• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W portach rosną przeładunki

VIK
25 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.



W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.

Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).

- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
VIK

Miejsca

Opinie (137) 3 zablokowane

  • (18)

    Dane cieszą ale w ramach ciekawostki to port rzeczny w Duisburgu robi rocznie 120 mln ton.

    • 38 7

    • (14)

      Z ciekawostek to w Niemczech mieszka ponad 80 mln ludzi q

      • 15 7

      • (8)

        To znaczy że Niemców jest o ponad połowę więcej niż Polaków.

        • 3 6

        • No i ? (1)

          • 3 5

          • Daniel?

            • 2 4

        • to znaczy że Niemców jest ponad dwa razy tylu co Polaków (5)

          logika matematyczna się kłania

          • 7 0

          • No i nadal pytam "logiku" co z tymi Niemcami? (4)

            • 1 4

            • Przecież ci napisał łosiu (3)

              • 3 0

              • To co napisał nie ma nic wspólnego z tematem, więc pytam cebulaku - no i ? (2)

                • 1 3

              • Boszsz (1)

                co za kmiot...

                Zaraz napisze: Jestem kmiot. no i? :)

                • 2 0

              • Żeby lubić ludzi (nawet rzekomo tępych),

                najpierw trzeba lubić siebie (nawet faktycznie tępego).
                Więc całkowicie cię rozumiem kmiocie buraczany.

                • 2 0

      • Z ciekawostek: (4)

        szacuje się, że ok 5 mln z nich to muzułmanie.

        • 13 2

        • (3)

          No i?

          • 3 2

          • co, no i? (2)

            • 2 1

            • To no i. (1)

              • 2 1

              • Chyba raczej toi toi

                • 2 1

    • bałtycka, rosyjska Ust-Uługa - 87 mln (1)

      z czym do "Gosi"?

      • 6 3

      • Góra 5 lat i ich Gdańsk przegoni

        Rosja ma sporo więcej mieszkańców nawet od Niemiec

        • 0 3

    • taki układ

      Dlatego u nas zaniedbali z premedytacją śródlądówkę by u nich szło i się opłacało...
      Mając dwie rzeki w osi południe - północ i połączenie wschód zachód to i my powinniśmy być potęgą . No , ale opłacać to się miało wszystkim tylko nie nam. Teraz przekop zrobią , heh dobre sobie ... czyli obecna władza też widać zorientowana w temacie :)

      • 0 0

  • Gdynia kiedyś morska potęga a dzisiaj w skali nawet europejskiej port marginalny:( (22)

    • 38 20

    • (1)

      Jeszcze kilka lat i nawet w skali trójmiejskiej Gdynia będzie portem marginalnym

      • 19 8

      • Juz jest

        • 2 1

    • nie ma terenów pod tak dynamiczny rozwój jak gdański port (12)

      • 14 3

      • Podziękuj Szcxurkowi i jego radnym z samorządności za grabież portu

        • 15 8

      • A przekopać kanał pod Wejherowo i będzie terminal jak ta lala.

        A i pracownicy będą mieli bliżej do roboty.

        • 8 3

      • tereny są (9)

        nie ma kasy na budowę i woli aby ją znaleźć.

        • 8 1

        • Gdzie są? (8)

          Prośba o podanie przykładu.

          • 1 1

          • rozejrzyj sie (4)

            To nie boli.

            • 2 2

            • Podaj przykład. (3)

              Czekam niecierpliwie.

              • 1 2

              • abyś kręcił nosem i wybrzydzał? (2)

                Terenów jest wystarczająco do prowadzenia znaczącej działalności. Warunkiem koniecznym jest rozwiązanie zastarzałego problemu komunikacji oraz przystosowania do wymagań ruchu statków.
                Nie jest to już "rocket science", potrzeba woli i determinacji.
                Ale po co sobie mankiety szarpać, skoro emerytura na horyzoncie?
                Nieprawdaż?
                Takie same myślenie wygrało, gdy Australiczycy szukali miejsca dla swoich pieniędzy.

                • 1 1

              • Wciąż nie podałeś mi przykładu miejsca pod rozwój znaczącej działalności. (1)

                To jak z tym wreszcie jest?

                • 0 1

              • Masz nizej w komentarzach. Chociażby port zewnętrzny którego wizualizacje są dawno gotowe

                • 0 0

          • Chociażby głębokowodny terminal zewnętrzny (2)

            • 2 1

            • To chyba jednak nie jest gotowy teren pod rozwój? (1)

              Na ten moment szumi tam morze, a to spora różnica. Gdańsk wygrał rozległymi, niezagospodarowanymi terenami, na których powstał Port Północny.

              • 0 4

              • Port Północny powstał w latach 70 ubiegłego wieku

                Za zreformowanej komuny.
                Gdańsk wygrał dostępem do kasy, która została wydrenowana z całego regionu.

                • 2 2

    • czwarty (obecnie) port na Bałtyku (6)

      Zaduszony komunikacyjnie indolencją władz portu i miasta.

      • 7 4

      • (5)

        Czwarty? Chyba od konca

        • 4 6

        • w kategorii kontenery (4)

          Podobno najbardziej pożądanej.
          Po Petersburgu, Gdańsku i Kotka. Dane za 2017.

          • 6 1

          • No to napisz, że chodzi o kontenery bo port to nie tylko kontenery (3)

            PS Dystans do Gdańska w kontenerach jest już gigantyczny

            • 2 1

            • globalnie jest w pierwszej dziesiątce (2)

              podobnie jak Gdańsk.
              Z podobnym, dużym dystansem do portów rosyjskich.

              • 0 1

              • (1)

                Port w Gdyni ma 2x mniejsze przeładunki niż Gdańsk

                • 0 0

              • i po co te plemienne waśnie?

                Czy ja mówię, że nie ma?
                Nie ważnie się narobić, ważne jest zarobić...
                Rosyjski, bałtycki port o którym mało kto słyszał ma 5x większe przeładunki niż Gdańsk.

                • 0 0

  • Polska kwitnie to widac (8)

    Dzięki mądrym wyborom i ciezkiej pracy Polaków .

    Widać dobra zmianę , tak trzymać , dajmy sobie szanse , nie przeszkadzajmy , pomagajmy i wybierajmy ludzi mądrych , uczciwych , patrzmy im na rece ale nie popierajmy destrukcji

    Pozdrawiam

    • 45 82

    • (6)

      Porty rosną od dawna, a PiS nie ma z tym nic wspólnego

      • 33 9

      • Naprawde ??? (5)

        No to pewnie zasluga Tuska , a moze Kopacz , a moze Schetyna i Petru , nie,nie to Ci mlodzi Szczerba , Nitras , oni daja nam wszystkim sile i mobilizuje do pracy .

        Tak,tak to napewno oni .

        • 9 27

        • Propagandowa papka (3)

          Propagandowa papka z publicznej TV jak widać trafia do ludzi. Zero wiedzy na temat ekonomii... Ale w TV powiedzieli, że to zasługa dobrej zmiany i tyle...

          Ludzie przestańcie słuchać gadających głów z TV i zacznijcie patrzeć logicznie na świat!!!

          • 22 3

          • Czlowieku (2)

            Wylacz TVN , wlacz myslenie a bedzie ci lzej .
            A kursy ekonomi to u Rostkowskiego brales , tego od piniedzy na 500+ , ekspert od siedmiu bolesci .

            • 5 14

            • (1)

              Wlacz cokolwiek innego niz kurkizja czy rydztv

              • 5 2

              • Pisz z sensem

                Kiedy widze i slysze jaki poziom reprezentuja twoi liderzy , nie dziwie sie szeregowym sympatykom po ,kodu czy co tam jeszcze macie .

                Plucie , pszeszkadzanie , marudzenie i destrukcja , tylko to wam pozostalo

                Pozdrawiam

                • 2 3

        • ale skąd !

          to napewno zasługa Misiewiczów i Pisiewiczów
          Albo moze tego wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
          No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!

          • 4 3

    • Kwitną to ci sinice we łbie.

      • 0 2

  • w Gdyni przy porcie jak powstaną kolejne apartamenty dla warszawki, to przeładunki trzeba bedzie zawiescić. (3)

    • 52 10

    • Szczurek woli apartamenty a okradziony z terenów port juz niedługo kompletnie się zapcha

      • 22 4

    • Nie dla developerki (1)

      Dlatego w ramach akcji Polska jest nasza, Port Gdynia kupuje grunty by nie poszły w ręce deweloperów jako jednorazowa transakcja. A tak do miasta i budżetu płynie kasa co miesiąc. Czemu Szczur tego nie kuma? ????

      • 5 0

      • bo kasa plynie nie do tej kieszeni

        No I te ambicje, zostawic slad na ziemi...

        • 1 1

  • Jak tak może być!!?? (10)

    Aby polskie porty powoli doganiały Niemieckie??!!Niech Pan Donald niech szybko wraca i likwiduje polskie porty !!!!

    • 37 77

    • Polskie porty rosną od lat pisomatołku

      • 28 7

    • Nikogo nie doganiają (4)

      Dystans się utrzymuje albo pogłębia. W międzyczasie podniecania się osiągnięciami DCT Niemcy uruchomili duży oceaniczny port kontenerowy w Wilhelmshaven z aktualnymi możliwościami ok. 3 mln TEU.

      • 17 9

      • (2)

        Hahaha Co za bździny, Wilhelmshaven może pomarzyć o ilości przeładunków w DCT
        Od samego początku szoruje po dnie bo był przewymiarowany

        • 8 12

        • DCT również "szorował po dnie" i był "przewymiarowany" (1)

          Wilhelmshaven - 554 000 TEU w 2017

          Przy okazji objaśnię:
          Ilość - mąki, żwiru, węgla
          liczba - kontenerów, samochodów, ignorantów

          • 8 4

          • Och mój Ty geniuszu języka polskiego, opowiedz mi o tym
            Ty se wpierw poczytaj kiedy Wilhelmshaven otworzyli i ile lat stał pusty i jak to się ma do DCT i dopiero wtedy zabieraj głos bo narazie prezentujesz niewiedzę w temacie

            • 4 7

      • Naprawde ???

        No to po co nam porty ???
        Przeciez przez Hamburg mozemy handlowac , a latac Luftwafe z Berlina - proste ???

        Donald wracaj i zrob co trzeba z tym bajzlem !

        • 8 20

    • (2)

      A jak to pisiaki wyly - po co ten most Sucharskiego?A Donek postawil na swoim i mamy.I teraz juz wiecie, dlaczego port może się rozwijać tak dynamicznie.

      • 17 7

      • Naprawde ???

        My o chlebie a ty o bebie

        • 5 6

      • Przecież ten most budowali na przełomie wieków.

        Co ma Donek do tego?

        • 2 0

    • doganiają?

      Gdańsk to 10% Hamburga. A gdzie reszta?

      • 4 4

  • (6)

    Niestety z roku na rok Gdynia coraz bardziej zostaje w tyle

    • 35 8

    • tyle czego, 13% wzrostu to chyba nieźle?! (1)

      • 7 9

      • Jak innym rośnie o 40% a tobie o 13% to zdostajesz w tyle

        • 15 3

    • Bez dużego prywatnego inwestora będzie jeszcze dalej za Gdańskiem. (1)

      W Gdyni, aby była konkurencyjna nawet na rynku krajowym (nie wspominając o europejskim), należałoby zbudować nowy port otwarty. Zamknięty na pogłębionym bagnie był tańszy i prostszy pod względem komunikacyjnym 100 lat temu, ale rycie w mule, aby pogłębiać co parę lat kanały to robota głupiego.
      Dodatkowo przeniesienie portu na zewnątrz miasta (czyli w praktyce za Kępę Oksywską i poza administracyjne granice Gdyni) byłoby wielką ulgą dla mieszkańców. Problemem tutaj są pewnie same władze miasta, którym nic nie śmierdzi, a składy towarowe tłukące się o północy nie przeszkadzają, bo Port płaci miastu kasę, za którą miasto może potem organizować różne odpustowe imprezy dla mieszkańców i w ten sposób kupować sobie ich głosy.

