- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (21 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
W portach rosną przeładunki
W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.
W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.
Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).
- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
Miejsca
Opinie (137) 3 zablokowane
-
2018-07-25 14:00
Martineze (5)
Za Gierka na początku też tak było.
- 14 6
-
2018-07-25 14:50
A za tuska ani na poczatku ani na koncu (4)
A moze w srodku ?
- 6 3
-
2018-07-25 16:02
(3)
Caly czas idioto z pisu byly wzrosty w porcie za Tuska
- 3 5
-
2018-07-25 16:03
(2)
Ale wtedy oszolomy z pisu pisaly wszedzie Polska w ruinie
- 3 6
-
2018-07-25 20:16
A nie byla ? (1)
250 mld wyprowadzone z kraju do Niemiec Holandi i niewiadomo gdzie , a w nagrode nedzna posada dla Tusk i kilkoro jego kumpli .
Stocznie zamkniete , kopalnie do likwidacji , lufthansa zamiast LOTu , tyrac do smierci za marny grosz , rodzina bez pomocy , edukacja dno kompletne , emigracja 2 mln mlodych polakow , czy mam jeszcze wymienia - inteligencie od po , kodu czy innego dziadostwa- 5 2
-
2018-07-26 08:12
No i DB na torach w PL
Naprawdę, PO to była dla PL katastrofa, dziwię się że na nich głosowali ludzie, ale nawet dla warszawskiej części mojej rodziny GW to była wyrocznia. Szkoda.
- 4 1
-
2018-07-25 17:22
(3)
Nic mi z tego że bijemy rekordy.Więcej pracy a pensja taka sama.
- 9 1
-
2018-07-25 20:16
To zmien prace (2)
- 0 7
-
2018-07-26 06:13
Kaśka z gct-u też tak kiedyś mówiła....jak się wam nie podoba to zmieńcie pracę.
- 2 0
-
2018-07-25 23:17
W tej branży to bardzo niebezpieczne słowa...
- 3 2
-
2018-07-26 05:40
...na pewno
...a w takim DCT co sie chwali obrotem ludzie robia za czapke gruszek....wiem bo bylem na rozmowie...śmiech na sali
- 5 2
-
2018-07-26 05:16
I co z tego że przeładunki rosną, jak zarządy nie mają na nic kasy. Spółki toną w długach. Tu powinni wpuścić prokuratorów, niech zobaczą jakie są przekręty, osiwieliby w jeden dzień.
- 7 0
-
2018-07-25 15:50
głownie rośnie węgiel z importu i drewno z polskich lasów (1)
full eko
- 11 3
-
2018-07-25 23:29
Rosną głównie kontenery
- 3 1
-
2018-07-25 15:13
Przeładunki ? (2)
Załadunki i eksport węgla w Gdyni, drewna w Gdańsku, ówczesny rząd zbiera na następne premie dla siebie i KK...
- 3 7
-
2018-07-25 22:32
To jest import - Hindusom z hut na południu bardziej się opłaca
przywieźć go do Krakowa z Australii niż z Katowic... sic!
- 3 0
-
2018-07-25 15:51
chyba import węgla!
nasz za drogi, nikt by go nie kupił :)
- 6 0
-
2018-07-25 13:22
Aby tylko PO nie wrociło do władzy (5)
bo wszystko siądzie … wszystkie wskaźniki gospodarcze po tym, bezrobocie do góry, pensje w dół, na nic nie będzie pieniędzy itd. .... jak zawsze liberałowie u władzy
- 40 58
-
2018-07-25 14:30
(2)
Przecież rozwój dct to w żadnym wypadku sukces obecnej partii, radzę trochę poczytać o tym terminalu a dopiero potem się wypowiadać
- 15 3
-
2018-07-25 22:30
ani polskich portów
i "gospodarki morskiej".
To raczej wybryk natury, który zadziwił "szanowne" gremia działaczy gospodarczych. A pokazuje, że nie dyktuje warunków posiadacz infrastruktury a właściciel kontraktów i aliansów. Szczególnie przy obecności wewnętrznej konkurencji...- 3 0
-
2018-07-25 14:47
ale spadek wskaznikow oznacza spadek obrotow, jest to zalezne
- 1 3
-
2018-07-25 15:15
a może to zasługa
Misiewiczów i Pisiewiczów?
Czy może wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!- 14 4
-
2018-07-25 13:46
Jak peło wróci do władzy to wszyscy będą musieli pracować u konia na śmieciowych umowach...
Ale kaszubom z Gdyni to nie będzie przeszkadzać......
- 8 10
-
2018-07-25 19:01
(1)
Tymczasem w Gdyni trąbią dziś o zanieczyszczeniu pyłem węglowym.
- 6 1
-
2018-07-25 22:10
taki mamy klimat
W Gdyni zawsze wieje i stale coś sie niesie z wiatrem. Nie darmo "antki bose" piach niesiony w bezśnieżne zimy nazywają "kaszubskim śniegiem".
- 2 1
-
2018-07-25 09:20
w Gdyni przy porcie jak powstaną kolejne apartamenty dla warszawki, to przeładunki trzeba bedzie zawiescić. (3)
- 52 10
-
2018-07-25 18:25
Nie dla developerki (1)
Dlatego w ramach akcji Polska jest nasza, Port Gdynia kupuje grunty by nie poszły w ręce deweloperów jako jednorazowa transakcja. A tak do miasta i budżetu płynie kasa co miesiąc. Czemu Szczur tego nie kuma? ????
- 5 0
-
2018-07-25 20:19
bo kasa plynie nie do tej kieszeni
No I te ambicje, zostawic slad na ziemi...
- 1 1
-
2018-07-25 09:47
Szczurek woli apartamenty a okradziony z terenów port juz niedługo kompletnie się zapcha
- 22 4
-
2018-07-25 09:20
Jak tak może być!!?? (10)
Aby polskie porty powoli doganiały Niemieckie??!!Niech Pan Donald niech szybko wraca i likwiduje polskie porty !!!!
- 37 77
-
2018-07-25 13:13
(2)
A jak to pisiaki wyly - po co ten most Sucharskiego?A Donek postawil na swoim i mamy.I teraz juz wiecie, dlaczego port może się rozwijać tak dynamicznie.
- 17 7
-
2018-07-25 19:55
Przecież ten most budowali na przełomie wieków.
Co ma Donek do tego?
- 2 0
-
2018-07-25 14:23
Naprawde ???
My o chlebie a ty o bebie
- 5 6
-
2018-07-25 15:11
doganiają?
Gdańsk to 10% Hamburga. A gdzie reszta?
- 4 4
-
2018-07-25 09:43
Nikogo nie doganiają (4)
Dystans się utrzymuje albo pogłębia. W międzyczasie podniecania się osiągnięciami DCT Niemcy uruchomili duży oceaniczny port kontenerowy w Wilhelmshaven z aktualnymi możliwościami ok. 3 mln TEU.
- 17 9
-
2018-07-25 10:54
(2)
Hahaha Co za bździny, Wilhelmshaven może pomarzyć o ilości przeładunków w DCT
Od samego początku szoruje po dnie bo był przewymiarowany- 8 12
-
2018-07-25 13:52
DCT również "szorował po dnie" i był "przewymiarowany" (1)
Wilhelmshaven - 554 000 TEU w 2017
Przy okazji objaśnię:
Ilość - mąki, żwiru, węgla
liczba - kontenerów, samochodów, ignorantów- 8 4
-
2018-07-25 14:31
Och mój Ty geniuszu języka polskiego, opowiedz mi o tym
Ty se wpierw poczytaj kiedy Wilhelmshaven otworzyli i ile lat stał pusty i jak to się ma do DCT i dopiero wtedy zabieraj głos bo narazie prezentujesz niewiedzę w temacie- 4 7
-
2018-07-25 11:31
Naprawde ???
No to po co nam porty ???
Przeciez przez Hamburg mozemy handlowac , a latac Luftwafe z Berlina - proste ???
Donald wracaj i zrob co trzeba z tym bajzlem !- 8 20
-
2018-07-25 09:31
Polskie porty rosną od lat pisomatołku
- 28 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.