• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?

Robert Kiewlicz
17 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób. Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób.

Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.



Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van. Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van.
Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału. Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału.
W nowej fabryce samochodów miałyby powstawać auta którejś z marek należących do koncernu - Lublin FS i Honker. Przy ich produkcji prace mogłoby znaleźć nawet tysiąc osób.

Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.

Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.

- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.

Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • nie zobaczę, nie uwierzę (1)

    • 65 1

    • Popieram, ile to już ja tych sukcesów słyszałem, w telewizji, prasie, u sąsiadów, znajomych.

      Jedynym mankamentem tych sukcesów było to, że dopiero miały się stać. I zawsze na gadaniu się kończyło.

      • 1 0

  • niech polacy nie biorą się za produkcje samochodów,mało im jeszcze tych porażek ?

    co za śmietniki polska produkuje. wstyd . widać odrazu że polski inżynier to zaprojektował.

    • 0 0

  • wyPOciny matołka - "krzyż z przed pałącu"
    sprzed!! ciemniaku z dwoma lufami do następnej klasy

    lub - obok pałacu, przed pałacem

    • 4 1

  • oto kolejny przykład rządów "dyktatury ciemniaków" - nic sie nie da zrobić, nic się nie opłaca, nikomu nie zależy... (2)

    dać misiakowi z gradem katarskim niech tam zrobią wesołe miasteczko!!!

    • 6 1

    • oj gejlux (1)

      to nie czasy głębokiej komuny ze nikt nie zwracał uwagi na opłacalność i rentowność a liczyła się jedynie norma i statystyki produkcji, niestety w dobie kapitalizmu liczy się rentowność
      ... ale jak ktoś kto był w głębokiej komunie wychowywany ma zrozumieć rynek kapitalistyczny... może jarek ci wytłumaczy hehe

      • 2 3

      • jaka doba kapitalizmu? przecież to jest/była spółka skarbu państwa:-) widać jak ci sie łeb spalikocił

        gdyby to była własność prywatna, to żadna komisarz nie miałaby nic do gadania
        kolejny ciemniak, który oprócz inwektyw nie ma nic do powiedzenia
        chcociaż fakt, że nie wpisałeś w to krzyża znaczy tyle, żeś nie do końca zwykły głupek

        • 3 2

  • Warunek

    zgdadić się tylko, jeśli zmiści się w nim krzyż z przed pałącu

    • 0 5

  • jeśli zatrudnią tych samych stoczniowców

    to będzie strajk zanim ruszy produkcja...

    • 2 2

  • Żadnych Lublinow nie kupujcie - dopoki fabryka nie zastosuje blach ocynkowanych i nie da na nie co najmniej 6-8 lat gwarancji. Te samochody oprocz tego, ze sypie sie niemal wszystko - to jeszcze gnija jak stare mieso. Mam troche tego syfu w firmir i nigdy wiecej. 2- 3 lata i na zlom.

    • 4 0

  • a to ciekawe...

    "wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy była w rękach polskich inwestorów"
    Rozumiem, że producent/dostawca f-16, Leopard, Patriot te wymogi spełnia ? :)

    • 7 0

  • brzydkie te auta,ale robota dla 1000 by sie przydała

    ciekawe gdzie ten badziew będzie sprzedawany, osobiscie nie wierzę w te pierdoły.musieli by zbudować całą linie produkcyjną.Poza tym na litwie,rumunii,siła robocza jest tańsza.Dobre marki mają problemy ze sprzedażą aut, a tutaj chcą sprzedawać taki badziew bezfirmowy.

    • 1 0

  • Rosyjsko-brytyjska (3)

    Najbardziej cieszy ten pierwszy człon

    • 27 15

    • nie wiem skad ta ironia.. (2)

      lepiej żeby ludzie głodowali a zima najlepiej żeby siedzieli bez ogrzewania aby tylko dokopać "ruskim".... ten rusofobizm to jest synonim skrajnej glupoty..

      • 10 10

      • Zwyczajnie nie dostrzegasz rzeczywistości

        Tutaj nie chodzi o to że ja mam coś do "rusków" tylko historia dotychczasowej współpracy z ZSRR czy Rosją każe w sposób wyjątkowy patrzeć z czujnością, a nawet ze zdroworozsądkową nieufnością na wszelkie propozycje inwestycji zagranicznych z jej udziałem. Negocjując z podmiotem rosyjskim trzeba mieć świadomość, że sposób rozumowania Rosjan jest diametralnie różny od takiegoż Europejczyków Zachodnich, a zwłaszcza Polaków.

        • 5 4

      • w przeciwnieństwie rusofili reprezentowanej za PRL - wtedy z tej miłości co sovietów też nie było co jeść a zimą zgodnie z prawami natury też było zimno a że w mieszkaniu... cóż

        no i można było zarobić kulkę o milicji idąc do pracy pięknego roku 1970 też z miłosci do bolszewików w roku 1980 można sie było potnkąć o SKOTa zaparkowanego pod blokiem...

        • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane