- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (136 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Większe statki wejdą do Portu Gdynia
Wejście do Portu Gdynia poszerzono o prawie 40 m
Zakończono przebudowę Północnej Ostrogi Pilotowej w Porcie Gdynia i zyskano prawie 40 m. Dzięki temu do portu będą mogły zawijać większe statki. To nie wszystko. Ta inwestycja poprawi także warunki nawigacyjne w kanale portowym i stan bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych.
Prace na ostrodze polegały na poszerzeniu wejścia pilotowego z istniejącej szerokości ok. 102 m, do szerokości min. 140 m i uzyskaniu głębokości technicznej 16 m. Przebudowa ta stanowi kolejny z etapów i elementów największego zadania inwestycyjnego "Przebudowa Akwenów Wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m".
Kluczowym i najistotniejszym celem tego zadania było umożliwienie zawijania statków do gdyńskiego portu o parametrach Baltimax (czyli m.in. tankowce i kontenerowce, które będą w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie) oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych. Wykonane prace umożliwiły bezpieczne wejście do Portu jednostek o długości 400 m i szerokości 56 m. Wejście do gdyńskiego poszerzone zostało o prawie 40 m, co usprawni proces wprowadzania i obracania się statków.
- Wykonano konstrukcję nowej ostrogi z palościanki kombinowanej z palami nośnymi o znacznej średnicy wynoszącej do 1420 mm i dł. do 27,5 m, wypełnionej profilami ścianki szczelnej. W ramach przebudowy wykonano nawierzchnię betonową oraz zamontowano niezbędne wyposażenie hydrotechniczne. Częścią prac w inwestycji było wykonanie wygaszacza falowania, w technologii odwracacza strug połączonego z narzutem kamiennym - poinformowano w komunikacie.
Całkowita wartość robót przy przebudowie Ostrogi Północnej wyniosła 16 mln zł, a czas realizacji inwestycji wynosił 14 miesięcy. Prace wykonała Korporacja Budowlana Doraco.
Zrealizowanie tej inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe portu oraz jego konkurencyjność w rejonie Morza Bałtyckiego i w Korytarzu Bałtyk-Adriatyk Transeuropejskich Sieci Transportowych TEN-T.
- Dostosowujemy jakość infrastruktury do rosnących oczekiwań rynku. Poprzez inwestycje poprawia się pozycja konkurencyjna portu w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki realizowanym inwestycjom wzmacniamy rolę Polski w transeuropejskiej sieci transportowej - mówi Jacek Sadaj, wiceprezes ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Port Gdynia jest też jednym z zaledwie dwóch portów na świecie korzystających z systemu RTK do celów nawigacyjnych zgodnie z wymaganiami międzynarodowych norm IMO i zaleceń IALA. Najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - mv "Charlotte Maersk", mierzył prawie 347 m długości i 42,8 m szerokości. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który jest najbezpieczniejszym tego rodzaju narzędziem wykorzystującym najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków na świecie.
Miejsca
Opinie (35)
-
2021-06-19 07:13
Dla narzekających (2)
To początek rozbudowy portu.Rozbudowa i rewitalizacją kolei do portu już trwa od jakiegoś czasu.Trzeba odbudować to co zaniedbał Tusk ze Szczurkiem.
- 25 35
-
2021-06-23 14:58
Chory człowieku... (1)
a co ma Szczurek do portu, jakie ma samorząd możliwości inwestowania na terenie spółki skarbu państwa?
Żadnych.
A ty reprezentujesz tego chorego z nienawiści który dostał wGdyni 12 procent głosów?- 0 0
-
2021-06-28 18:50
Ma tyle, że prosił kiedyś o ograniczenie terenów portowych.
- 0 0
-
2021-06-19 09:10
Tylko 56 ?? (2)
Dlaczego tylko 56 skoro największe kontenerowce mają ponad 60? Ktoś nie zauważył ?
- 1 2
-
2021-06-20 18:44
szerokosc kadluba (1)
B-max nie przekracza 50m a obrysu - 65m. Inne nie przejda przez Sund.
Wiec nie ma potrzeby...- 2 0
-
2021-06-21 07:52
A na DCT jednak wchodzą :)
- 0 0
-
2021-06-19 15:47
(1)
Czy Ostroga Pilotów również zostanie skrócona?
- 0 0
-
2021-06-21 07:03
skrócona nie, ale przebudowana. przetarg już ogłoszony..
