• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Welcome przejmuje obsługę cargo na gdańskim lotnisku

Wioletta Kakowska-Mehring
1 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pełne przejęcie zadań przez Welcome planowane jest w październiku tego roku. Na zdjęciu: Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk, minister Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcin Osowski, wiceprezes Welcome AS, oraz Piotr Wieczorek, prezes Welcome AS. Pełne przejęcie zadań przez Welcome planowane jest w październiku tego roku. Na zdjęciu: Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk, minister Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcin Osowski, wiceprezes Welcome AS, oraz Piotr Wieczorek, prezes Welcome AS.

Firma Welcome Airport Services przejmie w Gdańsku świadczenie usług w zakresie obsługi ładunków lotniczych, a także terminal cargo wraz z jego wyposażeniem i powierzchniami magazynowymi. Jak twierdzą władze Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, jest to ta część biznesu, której nie zaszkodziła pandemia. Przez ostatnich pięć lat poziom obsługi cargo na gdańskim lotnisku wzrósł o ponad 165 proc. Skoro jest wzrost, to po co zmiany?



Welcome Airport Services jest największym agentem handlingowym (obsługa naziemna) w Polsce pod względem liczby obsługiwanych linii lotniczych. Firma ma siedem oddziałów w Polsce i obsługuje ruch towarów m.in. w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Jak twierdzą władze gdańskiego portu, aby utrzymać ten wzrost, trzeba przekazać zarządzanie firmie specjalistycznej. Cargo było ostatnim obszarem, który był prowadzony samodzielnie przez Port, a nie na zasadzie outsourcingu.

Czytaj też:

Lotnisko otwiera pirs. Więcej pasażerów, ale i spora strata



- W ostatnim okresie obserwujemy rozwój sektora cargo, także na gdańskim lotnisku. To jeden
z niewielu pozytywnych skutków pandemii. Cieszą nas sukcesywne wzrosty w liczbie przewożonych ładunków i przesyłek kurierskich. Liczymy na to, że będzie ich coraz więcej. Podpisujemy dziś umowę na zlecenie obsługi cargo przez firmę Welcome Airport Services i mamy nadzieję, że jej kontakty i zaangażowanie, także na innych lotniskach, wpłyną na rozwój cargo w Gdańsku - powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Przez pięć lat (2017-2021) poziom obsługi cargo na gdańskim lotnisku wzrósł o ponad 165 proc.
W 2017 r. obsłużono 5 549 ton ładunków i przesyłek kurierskich, a w 2021 r. 9 171 ton. Do Gdańska z przesyłkami latają samoloty firm kurierskich DHL, TNT i UPS. Pozostałe przesyłki zabierają samoloty rejsowe linii LOT, SAS, Lufthansa, Finnair i Norwegian. Wśród przewożonych drogą lotniczą towarów dominują kosmetyki, parafarmaceutyki, części samochodowe i do statków, transportowane są także ubrania i produkty spożywcze wymagające krótkiego czasu dostawy.


- Cieszymy się, że dobra współpraca między Portem Lotniczym Gdańsk a Welcome Airport Services materializuje się właśnie w przejęciu obsługi cargo. Jestem przekonany, że zarówno potencjał gospodarczy Pomorza, jak i nasze możliwości obsługi towarów drogą lotniczą praktycznie na całym świecie w krótkim czasie przełożą się na stabilną i atrakcyjną ofertę logistyczną. Będzie to również dodatkowy impuls pojawienia się w Gdańsku nowych linii lotniczych i kierunków, do których będzie można dolecieć bezpośrednio - powiedział Marcin Osowski, wiceprezes Welcome Airport Services. 
Według władz Welcome Airport Services Pomorze ma ogromy potencjał gospodarczy, specjalne strefy ekonomiczne, gdzie bardzo dobrze funkcjonuje transport intermodalny.

Podpisana umowa pomiędzy portem a agentem uruchamia proces ubiegania się o odpowiednie certyfikaty zezwalające na obsługę cargo. Pełne przejęcie zadań przez Welcome planowane jest w październiku bieżącego roku.

Welcome Airport Services powstało z połączenia spółek Warsaw Airport Services (WAS), WAS-KRK Airport Services (LHC), GDN Airport Services, POZ Airport Service oraz SZZ Airport Services. Jest to przedsiębiorstwo polskie, a udziały w nim ma Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". Firma ma siedem oddziałów w Polsce i oferuje swoje usługi w Portach Lotniczych: Lotnisko Chopina w Warszawie, Kraków-Balice, Port lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Szczecin-Goleniów, Poznań-Ławica i Katowice-Pyrzowice, Warszawa-Modlin.

Miejsca

Opinie (37) 5 zablokowanych

  • A to nie jest tak na świecie, że takich firm jest parę i konkurują między sobą? (1)

    Pytam, niczego nie sugeruję

    • 28 1

    • Tu nawet nie chodzi o konkurencje

      A raczej o to, że ta część działalności to w kosztach są głównie ludzie, stąd lepiej tą część komuś oddać, albo zatrudniać wszystkich B2B. A ludzi do pracy w sortowni nie jest łatwo znaleźć to lepiej to komuś oddać i niech on szuka i go karać za opóźnienia i wszystko inne, a samemu umyć ręce.

      • 12 1

  • To ta firma, która wiecznie szuka pracowników obsługi lotniska za śmieciowe pieniądze? (4)

    To powodzenia. Problemy wynikające z braku pracowników tylko się nasilą.

    • 94 2

    • dlaczego ?

      ułóż 2 tony ciężkiego bagażu w 20 min na kolanach w ciasnym luku i nie mówiąc o rozładunku ciężkich schodach itp. i tak 10 razy w ciągu zmiany . na rekrutacji o tym nie mówią ...dlatego

      • 15 0

    • Byłem u nich kiedyś (1)

      na rozmowie rekrutacyjnej. I jedna rzecz mnie skuteczniej od samych pieniędzy zniechecila. A mianowicie rozpoczęcie godziny pracy. 4 rano! A nocny z Wrzeszcza jest dopiero o 4:10. Pkm o 4 nie ma, więc tylko własny samochód. A czy ten pracodawca zapewnia bezpłatne miejsce parkingowe? Pewnie się sami domyslacie.
      Może od tamtej pory coś się zmieniło.

      • 10 0

      • Jak ja pracowalam na lotnisku, parking dla pracownikow

        byl darmowy.

        • 0 2

    • Port pozbył się problemu!

      Port oddał Welcome cargo aby pozbyć się problemów. Teraz za wszystko będzie odpowiadał Welcome - za wzrost obsługi, ale także za opóźnienia, stary, itp. I za te drugie port rozliczy Welcome stosownymi karami. Infrastrukturę powinien zapewnić Port, a w praktyce pracujemy na zdezelowanym sprzęcie, a brygadzista zmiany Welcome nic nie może zrobić aby poprawić sytuację, bo... bo właśnie dlatego port pozbywa się pracowników cargo, którym musi zapłacić więcej niż zapłaci firma Welcome, a ta zrobi wszystko aby nie zapłacić kar. Pracowałem w Welcome 2 lata i w sumie o dwa za dużo.

      • 2 0

  • (4)

    A Pan Horala, to po co? Lans?

    • 62 8

    • No raczej!

      Pytasz w ogóle?

      • 8 1

    • Koleś Osowskiego

      • 8 1

    • Mają 0,3% udziałów.

      • 0 1

    • Horała tylko jeździ i nic nie robi

      Drugi Sasin.

      • 6 1

  • (1)

    No dobra, ktoś się nachapie, ktoś ustawi rodzinę i znajomków, ale co mi z tego i jaki mam z tego zysk jako mieszkaniec wdychający niezwykle miłe i przyjemne dla organizmu i środowiska spaliny lotnicze?:)

    PS- Horała jako najdroższy prezes- ochroniarz łąki w Polsce, nie powinien teraz w ramach obowiązków służbowych(za które słono mu płacą) zarządzać terenem nieużytków, gdzieś między Warszawą a Łodzią? XD:)

    • 23 5

    • Znowu bieda popiskuje.

      Ahahahaha.

      • 0 9

  • Slyszalem od osob, ktore pracowaly w tej firmie (jeszcze zanim zostala przejeta i otrzymala obecna nazwe), ze jakies 10 lat temu super sie tam pracowalo. Dobre warunki, niezla atmosfera. Pozniej na odwrot - marne warunki, fatalna armosfera, a wrecz wyzysk. Dziwne, bo taka ciezka praca na lotnisku powinna byc doceniana.

    • 50 0

  • Świetny wybór firmy!

    Na pewno ta firma dba o jakość usług płacąc śmieszne pieniądze pracownikom, za niebezpieczne warunki pracy, dużą odpowiedzialność, czas spędzony na szkoleniach, codzienną kontrolę na bramkach i stres.

    • 59 0

  • CARGO (1)

    Na pewno firma zadba o portfel horały

    • 23 1

    • Zero

      Znam panujące warunki pracy i beznadziejna organizacje i niedbałość o pracowników poprostu dno dno dno

      • 6 1

  • Welkome (1)

    Przecież Horała i Osowski to kolesie to nic dziwnego ,że robotę załatwił . Tak samo jak jest w Enerdze - trójmiejscy radni lub byli - Białooka , Majewski Dudziński ,Bełbot " sami swoi "

    • 29 1

    • Nepotyzm? A skąd!

      Jaki nepotyzm!
      Kolesiostwo?
      No wie Pan! Jak Pan smie?!
      gnojki

      • 6 0

  • Z jakiej racji obsługą na lotnisku zajmuje się firma zewnętrzna a nie samo lotnisko? (1)

    • 17 0

    • łatwiej prać kasę

      • 3 0

  • Marcin Osowski (4)

    Przecież ten Osowski to były v-ce prezes Portu Gdańsk od spraw technicznych. Kompletny dyletant w sprawach technicznych dość szybko odwołany. Jak widać miękko wylądował.

    • 37 0

    • Osa (1)

      Gość kilka lat temu jeździł po kioskach i fajki ustawiał a następnie PiS i kariera przez duże K xxxx

      • 13 0

      • no właśnie, zapomniałem. chyba Philip Morris czy jakoś tak.
        Ciekawe gdzie wyląduje obecny vce prezes Portu Gdynia, Koralewski, ksywa garsonka. Bo, że go posuną to na 100% za ogólne "nicnierobienie".

        • 10 0

    • Prezesi Macho!!!! (1)

      Ossowski i Greinke port Gdańsk
      Dwaj prezesi od zakochiwania się w swoich pracownicach i rozbijania własnych rodzin
      Tyle mają pracy, że zdążyli mieć płomienne romansiki:)))) w pracy!!!!!
      Kto ich dalej zatrudnia??? Rodzinny PiS !!!!

      • 1 0

      • Osowski nie Ossowski. Nie obrażaj porządnych Ossowskich.

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane