• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W portach rosną przeładunki

VIK
25 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.



W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.

Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).

- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
VIK

Miejsca

Opinie (137) 3 zablokowane

  • błąd w wykresie (9)

    Z tego co widzę, słupek wykresu portu gdańskiego został wydłużony o około 80%, a nie o 40%. Reszta słupków zgadza się z zaprezentowanymi liczbami.

    • 10 2

    • Komuś widze przydal by sie powrót do podstawówki. Gdzie tam widzisz 80%??

      • 4 1

    • Wytłumacz nam wszystkim proszę tę swoją (7)

      oryginalną hipotezę. Tylko ze szczegółami proszę.

      • 3 2

      • 40% procent czego? (6)

        Odpowiedz sobie na to pytanie i porównaj, czy wzrost jest zbliżony do 40% tego "czegoś".

        • 0 1

        • 1. 40% z ubiegłorocznego wyniku. 2. Jest (5)

          • 1 0

          • to przyłóż kartkę papieru do ciemnej części paska (przyrost) (4)

            postaw dwie kreski
            przenieś tę odległość na ubiegłoroczny wynik (jasna część paska)
            czy odległość pomiędzy kreskami na kartce jest większa czy mniejsza od połowy jasnej części paska?

            • 0 1

            • (3)

              Wszystko się zgadza

              • 0 0

              • odpowiedz, proszę, na pytanie (2)

                ...

                • 0 0

              • (1)

                Skoro się zgadza znaczy, że nie masz racji

                • 0 0

              • aaa... rozumiem, że rozmawiam z urzędnikiem?

                To wszystko wyjaśnia...
                Kiedyś (za głębokiej komuny) powstało takie powiedzenie:
                "Jeśli fakty przeczą teorii, tym gorzej dla faktów"

                • 0 0

  • polskie porty (8)

    Inwestycje Port Gdański.. Czesław Nowak. wspólnie z Solidarnościa ..wybudował coś.. Ja bym to nazwał.Sabotażem .Nastepna inwestycja..Rampa dla Ro-Ro .Promy dfds .do Kopenhagi i Oslo.
    Po pól roku..zawieszone.. Dopiero inwestycje obcego kapitału..czyli Deep Water Container Terminal.w roku 2007 .. port zbudowany przez Gierka ( 4 lata budowy ) ..dała mu życie. Reszta w państwoej gestii to ....stan agonalny.

    • 15 2

    • ale umowa o współpracy z UG podpisana (4)

      powiedzą zarządowi co i jak...
      ;)

      • 2 1

      • (3)

        Mają świetnego specjalistę w jednej ze spółek córek Portu Gdańskiego, trzeba tylko dać mu działać

        • 4 4

        • A kto to taki? (1)

          • 1 0

          • Młody pracownik z ogromną wiedzą. Rok temu z nim rozmawiałam. Nie pamiętam nazwiska, może ktoś naprowadzi?

            • 0 0

        • A kto to taki?

          • 1 0

    • A dlaczego (1)

      Oni wybudowali terminal kontenerowy ?
      Ano dlatego że przewidzieli ze do wladzy dojda uczwi ludzie i perspektywy będą dobre ?
      Oni pierwsi uwierzyli w PiS.

      • 0 9

      • raczej dlatego, że nie chcieli ich w Gdyni

        Co pokazuje, ze nie dyktuje warunków ten, co ma infrastrukturę a ten co ma umowy i alianse. Tak się kończy powiatowa polityka gospodarcza.

        • 3 0

    • bardzo słuszne zestawienie

      Aż trzeba się bać, że za 19 lat DCT stanie się własnością Portu.

      • 2 0

  • Przeładunki ? (2)

    Załadunki i eksport węgla w Gdyni, drewna w Gdańsku, ówczesny rząd zbiera na następne premie dla siebie i KK...

    • 3 7

    • chyba import węgla!

      nasz za drogi, nikt by go nie kupił :)

      • 6 0

    • To jest import - Hindusom z hut na południu bardziej się opłaca

      przywieźć go do Krakowa z Australii niż z Katowic... sic!

      • 3 0

  • głownie rośnie węgiel z importu i drewno z polskich lasów (1)

    full eko

    • 11 3

    • Rosną głównie kontenery

      • 3 1

  • Tereny, które poszły pod deweloperkę, już dawno nie były użytkowane do przeładunków. (4)

    • 6 9

    • do przeładunków nie ale za chwile zacznie im tam hałas i kurz przeszkadzać, wokół przemysłu ciężkiego nie ma miejsce na noclegowanie tylko na buforowy pas zielony i przemysł lekki.