- 1 0
-
2021-06-17 12:21
Przecież do ściema. (2)
Samo wejście nie nie zmienia. Port przegrał arbitraż z BCT i nie będzie poglębiania.
- 9 13
-
2021-06-20 17:07
Kontenery
Kontenery przejmuje Gdańsk i taka to prawda
- 0 1
-
2021-06-18 21:16
No to zobaczymy
- 0 0
-
2021-06-17 11:49
większe statki wejdą (7)
Ale jak to przywieźć/wywieźć na lądzie?
- 15 1
-
2021-06-17 16:54
Na razie nie wejdą (1)
I nie aż tak duże. Za mala głębokość, brak ukończonej obrotnicy. I tyle w temacie. Poszerzenie tego wejścia to tylko jeden z elementów.
- 9 0
-
2021-06-18 21:15
No to patrz na 11 lipca
- 2 0
-
2021-06-17 12:31
są bocznice kolejowe (2)
- 4 3
-
2021-06-17 16:43
z zapchana magistrala E65,
...konieczność wożenia przez środek miasta, rozgrzebana "węglówka" z modernizacją w tempie, przy którym ślimak jest sprinterem...
No i jeszcze parę lat temu cały teren (obecnie remontowany) miał iść pod biura. Nawet spółka z PKP była...
"Semeko Grupa Inwestycyjna S.A. wspólnie z należącą do grupy PKP S.A. spółką Xcity Investment, zagospodaruje teren Międzytorza. Planowana inwestycja obejmie teren zlokalizowany w ścisłym centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie portu pomiędzy ulicami Jana z Kolna i Polską."- 6 1
-
2021-06-17 14:01
W remoncie
- 4 0
-
2021-06-17 14:44
(1)
Co przywieźć wywieźć ?
- 0 4
-
2021-06-17 15:12
a co wożą
te statki?
- 4 0
-
2021-06-17 10:37
Prom (4)
Wielka szkoda, że przy okazji nie reaktywowano promu, który tam kursował przed II W. Ś.
- 33 6
-
2021-06-18 11:53
Prom
O ile mi wiadomo, prom kursował bardzo krótko w latach dwudziestych, gdy budowa portu była jeszcze w powijakach. Pod koniec lat 20 już go nie było i nigdy nie powrócił. Trudno tęsknić dziś do czegoś, czego prawie nikt nie pamięta.
- 3 3
-
2021-06-18 08:25
Prom na Oksywie? lepiej samolot... po stronie Oksywia jest juz lotnisko
Wystarczy zburzyć Śródmieście i tam wybudować pas startowy i będzie szybciej niż promem - proste i genialne.
- 5 6
-
2021-06-17 10:42
Prom do portu Marynarki Wojennej? (1)
to chyba przepustkę trzeba mieć
- 9 5
-
2021-06-17 16:36
no więc, wystarczyło by przez teren trepow i zrobić przejście exterytorialne, choćby i za płotem, jak w Guantanamo, albo Gibraltarze
ale to kraj "totuniedasiępanocku"- 9 2
-
2021-06-17 14:12
Słabo to widzę... (4)
Przed "Chińczykiem" i BCT korki po 2 km. codziennie już teraz. A co to będzie, jak więcej puszek przypłynie??
- 17 9
-
2021-06-17 17:49
Kolej (1)
tylko na tory
- 5 1
-
2021-06-18 01:32
Mysiu nie da rady
- 3 2
-
2021-06-17 16:48
3 albo i 4km (1)
korka...
- 6 0
-
2021-06-17 19:58
.
- 0 0
-
2021-06-17 17:01
Nareszcie!
Te do 100k BRT obsłuży Elbląg.
- 2 6
-
2021-06-17 15:46
Kontenery (1)
87 % towarów idzie w transporcie morskim i to najczęściej w kontenerach. Rozwijać port gdynia bo nas wyprzedzi niemiec lub rusek
- 17 5
-
2021-06-17 16:47
oni od dawna są z przodu
to my nie staramy się ich gonić...
- 8 1
-
2021-06-17 13:10
A ja myślałem że teraz do Elbląga będą wchodzić! (2)
Przez kanał Morałwięcki.
- 25 14
-
2021-06-17 16:34
(1)
to przecież kanał dla motorufki prezydenckiej
a nie dla statków
ale my naiwni- 6 5
-
2021-06-17 16:40
A presydent ma kapitana na tą motorufke?
Czy prezes mu da kogoś z zamiłowaniem do motorófek ale bez papierów... no oprócz książeczki partyjnej
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.