• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Większe tankowce z paliwem przypłyną do Gdyni

erka
25 sierpnia 2023, godz. 15:00 
Opinie (120)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Blisko 400 mln zł wyniosą inwestycje PERN oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia w rozwój infrastruktury przeładunkowej i magazynowej. Blisko 400 mln zł wyniosą inwestycje PERN oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia w rozwój infrastruktury przeładunkowej i magazynowej.

Blisko 400 mln zł wyniosą inwestycje PERN oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA, dzięki którym zwiększy się przepustowość bazy paliw PERN w Dębogórzu. Zarządy obu firm podpisały porozumienie, którego głównym założeniem jest rozładunek tankowców o nośności powyżej 120 tys. ton oraz możliwość magazynowania i szybkiej dystrybucji produktów w głąb kraju.



Strony porozumienia zobowiązały się w nim do realizacji szeregu inwestycji. PERN ma wybudować kolejne trzy zbiorniki magazynowe, by zwiększyć pojemność Bazy w Dębogórzu do 0,5 mln m sześc. Firma rozbuduje także front kolejowy o kolejną kabinę załadunkową, a także front załadunkowy cystern drogowych.



Głównym projektem ze strony Portu Gdynia jest przeprowadzenie i sfinansowanie rozbudowy stanowiska przeładunkowego paliw płynnych zgodnie z przyjętą koncepcją, ale także podjęcie dalszych (po uruchomieniu rozbudowanego stanowiska) prac analitycznych i rozwojowych zmierzających do zwiększenia jego zdolności przeładunkowych.

Więcej paliw trafi do Portu Gdynia



 - Świat energetyki, w tym obszar ropy i paliw, zmienił się w sposób istotny od 24 lutego 2022 roku. Dziś paliwa, które docierają do Polski trafiają do nas spoza Rosji. Jako PERN jesteśmy dobrze przygotowani na to wyzwanie. Inwestycje, które realizujemy wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, pozwolą nam znacznie poprawić elastyczność i efektywność całego systemu. To ważny sygnał dla polskiej gospodarki, ale też zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego państwa - podkreślił Mirosław Skowron, prezes zarządu PERN.


Rekordowe półrocze bazy w Dębogórzu



W I półroczu tego roku terminal w Dębogórzu przyjął ponad 1,7 mln m sześc. oleju napędowego, czyli prawie 60 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2022. Baza ta jest intensywnie rozbudowywana - to właśnie tu PERN oddaje jesienią dwa zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy i planuje kolejne trzy o pojemności 50 tys. m m sześc. Planowany jest także rozwój w obszarze dystrybucji paliwa na cały kraj poprzez transport kolejowy.
erka

Miejsca

Opinie (120) 10 zablokowanych

  • (4)

    Brak modernizacji linii 201 to dla obu portów tragedia. PiS wydał mnóstwo pieniędzy na inwestycje portowe i rozjazdy kolejowe w samych portach. Niestety robią praktycznie nic aby poprawić linie kolejowe wiodące do portow. Niestety ostatnie poważne inwestycje w zakresie dróg i kolei zrealizowano jeszcze za Tuska.

    • 13 12

    • Pierwszy plan kolejowy 76mln

      Drugi plan kolejowy do 2030r 80mld.
      I co ma do tego Tusk?
      Ano piniendzy nie było..

      • 0 1

    • za Tuska? (2)

      A jakaż to?
      PKM? 20 km toru w śladzie dawnej linii zbudowanej przez Niemców?

      To już lepiej się Stuk w pisowej odsłonie sprawił, rewitalizując linię Szczecinek - Ustka...
      Przynajmniej warsiawka może po taniości nad morze przyjechać. Bez stania w trójmiejskich korkach.

      Mnóstwo pieniędzy w portach??!
      A co powiesz na 12 miliardów na przebudowę kolejowych połączeń między Wadowicami, Krakowem, Zakopanem i Sączem? Jaki jest gospodarczy sens "zakopianki"?

      To pokazuje, jakie są różnice w zdolnościach negocjacyjnych regionów.
      A w przypadku "wspólnej kołdry" to sprawa kluczowa.

      Pomorze po prostu grzeszy lenistwem, bo uważa, że "Paryż nie jest wart mszy".
      Wystarczy strzelić focha, okopać się na wałach przedmurza demokracji i spokojnie można się zająć... wałami...

      • 2 4

      • PiS daje tylko swoim i trojmiasta nie znosi (1)

        • 5 4

        • bardzo, ale to bardzo wygodna wymówka...

          ...sierot po "spółdzielni władzy" PO na Pomorzu...
          Tylko że na niej korzystał jedynie Gdańsk...
          Bez tego są kompletnymi impotentami, bo dobry wuja nie dał...
          "Paryż nie jest wart mszy" ?
          Ale dla "władzy" wystarczy... Powalczymy trochę o "naszą demokrację", wypuścimy pyskaczy na ulicę i spokój...
          Naprawdę wierzysz, że w ten mit przedmurza demokracji ktoś wierzy??!
          Od tego jest się "wybrańcem" i politykiem, aby takimi sytuacjami zarządzić z korzyścią dla regionu!

          Jednym zdaniem: na północ od poziomej linii wyznaczonej przez Bydgoszcz jest pogrążona w mesjanizmie, zadowolona z siebie i czekająca na Godota czarna dziura.

          • 3 0

  • Ciekawe którędy potem pojedzie na rozładowana ze statków ropa. Przez centrum Trójmiasta? (17)

    Bo linii kolejowej 221 kolejarze nawet nie zaczęli modernizować.

    • 21 8

    • 221? (5)

      A co ma do tego Olsztyn i Braniewo?

      Składy z cysternami to codzienność w Trójmieście.
      Przymknięto oko na tunel w Gdańsku.
      PERN jest w stanie wysłać 6 składów po 30 cystern dziennie...

      • 0 5

      • PERN juz udławił sie paliwami z importu. (4)

        są dni że wysyła tylko 4 składy na dobę -po 32-35 wagonów . puste składy stoją w Tczewie i dalej nawet w Warszawie czy Zduńskiej Woli w kolejce bo Pern nie bierze. Bez przebudowy terminala kolejowego nic się nie polepszy , samochodami się tego nie wywiezie. A w Gdansku jest nie tunel tylko kilka wiaduktów po kolei i dlatego mozna pod nimi jezdzic z paliwami . Autor posta myslał o lini 201 która miała byc przebudowana do konca tego roku ? ( popraw jak napisałem źle) a bedzie robiona dopiero w 2030-2032 , tak bynajmniej PLK pokazuje. Powinna jak tu ktoś napisał być rura do Gdańska a nie składy są ładowane w porcie gdyńskim i jadą na rozładunek do Rafinerii w Gdańsku.

        • 3 0

        • tunel jest i stoi na nim centrum handlowe ;) (3)

          Zamknięta przestrzeń, do której można wprowadzić ładunek z niecnymi zamiarami.
          Była o to biurokratyczna batalia, widocznie papugi znalazły możliwość uniknięcia odpowiedzialności.
          Domyślam się, że 221 to pomyłka ;)

          201 miała być zrobiona do 2027, "coś" się zatkało...
          Moim osobistym zdaniem, jest w tym trochę optymistycznych akcentów, bo uważam, że przebieg tej (bardzo potrzebnej) magistrali powinien być zrewidowany. Jej uwarunkowania uległy bardzo istotnym zmianom jakieś 80 lat temu. Może ktoś pomyśli, zamiast iść na obstrukcyjne udry z samorządami i właścicielami hacjend, które powstały prawie na torach?

          Cieszy mnie rewitalizacja sieci kolejowej portu Gdynia, ale pozostaje ziarno niepokoju, że tutaj też, po prostu, odtworzono postać i pomysł, który ma już 100 lat. A dużo można byłoby poprawić...

          W tym szczególnym przypadku to kolejna jazda po bandzie, gdzie leżąca odłogiem od lat i niszczejąca baza, nagle staje się pępkiem świata. W pobliżu jest rurociąg gazowy, to i na płynne paliwa też mógłby powstać. Ale wszystko działa "pod presją czasu"...

          • 2 0

          • Nad wiaduktami nie ma centrum handlowego , przejdz sie i sprawdz (2)

            policz wiadukty . Nad jednym z nich jest położony parking pietrowy i tyle.

            • 1 2

            • a co za różnica? (1)

              Prawnicze rozważania...
              Istnieją zapisy o ograniczeniu transportu materiałów niebezpiecznych w takich miejscach i tyle.
              Jeśli je zmieniono lub znaleziono obejście, trudno...
              Że istnieje szczelina zapewniająca brak ciągłości, to jedynie wybieg formalny.
              Jaka jest różnica dla przestrzeni Helios, czy jest na krawędzi, czy bezpośrednio nad?!
              To jest środek miasta.
              Przedsmak już był, płonący elektryk właśnie na tym parkingu.

              Istotny problem, to ograniczona przepustowość odcinka między Gdańskiem i Gdynią i fakt, że nie da się tego zmienić bez bardzo radykalnych działań. Bo to środek miasta. Transport materiałów niebezpiecznych jest tylko jednym z czynników. Dlatego wykorzystanie tego odcinka do wahadłowego przemieszczania produktów naftowych jest złym pomysłem. Takim właśnie typowym, polskim pudrowaniem trupa, którego nie chciało się wcześniej utrzymać przy życiu.
              Bo po co sobie psuć komfort bytowania jakimiś rozważaniami, strategiami i decyzjami.
              Życie jest jedno i ma być przyjemnie.

              • 2 0

              • Ropa w cysternie sama nie wybuchnie i nawet zapala się trudno.

                • 0 0

    • nawet nie zelektryfikowano bocznicy do bazy...

      Szczesciem wycieto krzaczory z pobocza i podsypke uzupelniono...

      • 0 0

    • Przez PERN w Dębogórzu nie idzie ropa tylko olej napędowy .

      Produkt po destylacji ropy naftowej.

      • 1 0

    • Czyli znów źle. (5)

      Pewnie jesteś jednym z tych ,którzy nie narzekali jak "piniędzy" na nic nie było. Ale teraz masz wiele do powiedzenia.
      Nie martw się , poradzą sobie.

      • 11 6

      • masz ,,wiele" dlugu!!,zblizamy sie do 5 bilionow!,Gierek przez 10lat zrobil 1,4biliona ,Tusk ostatniego dolara japoncom splacil!.

        • 1 0

      • Ciekawe kto tym przekopem bedzie plywal - kiedy o to pytali, zapewne pisales to samo, co i tu. (1)

        • 0 3

        • Kajaki, żaglòwki,motoròwki... Ponoć punkt odprawy celnej, granicznej, jest nawet.

          • 4 1

      • lubił szczaw i mirabelki, zmieniał pracę i brał kredyt (1)

        • 7 7

        • zmieniał pracę i brał kredyt

          Anzej i Jaszczomp polecali!

          • 5 8

    • czytaj ze zrozumieniem!,nie ropa a gotowy produkt!!.

      • 1 0

    • a dlaczego nie położyć rury? (1)

      do Gdańska?

      • 6 3

      • bo na tych głupich przelotach cystern

        ktoś nieźle zarabia...

        Kombinatorzy uwielbiają takie "emergency" rozwiązania...

        • 5 0

  • Aaaa

    Pod jaka flaga beda te tankowce??? Skoro nagle zaczęli się tak spieszyć?

    • 0 0

  • Polecam maile Dworczyka, pokazują rozmiar patologi grupy przestępczej Kacapskiego (3)

    • 5 6

    • Jo te spreparowane w TVN przez sztuczną inteligencję. (2)

      Putin lubi to...

      • 1 3

      • W PiS nawet tej sztucznej nie ma

        Suski&Kowalski

        • 0 0

      • Jo, nie zdementowane.... A późniejsze działania partii treść potwierdziły, jo

        • 2 0

  • Inwetycja to juz było (9)

    Co to za śmieszna kasa, 2 miliardy w przekop dla łodzi płaskodennych i kajaków to jest kasa :@

    • 9 11

    • Wyłącz TVN i zacznij myśleć (7)

      Szkoda słów,najlepszy komentarz ,pieniędzy niema i niebędzie.

      • 5 6

      • Jak nie ma... gdy są... pislamisto (2)

        - My przecież nie mamy żadnego sezamu, z którego wyciągamy pieniądze na zasadzie sezamie, otwórz się. Tylko mamy to, co uczciwie mówiąc, zabieramy z kieszeni obywateli. Zatem, żeby to zrobić, musimy zabierać jeszcze więcej - to wypowiedź prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego

        • 3 6

        • zawsze kasę wyciąga się z kieszeni obywatela/mieszkańca... (1)

          ...różnica jest w tym, gdzie się tę kasę wkłada.

          • 0 0

          • Najlepiej wkładac na kupienie suwerena

            Polak

            • 0 0

      • W TVP już było? (2)

        "Deficyt budżetu centralnego ma wynieść 165 mld zł (wobec 92 mld zł w br.), " piszą w piątek rano analitycy Santandera.

        • 3 5

        • kolejne kłamstwo i dane z tyłka, których tyPOwy ułom nawet nie zweryfikuje (1)

          • 4 3

          • W TVP na odwròt...

            PiS nie wie co z pieniędzmi zrobić bo tyle jest z luki VAT

            • 2 4

      • TVPutin prawdę powie. Nie trzeba myśleć

        PiS ming

        • 2 6

    • Prawie 3 miliardy na szczujnie propagandową :)

      Efekty widać w piskomentarzach

      • 6 6

  • Sprzedanie LOTOS-u za bezcen rosjanom zapamiętamy (15)

    Winni tej hańby pójdą siedzieć. Na czele z Jacusiem i Danielem

    • 18 13

    • A gdzie widzisz tą sprzedaż? (12)

      Lotos się połoczyl z Orlen ,coś jeszcze dziecko niewie ?

      • 5 6

      • A część sprzedali ruskim i Arabom. Możesz nie wiedzieć, będąc ofiarom TVP (10)

        • 5 5

        • łajno prawda, ale będziecie klepać tą projekcję jak mantrę, bo to tusk za bezcen puszczał (9)

          • 6 3

          • (6)

            ile %udzialu w LOtosie ma Orlen,co mze zrobic bez podpisu Arabow?.

            • 1 5

            • 70% w rafinerii Lotos ma Orlen. (5)

              Aramco nic nie może zrobić bez zgody polskiego rządu, specjalna ustawa o ochronie kluczowych spółek. Chyba, że zmieni się rząd...ale głos ludzi z referendum ostatecznie zablokuje zapędy przyszłych teoretycznych rządów.

              • 4 5

              • tvPZPPiS podalo.

                • 0 0

              • (2)

                A były stacje lotosu a teraz masz ruskiego mola

                • 1 1

              • Mol jest tak ruski jak rudy polski. (1)

                • 0 0

              • A Orban nawet Putina nie lubi

                TVP

                • 0 0

              • Dla porównania PO sprzegało GPEC w 90% niemcom właściwie bez żadnych korzyści.....

                Orlen ma zagwarantowane dostawy od swiatowego giganta Aramco, plus wspólne inwestycje na terenie Polski i nie tylko. Orlen na inwestycje w tym roku przeznacza 30 mld zlotych, inwestycje również w Gdansku o czym mozna nieraz przeczytać na tym portalu.

                • 2 1

          • To pewnie sztuczna inteligencja z tvn

            • 3 1

          • Jo, Fur Deutschland

            TVP

            Stacji MOL w Polsce nie ma, to projekcja

            • 3 7

      • Udziały w rafinerii Lotosu obejmie Saudi Aramco, część stacji Lotosu kupi mol, tvp info 12.01.2022

        ,Pis bolcu :D

        • 2 4

    • Ruski trol ujada bo mu za to donek płaci dlatego powiela klamstwa co dziennie za kilka kopiejek (1)

      • 2 1

      • Udziały w rafinerii Lotosu obejmie Saudi Aramco, część stacji Lotosu kupi mol, tvp info 12.01.2022

        • 0 0

  • to jest skandal ale spoko POKOwygra i bedziemy mieli znowu gaz od Putka nie bezpowodu ruskie trole wspieraja POKO (4)

    • 2 5

    • uzupejnij,kto budowal gazoport w Swinoujsciu,kto podpisal umowe na gaz z morza Polnocnego,kto splacil nie korzystny kontrakt Mozejki podpisany przez Kaczynskiego,kto modernizowal i rozbudowywal Lotos?!.

      • 0 0

    • Po wygranej pisuaru import ruskiego węgla rósł

      Gdyby nie UE i NATO, rusek z kotem by tu Białorus zrobił

      • 0 0

    • 8. Zakazać/zlikwidować opozycje 9. Zakazać inne media aniżeli partyjne.

      Pis ming.

      • 0 0

    • Wygra pomimo tego ze suski juz ma wyniki z Moskwy?

      Chca swoich utrzymac przy wladzy

      • 0 0

  • (1)

    Moze i porty pisowcy sprzedadzą kumplom Putina?

    • 2 1

    • Wszystko w swoim czasie

      Pis ming

      • 1 0

  • Pytanie mam...

    A co z infrastrukturą drogową... może wypadałoby tu trochę zainwestować, chyba że włodarze miasta po pójściu na emeryturą będą paliwa rozwozić na rowerach...??? od razu proponuję zakup rowerów cargo. Wszystko piękne, cieszę się Waszą radością, ale trzeba też coś dla ludzi zrobić... dla tych którzy Wam korytko podają na tacy...

    • 3 0

  • Widzimy... (3)

    Premier: Połączenie PKN Orlen z Lotosem to niższe koszty paliwa

    • 4 1

    • I zapewnione dostawy z top 1 koncernu na świecie - Aramco (1)

      Na przekór ruskim.

      • 1 0

      • Przetłumacz sobie... albo Anzeja poproś, on z anglika ostry jak cien jego mgły

        Oil powers Saudi Arabia and the United Arab Emirates have been invited to become members of the BRICS group of developing nations in its first expansion in over a decade.

        Also invited are Iran, Egypt, Ethiopia and Argentina, South African President Cyril Ramaphosa said Thursday as he wrapped up the annual summit of the group in Johannesburg.

        • 0 0

    • W TVP chyba nie przypominają o tym....

      Kaczyński mówił: "Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny. Ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności"

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane