- 1 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (152 opinie)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (246 opinii)
- 3 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (150 opinii)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (20 opinii)
- 6 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (31 opinii)
W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?
Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.
Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.
- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.
Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.
Miejsca
Opinie (106) 8 zablokowanych
-
2010-08-17 21:02
nie zobaczę, nie uwierzę (1)
- 65 1
-
2010-08-18 09:06
Popieram, ile to już ja tych sukcesów słyszałem, w telewizji, prasie, u sąsiadów, znajomych.
Jedynym mankamentem tych sukcesów było to, że dopiero miały się stać. I zawsze na gadaniu się kończyło.
- 1 0
-
2010-08-18 09:06
niech polacy nie biorą się za produkcje samochodów,mało im jeszcze tych porażek ?
co za śmietniki polska produkuje. wstyd . widać odrazu że polski inżynier to zaprojektował.
- 0 0
-
2010-08-18 08:38
wyPOciny matołka - "krzyż z przed pałącu"
sprzed!! ciemniaku z dwoma lufami do następnej klasy
lub - obok pałacu, przed pałacem- 4 1
-
2010-08-18 08:06
oto kolejny przykład rządów "dyktatury ciemniaków" - nic sie nie da zrobić, nic się nie opłaca, nikomu nie zależy... (2)
dać misiakowi z gradem katarskim niech tam zrobią wesołe miasteczko!!!
- 6 1
-
2010-08-18 08:25
oj gejlux (1)
to nie czasy głębokiej komuny ze nikt nie zwracał uwagi na opłacalność i rentowność a liczyła się jedynie norma i statystyki produkcji, niestety w dobie kapitalizmu liczy się rentowność
... ale jak ktoś kto był w głębokiej komunie wychowywany ma zrozumieć rynek kapitalistyczny... może jarek ci wytłumaczy hehe- 2 3
-
2010-08-18 08:34
jaka doba kapitalizmu? przecież to jest/była spółka skarbu państwa:-) widać jak ci sie łeb spalikocił
gdyby to była własność prywatna, to żadna komisarz nie miałaby nic do gadania
kolejny ciemniak, który oprócz inwektyw nie ma nic do powiedzenia
chcociaż fakt, że nie wpisałeś w to krzyża znaczy tyle, żeś nie do końca zwykły głupek- 3 2
-
2010-08-18 08:27
Warunek
zgdadić się tylko, jeśli zmiści się w nim krzyż z przed pałącu
- 0 5
-
2010-08-18 08:05
jeśli zatrudnią tych samych stoczniowców
to będzie strajk zanim ruszy produkcja...
- 2 2
-
2010-08-18 08:00
Żadnych Lublinow nie kupujcie - dopoki fabryka nie zastosuje blach ocynkowanych i nie da na nie co najmniej 6-8 lat gwarancji. Te samochody oprocz tego, ze sypie sie niemal wszystko - to jeszcze gnija jak stare mieso. Mam troche tego syfu w firmir i nigdy wiecej. 2- 3 lata i na zlom.
- 4 0
-
2010-08-18 07:38
a to ciekawe...
"wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy była w rękach polskich inwestorów"
Rozumiem, że producent/dostawca f-16, Leopard, Patriot te wymogi spełnia ? :)- 7 0
-
2010-08-18 07:37
brzydkie te auta,ale robota dla 1000 by sie przydała
ciekawe gdzie ten badziew będzie sprzedawany, osobiscie nie wierzę w te pierdoły.musieli by zbudować całą linie produkcyjną.Poza tym na litwie,rumunii,siła robocza jest tańsza.Dobre marki mają problemy ze sprzedażą aut, a tutaj chcą sprzedawać taki badziew bezfirmowy.
- 1 0
-
2010-08-17 21:07
Rosyjsko-brytyjska (3)
Najbardziej cieszy ten pierwszy człon
- 27 15
-
2010-08-17 22:36
nie wiem skad ta ironia.. (2)
lepiej żeby ludzie głodowali a zima najlepiej żeby siedzieli bez ogrzewania aby tylko dokopać "ruskim".... ten rusofobizm to jest synonim skrajnej glupoty..
- 10 10
-
2010-08-18 07:35
Zwyczajnie nie dostrzegasz rzeczywistości
Tutaj nie chodzi o to że ja mam coś do "rusków" tylko historia dotychczasowej współpracy z ZSRR czy Rosją każe w sposób wyjątkowy patrzeć z czujnością, a nawet ze zdroworozsądkową nieufnością na wszelkie propozycje inwestycji zagranicznych z jej udziałem. Negocjując z podmiotem rosyjskim trzeba mieć świadomość, że sposób rozumowania Rosjan jest diametralnie różny od takiegoż Europejczyków Zachodnich, a zwłaszcza Polaków.
- 5 4
-
2010-08-18 07:14
w przeciwnieństwie rusofili reprezentowanej za PRL - wtedy z tej miłości co sovietów też nie było co jeść a zimą zgodnie z prawami natury też było zimno a że w mieszkaniu... cóż
no i można było zarobić kulkę o milicji idąc do pracy pięknego roku 1970 też z miłosci do bolszewików w roku 1980 można sie było potnkąć o SKOTa zaparkowanego pod blokiem...- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.