      • 7 0

      • za kępę taka czy inną znacznie łatwiej przenieść miasto

        Samo się przeniesie, jak będzie miało komunikację.
        Pewnie dlatego miasto odżegnuje się od pomysłów przedłużania obwodnicy na półnoć, bo mu mieszkańcy ucieką.
        A rentierów może byc za mało dla zapełnienia budzetu i spłaty długów.

        • 7 0

    • pan (1)

      bo oceaniki do gdanska tylko moga zawijac...

      • 0 0

      • Kiedyś nie.mogly. W Gdyni smiano się z budowy zewnętrznego terminala DCT Gdańsk..

        • 6 0

  • dobrze

    bedzie za co inwestowac na wybrzezu

    • 11 2

  • Aby tylko PO nie wrociło do władzy (5)

    bo wszystko siądzie … wszystkie wskaźniki gospodarcze po tym, bezrobocie do góry, pensje w dół, na nic nie będzie pieniędzy itd. .... jak zawsze liberałowie u władzy

    • 40 58

    • Jak peło wróci do władzy to wszyscy będą musieli pracować u konia na śmieciowych umowach...

      Ale kaszubom z Gdyni to nie będzie przeszkadzać......

      • 8 10

    • (2)

      Przecież rozwój dct to w żadnym wypadku sukces obecnej partii, radzę trochę poczytać o tym terminalu a dopiero potem się wypowiadać

      • 15 3

      • ale spadek wskaznikow oznacza spadek obrotow, jest to zalezne

        • 1 3

      • ani polskich portów

        i "gospodarki morskiej".
        To raczej wybryk natury, który zadziwił "szanowne" gremia działaczy gospodarczych. A pokazuje, że nie dyktuje warunków posiadacz infrastruktury a właściciel kontraktów i aliansów. Szczególnie przy obecności wewnętrznej konkurencji...

        • 3 0

    • a może to zasługa

      Misiewiczów i Pisiewiczów?
      Czy może wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
      No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!

      • 14 4

  • Może czas na jakieś inne foto do artykułów o porcie, (1)

    bo port to nie tylko BCT a akurat w BCT wzrost nie był zbyt imponujący.

    • 19 0

    • W Gdansku ponad 40% wzrosty przeladunkow aci dalej wszedzie gdzie sie da wciskaja zdjecia z Gdyni

      • 2 3

  • Martineze (5)

    Za Gierka na początku też tak było.

    • 14 6

    • A za tuska ani na poczatku ani na koncu (4)

      A moze w srodku ?

      • 6 3

      • (3)

        Caly czas idioto z pisu byly wzrosty w porcie za Tuska

        • 3 5

        • (2)

          Ale wtedy oszolomy z pisu pisaly wszedzie Polska w ruinie

          • 3 6

          • A nie byla ? (1)

            250 mld wyprowadzone z kraju do Niemiec Holandi i niewiadomo gdzie , a w nagrode nedzna posada dla Tusk i kilkoro jego kumpli .

            Stocznie zamkniete , kopalnie do likwidacji , lufthansa zamiast LOTu , tyrac do smierci za marny grosz , rodzina bez pomocy , edukacja dno kompletne , emigracja 2 mln mlodych polakow , czy mam jeszcze wymienia - inteligencie od po , kodu czy innego dziadostwa

            • 5 2

            • No i DB na torach w PL

              Naprawdę, PO to była dla PL katastrofa, dziwię się że na nich głosowali ludzie, ale nawet dla warszawskiej części mojej rodziny GW to była wyrocznia. Szkoda.

              • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane