• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku ma powstać terminal cukrowy

VIK
16 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami. Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami.

Krajowa Spółka Cukrowa wybuduje w gdańskim porcie terminal przeładunkowo-wysyłkowy wraz z infrastrukturą dostępową, przeznaczoną do obsługi transportów cukru. Nowy obiekt ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie Nabrzeża Wiślanego, co umożliwi wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności. Nie ujawniono, kiedy terminal będzie gotowy.



W ramach inwestycji Krajowa Spółka Cukrowa na terenach wydzierżawionych od Zarządu Morskiego Portu Gdańsk wybuduje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w skład którego wchodzić będzie silos o pojemności 50 tys. ton, pakownia cukru oraz magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności ok. 10 tys. ton. Inwestycja obejmie także budowę infrastruktury logistycznej wraz z niezbędnym zapleczem magazynowym. Zapowiedziano powstanie terminalu, ale niestety nie ujawniono, kiedy rozpocznie się jego budowa, ani tym bardziej kiedy będzie gotowy.

- Budowa pierwszego terminalu cukrowego w Polsce daje nam możliwość sprzedaży eksportowej w trakcie kampanii na poziomie ok. 75 tys. ton cukru, dzięki czemu ograniczymy konieczność wynajmowania powierzchni w magazynach zewnętrznych, a silos w Porcie Gdańsk będzie efektywnie wykorzystywany. Wszystkie te aspekty przekładają się na redukcję kosztów handlingowych, transportowych, magazynowych, materiałowych i siły roboczej, a na końcu strat ilościowych cukru przy przemieszczaniu pomiędzy cukrownią - magazynem zewnętrznym - portem. Inwestycja umożliwi realizację wysyłek eksportowych poza UE przez Port Gdańsk na poziomie ok. 300 tys. ton cukru rocznie - twierdzi Henryk Wnorowski, prezes Zarządu KSC SA.
- Jednym z największych strategicznych atutów Portu Gdańsk jest jego uniwersalność. W przeciwieństwie do naszych licznych, mocno wyspecjalizowanych konkurentów z regionu Morza Bałtyckiego, dajemy operatorom możliwość obsługiwania szerokiego wachlarza typów ładunków. W 2017 roku przez Port Gdańsk przeszło już - wyłączając paliwa, węgiel czy zboża - blisko 3 miliony ton ładunków masowych. Dzięki nowemu terminalowi cukrowemu bardzo szybko poprawimy te statystyki - mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.
Koncepcja terminalu cukrowego. Koncepcja terminalu cukrowego.

Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami. Przylegająca do niego nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych. Na terenie inwestycji przewidziano parking dla 37 samochodów ciężarowych, zaprojektowany w taki sposób, aby wyeliminować krzyżowanie się dróg samochodów ciężarowych i osobowych. W jego sąsiedztwie znajdzie się także depot kontenerowy, umożliwiający składowanie blisko 130 kontenerów. Rozbudowę oraz modernizację przejdą też odpowiednie elementy infrastruktury kolejowej, potrzebne do realizacji transportów za pośrednictwem terminalu.

Krajowa Spółka Cukrowa SA jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. W skład koncernu wchodzi siedem cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw oraz zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego Polskie Przetwory z siedzibą we Włocławku. Podstawowy przedmiot działalności KSC to produkcja i sprzedaż cukru, handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania oraz przetwórstwo owocowo-warzywne. Firma należy do Grupy Kapitałowej KSC SA.
VIK

Miejsca

Opinie (65) 7 zablokowanych

  • macior

    A na g t k amerykanie z rozładunkiem sprzętu wojskowego a niema komu tego robić bo brak pracowników więc zwołują emerytów i wszelaką rezerwę do pracy bo trza zarobić by oddać kasę dla pisiorów na 500 plus.Cały pis i wszelakie związki oszukują pracowników w tej eksploatacji brawo wy można można

    • 7 2

  • (3)

    To jeszcze nic. W Gdyni powstanie największy terminal kontenerowy, samochodowy, masowy i drobnicowy w formie makiety.

    • 61 5

    • A co w Gdańsku POwstaje bo ja czytam o planach i wizualizacjach.

      • 1 9

    • Należy dodać, że to będzie makieta interaktywna, żeby ładne prezesy miały się czym bawić i przy czy fotografować (wraz z (1)

      • 11 2

      • .... wraz z prezydentem Wojciechem).

        • 8 3

  • Dobrze,że "akademika"nie wybudują raczej,chyba ludzie wywalczyli:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Planuja-10-pietrowy-akademik-na-Przymorzu-n115857.html?strona=18#opinie

    • 1 1

  • PGeksploatacja

    to wtedy eksploatacja zatrudni nowych za 2200 zł brutto hi hi hi a pisiory z tej spółki dalej będą wyprowadzać kasę ręka w rękę z solodarnością i itymi drugimi związkami komunistycznymi.najlepiej zatrudniać pociotków i misiewiczów bo kasę dawać swoim a dwa związki nabierają pisiorowskiej wody w usta .czy stać was jeszcze na ZUS. odwagi panowie przewodniczący.

    • 7 3

  • Cukroprojekt (1)

    Tylko kto to zaprojektuje, skoro Cukroprojekt dawno upadł?

    • 9 8

    • Cukroprojekt upadł, ale są jeszcze projektanci, którzy tam pracowali... Większośc byłych pracowników Cukroprojektu założyło własne biura

      • 5 2

  • Cukier, mąka...

    Nazwa nazwą...

    • 4 0

  • Super ale powinnismy cały wyprodukowany w Polsce cukier exportowac bo on niema zadnych wartosci jest szkodliwy dla zdrowia (1)

    Wiec im wiecej go wyeksportujemy tym lepiej :)

    • 22 8

    • rzekł minister Radziwłł.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane