• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiceprezes Portu Gdańsk Marcin Osowski odwołany

Wioletta Kakowska-Mehring
26 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Marcin Osowski pracował w Porcie Gdańsk od października 2016 roku. Marcin Osowski pracował w Porcie Gdańsk od października 2016 roku.

W połowie listopada odwołano wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem w Porcie Gdynia. Wczoraj zmian dokonano w Porcie Gdańsk. Stanowisko stracił także wiceprezes ds. infrastruktury.



Z czego wynikają zmiany na wysokich stanowiskach w portach?

Marcin Osowski stanowisko objął w październiku 2016 roku. Wcześniej był prezesem spółki Przychodnia Lekarska Witomino w Gdyni, zatrudniony był także w Siemens Healthcare, pełnił funkcję dyrektora w Saritor Group, był kierownikiem regionalnym British Polish Chamber of Commerce i prezesem spółki World Connect. Zajmował też stanowisko handlowca w Robert Bosch Sp. z o.o. oraz w Philip Morris Polska SA.

Niestety nie podano przyczyny odwołania. Nie poinformowano też o tym, czy skład zarządu zostanie uzupełniony i w jakim trybie.

Karuzela stanowisk



Zaledwie kilkanaście dni temu zmiany zaszły też w składzie Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Stanowisko stracił Grzegorz Dyrmo, wiceprezes i dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na razie obowiązki wiceprezesa przejmie sam prezes Meller i dyrektorzy odpowiednich pionów. Nie będzie też konkursu na stanowisko wiceprezesa.

Grzegorz Dyrmo stracił stanowisko wiceprezesa Portu Gdynia w połowie listopada. Grzegorz Dyrmo stracił stanowisko wiceprezesa Portu Gdynia w połowie listopada.
To nie jedyna zmiana w tym roku w Porcie Gdynia. W połowie czerwca tego roku ze stanowiska wiceprezesa i dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami odwołano Piotra Nowaka. To stanowisko objął po nim Maciej Bąk.

W gdańskim porcie w tej kadencji też doszło do zmiany na stanowisku wiceprezesa ds. finansowych. Przypomnijmy, że w czerwcu 2018 roku stanowisko straciła Bożena Jankowska, zajmowała je od maja 2016 roku. Jej miejsce zajął Sławomir Michalewski.

Kluczowe projekty infrastrukturalne



Pytanie, jak częste zmiany na najwyższych stanowiskach wpływają na pracę obu zarządów. Przypomnijmy, że oba porty pracują obecnie nad bardzo ważnymi projektami, które wyznaczą kierunek i pozycję obu portów na najbliższe dziesięciolecia. Port Gdynia przygotowuje się do budowy Portu Zewnętrznego, czyli portu na wodzie. Według zapowiedzi dzięki tej inwestycji powierzchnia portu zwiększy się o 151 ha, a zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU. Port Gdańsk z kolei planuje powstanie Portu Centralnego, również portu na wodzie. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Teraz Sasin.

    On liczne grono znajomych. Dorobić się trzeba. PIS wiecznie rządzić nie będzie.

    • 9 4

  • Walka frakcji wewnątrz Zjednoczonej (cha cha cha!!) Prawicy

    "Mój mąż? Mój mąż jest z zawody dyrektorem!" Dodajmy - pod warunkiem, że jest zblatowany z PiSem.

    • 11 3

  • Jest szansa! Rok, góra dwa a potem to już z samych odsetek

    Następny proszę

    • 7 1

  • Kilkanaście miesięcy temu

    ubiegałem się tam o pracę. Praca wymagająca specjalistycznej wiedzy. Na spotkaniu rekrutacyjnym okazało się, że moim szefem ma być osoba, która poprzednio pracowała w maleńkiej firemce, a nagle została kierownikiem całego działu mającą pod sobą kilkanaście osób. Podobne błyskawiczne kariery zrobiło tam całkiem dużo osób, oczywiście na fali dobrej zmiany...

    • 25 3

  • może przestaną gadać i wezmą się za robotę i rozwój gospodarki morskiej

    • 7 1

  • Fachmeni zostają.

    Według mnie jeżeli ich odwołali to byli nieudacznikami.Mnie jakoś nikt nie chce odwołać z pracy - i liczą się ...

    • 4 1

  • Gdzie ci wykształceni na odpowiednim stanowisku z wiedzą z zakresu obejmowanego stanowiska? (3)

    No i widać profesjonalizm panów na stanowiskach przyjętych z innych dziedzin gospodarczych, i itp. Przykład, brak jednostek pływających ochrony przeciw pożarowej oraz rozlewowej .Obecnie statki pożarnicze w stanie katastrofalnym, brak systemów ,środków oraz sprzętu do zabezpieczania . Gdyby coś się stało na redzie gdańskiej ,pożar statku rozlew substancji ropopochodnej lub na terenach należących do portu Gdańskiego. katastrofa!!!!!!! Przykład proszę Gaspol, Pern, baza Paliw składy węgla obok siebie i inne zakłady wysokiego ryzyka otaczające nasze miasto. Ludzie nie zdają sobie sprawy jak coś pójdzie nie tak to Gdańsk będzie zbierał dachówki i szkło w najbardziej łagodnym scenariuszu.

    • 16 6

    • Dezinformacja

      Typowy znawca, który port zna z pokładu tramwaju wodnego. Słyszałeś kiedyś o sar, psp, psp florian, Straży PERN, o ZDR?

      • 4 1

    • Roman daj spokój

      miałeś szanse, Twój czas już minął.

      • 4 0

    • Ci "aptekarze" nawet statku na wlasne oczy nie widzieli. Co od nich wymagac?

      • 10 1

  • Czas na expertów

    Przy takich inwestycjach jak Port Centralny, potrzeba managerów...

    • 6 0

  • "moi herosi"

    uwielbiam jaki mówią że sami na to zapracowali - swoim talentem :)

    • 7 0

  • Ale jajecznica !!! (1)

    Wcześniej był prezesem spółki Przychodnia Lekarska Witomino w Gdyni,

    hahahahahahahahahaaa :))))))))))))))

    • 163 5

    • Gdy

      A jeszcze kilka lat wcześniej sprzedawał fajki po kioskach ... to nie jajecznica to ... bigos :) polski bigos

      • 33 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane