- 1 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (37 opinii)
- 2 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (109 opinii)
- 3 Energa z zyskiem za 2023 r. (64 opinie)
- 4 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (165 opinii)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (205 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
Unia chce zamknąć porty dla rosyjskich statków
Zakaz wstępu do portów UE dla statków rosyjskich i obsługiwanych przez Rosję - to jedna z najnowszych sankcji zapowiedzianych przez Ursulę von der Leyen, przewodniczącą Komisji Europejskiej. Wprowadzenie sankcji wymaga jednak jednomyślności 27 państw członkowskich.
Teraz poinformowano, że zamknięcie portów znalazło się na liście najnowszych sankcji jakie Unia Europejska chce nałożyć na Rosję. Będą jednak wyjątki dla produktów rolniczych i żywnościowych, związanych z pomocą humanitarną oraz energią.
Czytaj też:
Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto
Co oznacza w praktyce stwierdzenie "zakaz wstępu do portów UE dla statków rosyjskich i obsługiwanych przez Rosję", jeszcze nie wiadomo. W czasach "taniej bandery", czyli rejestrowania statków z powodów podatkowych w krajach niezwiązanych z armatorem, trudniej ustalić czym jest statek "rosyjski i obsługiwany przez Rosję".
Jak to zrobiono w krajach, które już zamknęły porty dla Rosjan? W specjalnym okólniku Departament Transportu Wielkiej Brytanii doprecyzowano, że porty brytyjskie nie udzielają dostępu żadnym statkom, które:
- należą do/są kontrolowane albo eksploatowane przez jakąkolwiek osobę związaną z Rosją,
- należą do/są kontrolowane albo eksploatowane przez tzw. "wskazane osoby" (designated persons; chodzi o osoby figurujące na listach sankcyjnych),
- noszące banderę rosyjską i/lub które są zarejestrowane w Rosji.
Czytaj też:
Dokerzy się buntują, porty i operatorzy czekają na decyzje rządu
Jak podał holenderski dziennik "NRC", wiele rosyjskich statków zmieniło ostatnio bandery w celu uniknięcia nałożonych sankcji. 18 statków pływających jeszcze niedawno pod rosyjską banderą zmieniło w zeszłym miesiącu rejestrację na inne państwo. To trzy razy więcej niż średnio w miesiącu, wynika z ustaleń firmy konsultingowej Windward, informuje gazeta. Statki te pływają obecnie pod banderami Wysp Marshalla lub karaibskiego państewka St. Kitts i Nevis.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-06 02:59
PSC
Praca dla Port State Control...po zmianie flagi PSC musi sprawdzic wszystkie dokumenty podejzanego statku, Cert. Klasowy, ism, isps, dpa, cso...jesli sa ruscy to tam bedzie gdzie wzmianka o tym, adres, poprzedni adres itp....
- 7 1
-
2022-04-06 00:41
ależ problem jest bardzo prosty do rozwiązania. Sankcjami należy objąć każdy statek, który zawinął do portu w Rosji...
od momentu ogłoszenia sankcji.
Obojętnie, pod banderą jakiegokolwiek państwa on bieżąco pływa.
Statki są śledzone tak samo jak samoloty, doskonale wiadomo, gdzie dany statek się znajduje o każdej godzinie.
Zasada jest bardzo prosta: wpywasz do jakiegokolwiek rosyjskiego portu, trafiasz w bazie danych na czarną listę i jesteś objęty sankcjami oraz nie zostaniesz obsłużony w żadnym cywilizowanym kraju. Obojętnie co sobie wywiesisz na maszcie jako flagę.- 26 4
-
2022-04-06 23:32
Następny sezon, wybory idą, nowa drabinka zakupiona
My w tej chwili już naprawdę bardzo dużo wiemy, co się naprawdę stało na lotnisku smoleńskim. Nie mamy żadnej wątpliwości, że to był zamach, natomiast jesteśmy w sensie procesowym w trochę trudniejszej sytuacji - wyraźnie trudniejszej - ale mam nadzieję będziemy je poprawiać i finał będzie pewnie właśnie taki".
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.