże się z tym, że HIS otworzyło biuro w Warszawie, a w przyszłym roku ma być uruchomione bezpośrednie połączenie z Warszawy do Tokio. W związku z tym nasz region liczy, że część japońskich turystów także trafi do nas. Obecnie przyjeżdża ich jedynie 50 tys. rocznie.

Pierwszego dnia, we wtorek, trwały głównie spotkania indywidualne między naszymi a zagranicznymi przedstawicielami, miały one formułę "stolikową", spotkania aranżowane były pod konkretny profil i trwały ok. 15 min.

- To był tak naprawdę pierwszy kontakt, gdzie wymieniano się wizytówkami i nawiązywano pierwsze nici porozumienia. Jak potem te rozmowy się potoczą, na to nie mamy wpływu, ale stwarzamy możliwości i warunki do rozwoju biznesu, przedsiębiorczości i finalnie przyjazdów do nas kolejnych turystów - wyjaśnia Krystyna Hartenberger-Pater.
We wtorek podczas Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region odbyły się spotkania biznesowe między touroperatorami krajowymi i zagranicznymi. We wtorek podczas Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region odbyły się spotkania biznesowe między touroperatorami krajowymi i zagranicznymi.
Co ciekawe, z Ukrainy przyjechali do Gdańska głównie touroperatorzy medyczni. Turystyka medyczna z tego kraju jest u nas coraz częstsza. Ukraińcy korzystają głównie z usług z zakresu onkologii, ortopedii, rehabilitacji. Natomiast z zabiegów estetycznych częściej korzystają turyści ze Skandynawii, którzy są też zainteresowani grą w golfa czy zwiedzaniem. Niemcy są zainteresowani turystyką związaną z naszym dziedzictwem narodowym.

Drugiego dnia uczestnicy Incoming Poland mieli do wyboru cztery wycieczki studyjne w naszym regionie. Też były tematyczne, czyli medyczna dla Ukrainy, wypoczynkowa dla Skandynawii, kultura dla Niemiec.

- Zrobiliśmy też program "Trójmiasto z nowymi inwestycjami" typu ECS, Teatr Szekspirowski, nowe hotele, które pokazują skalę dynamicznego rozwoju gospodarki i turystyki na Pomorzu. Dzięki temu mogli zobaczyć zaplecze hoteli, jak one są przygotowane, czy zorientować się, jakie konferencje w ECS czy Teatrze Szekspirowskim można zorganizować. Co nas bardzo zaskoczyło, największym zainteresowaniem cieszył się właśnie ten program - podkreśla Krystyna Hartenberger-Pater.
Tego typu spotkania i wydarzenia w ramach Incoming Poland poza znaczeniem biznesowym mają też złamać pewne stereotypy myślenia o naszym kraju, który nie kojarzy się jednoznacznie z turystyką. A tymczasem wielu touroperatorów było pozytywnie zaskoczonych, że posiadamy odpowiednią ofertę, zaplecze, że jesteśmy konkurencyjni cenowo. Podobne usługi, czyli hotel, jedzenie, są często u nas o 50 proc. tańsze.

Na przestrzeni czterech lat liczba przyjazdów gości z zagranicy zwiększyła się aż czterokrotnie. Szczególny wpływ ma na to rozbudowana siatka transportowa. Obecnie Gdańsk powiązany jest blisko 50 bezpośrednimi połączeniami zagranicznym. W tym roku szacuje się, że do naszego regionu przyjedzie 8,5 mln turystów. Co ciekawe, wielu zagranicznych gości nie przyjeżdża do nas latem (w tym okresie najwięcej jest turystów krajowych), ale głównie wiosną, jesienią, a nawet zimą, szczególnie w okresie świątecznym - na zakupy.

Miejsca

Opinie (30) 7 zablokowanych

  • To czemu w sklepach pełno szwedów i norwegów na zakupach? (1)

    Zwłaszcza takich co poprzednim pokoleniu pasli kozy na półpustyniach.

    • 17 38

    • abyś miał komu usługiwać i nosić zakupy

      abyś miał komu usługiwać i nosić zakupy

      • 19 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane