• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kontenerów trafi do gdańskiego terminalu DCT

erka
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów. Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów.

Dobre prognozy dla gdańskiego portu. Maersk Line chce zwiększyć swoje zaangażowanie w regionie Morza Bałtyckiego. Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line. W najbliższym czasie ma być też gotowa koncepcja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.


Kontenerowe serwisy feederowe. Kontenerowe serwisy feederowe.
Kontenerowce Maersk line Kontenerowce Maersk line
Uruchomienie bezpośredniego regularnego połączenia kontenerowego z portów Dalekiego Wschodu do Gdańska spowodowało, że Port Gdańsk stał się pierwszym i jedynym dotąd hubem kontenerowym na Bałtyku. - Powstałe w terminalu DCT gdańskiego portu centrum przeładunku kontenerów umożliwia ich dalszą dystrybucję do portów Finlandii, Rosji i Szwecji. Ponadto Maersk, CMA, Team Lines, czy APL utrzymują kontenerowe serwisy dowozowe z portami zachodnio-europejskimi - twierdzi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

W 2010 roku w Gdańsku odnotowano rekordowe przeładunki - 27,2 mln ton. Głównie dzięki usługom świadczonym w terminalu DCT, Gdańsk przekroczył pół miliona TEU - drobnica skonteneryzowana sięgnęła ok. 20 proc. ogółu obrotów portu. - Obecnie, mimo kryzysu finansowego, widoczny jest w gdańskim porcie 20 proc. przyrost - w stosunku do 2010 roku - przeładowywanych kontenerów. Oba terminale kontenerowe obsłużyły już ponad 600 tys. TEU, a do końca roku zostało jeszcze półtora miesiąca - dodaje Kasprowicz.

Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska. Maersk zapowiada też wprowadzenie kontenerowców nowego typu. - Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami jakiegokolwiek typu na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU (twenty-foot container unit) jest o 16 proc. większa (o 2,500 kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk - mówi Marko Mihajić z Maersk Line.

10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Także terminal DCT przygotowuje się do wzmożonego ruchu. W najbliższych miesiącach poznamy koncepcję rozbudowy terminalu. Nowe nabrzeże DCT ma powstać wzdłuż plaży w kierunku pirsu rudowego zobacz na mapie Gdańska, prostopadle do istniejącego terminalu.

Największe kontenerowce świata ju z od maja regularnie zawijają do Gdańska.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" relacja z konferencji "Termiczne przekształcenie odpadów komunalnych - warianty instytucjonalne w Europie i szanse dla województwa Pomorskiego": Unia pomaga i ...karze - dyrektywa przetwarzania wysokokalorycznych odpadów ; Pomorska spalarnia - gdzie, jak i za ile ; Od słów do czynów - potrzeba społecznych konsultacji ale i pilnych działań inwestycyjnych. Program "Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk dzisiaj o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • No i Git :)

    Gdynia nie padnie, bo obsługuje głównie polski rynek a ten ma się całkiem dobrze. Gdańsk natomiast jest hubem Maerska gdzie znaczna większość ładunków to transshipmenty do innych portów bałtyckich. a TEU to skrót od twenty-feet equivalent unit a nie twenty-foot container unit.

    • 2 2

  • Marketing DCT to Maersk+Adamowicz (1)

    Czy propaganda wizerunkowa dotyczy terminala DCT, Gdańska, Portu Gdańsk a może Daily Maersk i ich 'gwarantowanych' dostaw ? Zapewne mało kto z zainteresowanych wie co to jest 'transhipment' i jak on 'generuje' wirtualnie obroty oraz ile tego 'robi' DCT a także jakie jest jego powalające znaczenie dla polskiego handlu zagranicznego, truckera, spedytora. Radzę douczyć się bo wypowiedzi nie mają charakteru merytorycznego ale opisowy, malunkowy wg chcianej wizji APM i Adamowicza w roli ojca portu i miasta. Jeżeli jutro Maersk 'czasowo' zawiesi oceaniczne połączenia z Gdańskiem to jego obroty natychmiast spadną o min. 50%. Ot i cud. Tak jak z expose Tuska o potędze i znikajacej zielonej wyspie.

    • 3 8

    • marketing DCT to obecnie również...

      ...grupa klakierów robiących 'szum medialny' na różnego rodzaju forach i portalach społecznościowych (facebook, twitter, linkedin itp.) ku uciesze i radości samego BW...nieprawdaż?? A co do obrotów to spadną raczej do zera w przypadku czasowego zawieszenia AE10. APM jest przecież jedynym klientem DCT i nawet ruch feederow'y jest generowany tylko wokół AE10

      • 2 2

  • (3)

    tak sobie czytam te komentarze i naprawde widac ze gdanszczanie (oczywiscie nie wszyscy)maja kompleks Gdyni teks napisany jest o porcie w Gdansku a tu komen. Gdynia pada itp. wezcie sie ludzie ogarnijcie i leczcie swoje kompleksy gdzie indziej

    • 3 3

    • (2)

      gdańszczanie mają wielki kompleks Gdyni.boli ich że na większość dzielnic w Gdyni dojeżdża się dwoma pasami a oni dopiero budują "trasę" Słowackiego.wieczne stanie w korkach na Kartuskiej,Grunwaldzkiej doprowadza do frustracji...

      • 3 3

      • (1)

        no tak racja do Wrzeszcza jedziesz 3 pasówką,na Żabiankę też, na Chełm też , poczekaj Brzeźno 2 pasm dwupasmówka, dolne miasto 3, Przymorze 2 , Jelitkowo 2 , o kurde Niedźwiednik 2, itd . prawda korki mają bo jak jest godzina szczytu widzę rejestracje samochodowe z gdyni , ponieważ ludzie muszą gdzieś pracować tyle w temacie np w stoczniach gdańskich

        • 1 2

        • gdzie masz na niedzwiednik dwa pasy?chyba że jadąc od obwodnicy.na morene też są dwa pasy tylko od kartuskiej.takie dzielnice jak wrzeszcz,żabianka,przymorze to dzielnice przelotowe do gd.głownego jak w gdyni np.orłowo,redłowo,wzgórze aż do centrum.chodziło mi głównie o górne dzielnice!

          • 0 1

  • a ja mam pytanie kiedy Jędrka na taczce wywozimy, bo chłop się rozbrykał:):) ???????

    • 8 2

  • sami go wywiozą gdy trafi się śmiertelny po tych zmianach w przerwach...dla tych co marzą o pracy w DCT...jako kierowca nie zarobisz wiecej niz 2-2,3 jako operator suwnicy 2,3-2,8 więc jak już marzysz o pracy tutaj to złóż papiery w innym porcie i innym kraju i tam bedziesz mial europejskie std z przerwami i placami liczonymi 2,8Euro Pozdrawiam

    • 9 1

  • re wysokosc

    te 73 m to chyba troche za dużo ???

    • 1 0

  • bedzie druga keja kontenerowa i bedzie jeszcze lepiej. GDANSK SIE BUDZI

    i bedzie git. szkoda tylko ze zarobki wschodnie a ceny zachodnie...jak ludzie maja egzystowac????

    • 1 1

  • ostatni wypadek (1)

    ..... ostatni wypadek, który zdarzył się na DCT dał mi dużo do myślenia! Dwa kontenery, bagatela 50 ton, które spadły na IMV mogły kogoś zabić. Szczęście, że nikt nie zginął. A my się zgadzamy na prace w tak ciężkich warunkach za tak niskie wynagrodzenie! Pytam się drogi dyrektorze co by było gdyby ktoś ucierpiał, czy byś miał czyste sumienie? Obcięcie przerw operatorom to zły kierunek. Należy się spodziewać, że prawdopodobnie w skutek przemęczenia do takich sytuacji może dochodzić. Jak wszyscy wiemy wina leży po stronie operatora. Zastanówmy się dlaczego do tego doszło? Moim zdaniem odpowiedź jest tylko jedna "Pośpiech". A dlaczego? Bo to Wy kładziecie nacisk, że zmiany operatorów zajmują za dużo czasu. Jak by ktoś chciał to z chęcią oddam stanowisko pracy suwnicowego ze stawką niższej kategorii. Czas szukać innej pracy :) Pozdrawiam

    • 2 2

    • w takim razie powodzenia na nowej drodze zycia....po co takie opowiesci tutaj wypisujesz

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane