- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Więcej kontenerów trafi do gdańskiego terminalu DCT
Dobre prognozy dla gdańskiego portu. Maersk Line chce zwiększyć swoje zaangażowanie w regionie Morza Bałtyckiego. Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line. W najbliższym czasie ma być też gotowa koncepcja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
W 2010 roku w Gdańsku odnotowano rekordowe przeładunki - 27,2 mln ton. Głównie dzięki usługom świadczonym w terminalu DCT, Gdańsk przekroczył pół miliona TEU - drobnica skonteneryzowana sięgnęła ok. 20 proc. ogółu obrotów portu. - Obecnie, mimo kryzysu finansowego, widoczny jest w gdańskim porcie 20 proc. przyrost - w stosunku do 2010 roku - przeładowywanych kontenerów. Oba terminale kontenerowe obsłużyły już ponad 600 tys. TEU, a do końca roku zostało jeszcze półtora miesiąca - dodaje Kasprowicz.
Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska. Maersk zapowiada też wprowadzenie kontenerowców nowego typu. - Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami jakiegokolwiek typu na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU (twenty-foot container unit) jest o 16 proc. większa (o 2,500 kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk - mówi Marko Mihajić z Maersk Line.
10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.
Także terminal DCT przygotowuje się do wzmożonego ruchu. W najbliższych miesiącach poznamy koncepcję rozbudowy terminalu. Nowe nabrzeże DCT ma powstać wzdłuż plaży w kierunku pirsu rudowego , prostopadle do istniejącego terminalu.
Największe kontenerowce świata ju z od maja regularnie zawijają do Gdańska.
W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" relacja z konferencji "Termiczne przekształcenie odpadów komunalnych - warianty instytucjonalne w Europie i szanse dla województwa Pomorskiego": Unia pomaga i ...karze - dyrektywa przetwarzania wysokokalorycznych odpadów ; Pomorska spalarnia - gdzie, jak i za ile ; Od słów do czynów - potrzeba społecznych konsultacji ale i pilnych działań inwestycyjnych. Program "Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk dzisiaj o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2011-11-18 10:46
wielka sciema (4)
plany europejskie a nawet swiatowe a pensje szeregowych pracownikow (operatorow) jak w markecie za kasa.
- 25 47
-
2011-11-18 10:51
Potwierdzam operatora powyżej-Żenua (3)
Tak to jest, jak się prezes rodak dorwał do posady po angliku i w d...e się poprzewracało. Za dużo leksusów chyba :)
- 7 11
-
2011-11-18 11:12
Poprostu płacą ile warte jest twoje stanowisko (2)
Skoro mają pracowników za tyle, to czemu mają sami z siebie podwyższać pensje. Widocznie przyuczenie kolejnego lub chętnych na twoje stanowisko jest tylu, że nie obawiają się twego odejścia.
- 21 8
-
2011-11-18 11:22
(1)
dlatego, ze 'miec pracownika' a 'miec dobrego pracownika' to zasadnicza roznica
- 25 1
-
2011-11-18 12:41
Nie dokońca
Nie na każdym stanowisku widać tą różnicę. Inna sprawa, że Pracownikiem jest ta osoba co wykonuje swoją pracę dobrze. Jeżeli wykonuje źle to jest pracownikiem do zwolnienia. A ty chyba mówisz o pracownikach bardzo dobrych pytanie czy na każdym stanowisku jest to widoczne i na pewno pożądane. Tam gdzie powoduje to dodatkowe zyski to tak, a tam gdzie nie to już nie koniecznie.
- 7 3
-
2011-11-18 10:52
a czego ty się czepiasz kasjerów w marketach czy gdzieś tam. Myślisz że mają łatwiejszą pracę (1)
lub nie natrudzą się jak ty czy stoczniowiec itp.źle ci tam to zwolnij się a otworzą się przed tobą nowe możliwości w supermarketach albo w pośredniaku.
- 46 6
-
2011-11-18 12:13
dobre
- 5 1
-
2011-11-18 10:53
Zaorać Gdynię (7)
Na co ta baza w Gdyni???
- 35 33
-
2011-11-18 10:56
kompleksy wychodza ... (3)
kompleksy wychodza ...
- 10 19
-
2011-11-18 11:21
dałeś się tanio podpuścić (1)
no cóż wy w gdyni nie jesteście za mądrzy skoro cały czas głosujecie na uśmiechniętego nieroba
- 20 8
-
2011-11-19 19:38
grunt, że nie jest zadufanym w sobie leniem
- 1 1
-
2011-11-18 18:56
O jakie kompleksy chodzi? przecież Gdynia nie ma manii wielkości
- 4 1
-
2011-11-18 11:05
Troll
- 3 3
-
2011-11-20 12:56
(1)
Niestety, ale Gdańsk sam nie daje rady obsłużyć wszystkich armatorów chodzących do Gdyni, a teraz ma jednego, więc jak to po co?
- 0 0
-
2011-11-20 13:02
chodzi tu o duży termnal kontenerowy w Gdańsku, bo w ogóle to Gdańsk ma różnych innych też
- 0 0
-
2011-11-18 11:20
Wiecej, wyzej, szybciej ..... (2)
- 8 6
-
2011-11-18 16:51
Jedno mnie zastanawia... (1)
jak oni mają zamiar wpływac na Bałtyk tymi najwiekszymi statkami o których jest mowa w artykule? :P
- 1 2
-
2011-11-18 19:06
Normalnie, to nic nadzwyczajnego
- 3 1
-
2011-11-18 11:35
To Gdynia ma kłopoty... (4)
coś mi się wydaje, że ten terminal w Gdańsku rozłoży w niedługim czasie na łopatki port w Gdyni...zresztą nie tylko w Gdyni. Hamburg już marudzi, że spadają mu drastycznie obroty.
- 35 7
-
2011-11-18 11:48
Hamburowi spadają obroty ponieważ część ładunków idzie wprost do Gdańska :P
- 21 2
-
2011-11-18 13:01
(2)
Maersk wszystkiego nie przywiezie a jeszcze paru innych armatorów istnieje, którzy chodzą akurat do Gdyni na bct/gct
- 9 12
-
2011-11-18 14:33
Wszystko okaże się po kolejnych inwestycjach
Jeżeli Gdańsk rzeczywiście zbuduje w terminie POG i część Sucharskiego dotyczącą portu DCT.W Tczewie zostanie usprawniony hub. Kolej wyremontuje odcinek do Tczewa.A DCT rozbuduje o kolejne powierzchnie, to kolejni operatorzy mogą zostać zachęcenie do przenosin do Gdańska. Ale wszystko będzie jeżeli Gdańskowi uda się spiąć własne inwestycje w terminach. Jeżeli będą opóźnienia może to nie wpłynąć w żadnym stopniu, bo to da czas Gdyni na rozbudowę swojego portu kontenerowego.
- 18 2
-
2011-11-18 18:48
istnieje bardzo wielu innych armatorów jeszcze i są w Gdyni
- 3 3
-
2011-11-18 12:06
do prezes (2)
Czytaj ze zrozumieniem, to byla przenosnia!!! Praca w terminalu do latwych nie nalezy wiec troche pokory. Chcialem sie w DCT zatrudnic ale jak uslyszalem zarobki ludzi co robia na staktu i kierowcow to odposcilem sobie!! 2000 i 2300 na reke, :D !!!!! Za podobne siano pracuje w handlu!!!!!!!!!
- 11 17
-
2011-11-18 12:09
a co ty umiesz żeby dostawać więcej
- 8 6
-
2011-11-18 15:13
jakie porównanie taka riposta SZANUJ wszystkich wokół siebie od obsługi wc do prezesa a nie pokazuj palcem grupy zawodowej
która pracuje tak samo jak ty. pewno mi się za to oberwie ale nie dotyczy to takich darmozjadów jak straż miejska, lotos ochrona, i innych darmozjadów co pożerają kasę z podatków czy zysków które mogą być przeznaczone na podwyżki czy co tam.
- 6 0
-
2011-11-18 12:24
Kiedy te statki przypływają? (1)
Ktoś może wie kiedy przypływa teraz jakiś największy stateczek? Kiedyś w telewizji mówili ale nie zdążyłem przyjechać...
- 3 2
-
2011-11-18 13:03
stoją środa-piątek
- 3 0
-
2011-11-18 12:27
A za miedzą gula śmiga.
- 6 5
-
2011-11-18 13:16
Brak operatorów doświadczonych w portach
- 0 12
-
2011-11-18 14:10
Co się dzieje z tym skrajnym najwyżej ulokowanym kontenerem w czasie sztormu? (9)
Zawsze mnie to interesowało. Załóżmy, że jest tam mój Cadillac Eldorado, którym w dodatku jeździł Elvis P. Wprawdzie jestem szydercą, ale proszę o rzeczowe odpowiedzi.
- 1 5
-
2011-11-18 14:18
He, te u góry są puste, więc spoko :)
- 7 0
-
2011-11-18 14:26
(5)
jw + kontener jesli jest sprawny, to jest wodoszczelny a jesli cadillac jest prawidlowo zamocowany w sroku, to sztorm mu nie grozi
- 9 0
-
2011-11-18 15:48
No dobra, to co po sztormie operator szuka rozsypanego ładunku po falach i liczy czy się zgadza? (4)
- 1 2
-
2011-11-18 16:05
(2)
kontenery sa zamocowane na statku, a ladunek powinien byc zamocowany w kontenerze; pomijajac sytuacje ekstremalne, nic sie nie rozsypie
- 0 0
-
2011-11-18 19:46
te na dole (1)
a nie martwi Cię, że te na dole się pogniotą?
- 0 1
-
2011-11-18 21:06
ani trochę
- 1 0
-
2011-11-18 22:06
Dokształć się a nie zadajesz debilne pytania.
- 0 4
-
2011-11-18 22:04
"Stateczność kontenerowca zapewniają zbiorniki balastowe o dużej pojemności. Część z nich jest wykorzystywana w systemach przeciwprzechyłowych, zmniejszających kołysanie statku na morzu i ograniczających przechylanie statku w czasie przeładunku. Do mocowania kontenerów rozwinięto cały system specjalistycznych złączy i odciągów (przekładki stożkowe, łączniki skrętne, łączniki mostkowe), które mają za zadanie połączenie kontenerów stojących obok siebie i na sobie w jeden blok oraz zamocowanie ich do statku." - cytat z wikipedii ale faktycznie wygląda to mniej więcej w ten sposób, możesz być spokojny dodam jeszcze że Twój Cadillac jest także odpowiednio zabezpieczony w samym kontenerze.
- 0 0
-
2011-11-19 11:54
see m/v rena
popatrz co sie dzieje z tymi kontenerami na statek RENA - ktory chyba??? jeszcze tkwi na mieliznie k. New Zelandia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.