- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (69 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (62 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Port Gdynia pozyskał ok. 38 mln zł na budowę terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia. Zakończenie projektu planowane jest na koniec sierpnia 2026 r.
Centrum Logistyczne Portu Gdynia od kilku lat powstaje przy ul. Logistycznej. Celem całego projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych efektywnie terenów tzw. Portu Zachodniego o powierzchni ok. 23,0 ha poprzez wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej.
Hektary betonu. Co powstaje przy estakadzie Kwiatkowskiego?
Wniosek o dofinansowanie budowy terminalu intermodalnego na terenie centrum złożono w ramach instrumentu "Łącząc Europę" - Transport - Mobilność Wojskowa (CEF2 Transport - Military Mobility). Inwestycji umożliwi obsługę Centrum Logistycznego przez transport kolejowy dzięki budowie torów ładunkowych o długości ponad 750 m, wraz z rampą ładunkową oraz torem dojazdowym i infrastrukturą towarzyszącą.
- Projekt jest kluczowy dla zwiększenia możliwości przeładunkowych towarów z transportu morskiego na kolejowy, w tym jako pierwsze w porcie miejsce załadunkowe bezpośrednio ze stałej, najazdowej rampy załadunkowej. Jest to ważny krok, szczególnie z myślą o rosnącym znaczeniu intermodalności w transporcie - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Projekt będzie realizowany w zachodniej części Portu Gdynia, który jest główną bazą morską polskiej Marynarki Wojennej, współpracującej w ramach koordynacji Sił Zbrojnych UE oraz NATO w Polsce uprawnioną do przeładunków sprzętu wojskowego. Obszar Centrum Logistycznego służy przeładunkom kontenerów, pojazdów i ładunków ponadgabarytowych i sprzętu wojskowego, a nowy terminal intermodalny umożliwi pełniejsze wykorzystanie istniejących placów manewrowo-składowych oraz zwiększy poziom inwestycji na tym obszarze.
Na zleceniach dla wojska zarabiają trójmiejskie porty i stocznie
Celem projektu jest dostosowanie infrastruktury Portu Gdynia do wymogów podwójnego, cywilno-wojskowego wykorzystania, a co za tym idzie - zwiększenie udziału transportu intermodalnego poprzez budowę nowego intermodalnego terminalu kolejowego.
Projekt przyczyni się do zwiększenia transgranicznej mobilności sił zbrojnych UE/NATO i pozwoli wyeliminować wąskie gardło w infrastrukturze Portu Gdynia w korytarzu Bałtyk-Adriatyk w sieci TEN-T.
W ramach projektu zostanie zbudowany terminal intermodalny składający się z 2 torów ładunkowych o długości około 750 m zakończonych stałą, najazdową rampą załadunkową, toru dojazdowego i toru komunikacyjnego. Projekt obejmuje betonowy plac manewrowo-odstawczy, wewnętrzne drogi manewrowej oraz układ kolejowo-drogowy z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja zapewni możliwości przeładunkowe pod zasięgiem suwnic kontenerowych - drogowych i torowych na 3 torach terminalu. Terminal zapewni zdolność do obsługi ładunków o masie 100 t i pojazdów o masie do 120 t, w tym czołgów podstawowych o maksymalnym obciążeniu osi 12,23 t/oś (transport drogowy) i minimalnym obciążeniu 22,5 t/oś (transport kolejowy), spełniając wymogi podwójnego zastosowania cywilno-wojskowego.
Miejsca
Opinie (32) 3 zablokowane
-
2024-02-03 18:13
Kiedy port zewnętrzny???
I Elektrownia atomowa? Na chwilę obecną nowy rząd karmi nas socjalem za kredyty zagraniczne odsetki rosną bardziej niż za poprzedniej władzy i dalej przejadamy kaskę z długu. Niestety inwestycyjnie słabo to wygląda ale na socjal 800+ itp dla Ukraińców monety dalej płyną a 3city staje się zaściankiem
- 6 4
-
2024-02-04 22:15
Unijna dotacja na operacje
Unijna dotacja przydałaby się na operacje mózgu szczura i jego beznadziejnej ekipy. Dodatkowa dotacja na leki psychiatryczne dla ludzi którzy kiedykolwiek głosowali na szczura i jego chorą samorządność.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.