      • 8 0

    • te tereny nigdy nie były użytkowne dla przeładunków (1)

      co nie znaczy, że należy je oddawać dla mieszkaniówki.
      Przemysł musi być separowany, muszą istnieć strefy buforowe. Musi mieć komunikację i zaplecze. Tego nie robi się kreską na papierze. Tacy to miejscy planiści, szkoleni na simCity...

      • 7 2

      • pył

        przez nadmierne zbliżenie mieszkaniówki do terenów portu aktualnie mieszkancy narzekają na pył węglowy...

        • 6 0

    • Rozwój

      Ale te tereny zawsze były pod fcje portowe. To że nie były używane to zaniechania zarządzających branżą morską czy stoczniową. Może komuś zależało by padł ten biznes i mógł zarobić ktoś inny w innej stoczni, porcie...

      • 5 2

  • (3)

    Nic mi z tego że bijemy rekordy.Więcej pracy a pensja taka sama.

    • 9 1

    • To zmien prace (2)

      • 0 7

      • W tej branży to bardzo niebezpieczne słowa...

        • 3 2

      • Kaśka z gct-u też tak kiedyś mówiła....jak się wam nie podoba to zmieńcie pracę.

        • 2 0

  • (1)

    Tymczasem w Gdyni trąbią dziś o zanieczyszczeniu pyłem węglowym.

    • 6 1

    • taki mamy klimat

      W Gdyni zawsze wieje i stale coś sie niesie z wiatrem. Nie darmo "antki bose" piach niesiony w bezśnieżne zimy nazywają "kaszubskim śniegiem".

      • 2 1

  • Teraz Polska sie rozwija - i dobrze (4)

    Za Po - 250 mld wyprowadzone z kraju do Niemiec Holandi i niewiadomo gdzie , a w nagrode nedzna posada dla Tusk i kilkoro jego kumpli .
    Stocznie zamkniete , kopalnie do likwidacji , lufthansa zamiast LOTu , tyrac do smierci za marny grosz , rodzina bez pomocy , edukacja dno kompletne , emigracja 2 mln mlodych polakow ,pieniadze z funduszy emerytalnych ukradzione , armia rozbrojona , rolnictwo na dnie .
    Niemcy uznani za najlepszych przyjaciol zydow , Polska winna rozpetania 2 wojny swiatowej , kradziez z garazu szczegolowiej badana niz katastrofa samolotu z prezydentem i dowodcami wojskowymi ..........

    No kiedy bylo lepiej , za Tuska czy teraz , prosze o uczciwa odpowiedz

    • 6 9

    • Nie ćpaj tyle bo już sam chyba nie wierzysz w te kłamstwa (1)

      • 1 5

      • to jest uczciwa odpowiedz zwolenników PO

        • 3 1

    • Jakie zamknięte stocznie? (1)

      Przychody w ramach przemysłu stoczniowego znacząco wzrosły w porównaniu do tych z lat 90-tych. To, że rozbito kilka molochów by zrobić miejsce nowemu przemysłowi stoczniowemu to było akurat na plus.

      A co do wyprowadzania kasy, za PiSu wyprowadzano, za PO też, i znowu za PiSu jest wyprowadzana. I tak będzie zawsze dopóki polskie rządy preferują zagranicznych przedsiębiorców nad ojczystych. PiS się w tym zwłaszcza specjalizuje dowalając rodzinnym kolejnymi obowiązkami i durnymi przepisami a przyznając ulgi zagranicznym koncernom, jak choćby gigantyczne dofinansowania dla Niemieckich firm motoryzacyjnych.

      • 0 1

      • Brednie

        Takie bzdety to chyba tylko za kase mozna pisac , Nie ma czego komentowac

        • 0 0

  • I co z tego że przeładunki rosną, jak zarządy nie mają na nic kasy. Spółki toną w długach. Tu powinni wpuścić prokuratorów, niech zobaczą jakie są przekręty, osiwieliby w jeden dzień.

    • 7 0

  • ...na pewno

    ...a w takim DCT co sie chwali obrotem ludzie robia za czapke gruszek....wiem bo bylem na rozmowie...śmiech na sali

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane