• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka hala do remontu maszyn kolejowych powstanie na Oruni

Michał Brancewicz
17 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (172)
aktualizacja: godz. 09:30 (17 stycznia 2023)
Wstępna koncepcja centrum serwisowego, które powstanie na Oruni. Wstępna koncepcja centrum serwisowego, które powstanie na Oruni.

Hala będzie miała ok. 150 m długości i 75 m szerokości, wewnątrz zmieści się pięć torów. Obecnie trwają prace projektowe obiektu, który powstanie na zamówienie PKP Polskich Linii Kolejowych. Centrum serwisowe dla maszyn kolejowych na OruniMapka rozpocznie działalność w 2025 roku.



AKTUALIZACJA, 17.01, godz. 9:30


W komentarzach pod tekstem pojawiają się opinie wyrażające obawę, czy budowa hali nie pokrzyżuje planów dla PKM Południe.

Czerwonym okręgiem zaznaczone jest miejsce, gdzie linia PKM Południe omijać będzie wspomnianą halę. Czerwonym okręgiem zaznaczone jest miejsce, gdzie linia PKM Południe omijać będzie wspomnianą halę.
- Projekt PKM Południe na tym odcinku jest uzgodniony i z PKP PLK i z PPM-T. Omijamy cały ich teren [od wschodu - red.] i nie ma kolizji między naszymi inwestycjami - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Podczas ubiegłorocznych konsultacji projektu Agnieszka Bartków z Rady Dzielnicy Orunia dopytywała dlaczego planujemy tam nasyp, a nie estakadę, przez co - jej zdaniem - odetniemy mieszkańców od tych terenów. To wytłumaczyliśmy jej i wszystkim pozostałym, że są to tereny przemysłowe, na których ma powstać taka baza i mieszkańcy nie będą mieli tam wstępu. Dlatego nie ma potrzeby i uzasadnienia aby budować tu znacznie droższą estakadę, skoro to i tak będzie teren zamknięty dla mieszkańców.

Interesujesz się inwestycjami kolejowymi?

Centrum Serwisowe Grupy Kapitałowej PKP PLK zostanie wybudowane przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, które jest częścią kolejowej spółki. PPM-T będzie też przeprowadzać w nim naprawy pojazdów torowych wykorzystywanych przez spółkę.

Aktualnie opracowywana jest koncepcja urbanistyczno-architektoniczna. Wartość prac projektowych wynosi ponad 2,9 mln zł.

Powierzchnia Centrum Serwisowego wyniesie 11,25 tys. m kw. Hala mieć będzie bowiem ok. 150 m długości oraz 75 m szerokości.

- Pozwoli to na umieszczenie wewnątrz hali pięciu torów. Cztery tory będą wykorzystywane przy prowadzeniu przeglądów i napraw serwisowych. Piąty tor będzie torem technologicznym, na którym zlokalizowana zostanie myjnia, komora przygotowawcza do malowania oraz komora lakiernicza - informuje Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.
Centrum będzie wyposażone w panele fotowoltaiczne oraz pompy cieplne, a także możliwość rekuperacji.

Budynek powstanie w pobliżu wachlarzowej hali naprawczej z obrotnicą kolejową na OruniMapka potocznie nazywanej lokomotywownią, która należy do PPM-T.

Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku

Inwestycja jest bezpośrednio powiązana z sukcesywnie powiększanym parkiem maszynowym PKP PLK, który ze względu na nowoczesne wyposażenie wymaga specjalistycznych stanowisk obsługowych.

Maszyny i narzędzia budowlane. Lista firm w Trójmieście


Dodatkowo, nowoczesne centrum serwisowe umożliwi PPM-T zwiększenie zaangażowania w komercyjną naprawę maszyn. Ta działalność spółki nie była dotychczas rozwinięta.

Budowa obiektu jest planowana w latach 2023-2024, a rozpoczęcie działalności przewidziano latem 2025 roku.

Lokomotywownia na Oruni należąca do PPM-T. Film z 2019 roku

Opinie (172) 7 zablokowanych

  • kolejność

    wyrazów w tytule niepolska ;)

    • 1 0

  • Hala

    Tak pracują ludzie z budowlanki tragedia sami nieudacznicy i alkoholicy , za 3 tys zł tyle płacą ,a brygadziści po 8 tys biorą to jest normalne?? Mój mąż tam pracował i więcej tam nie wruci , normalni ludzie tam zarabiają najniższą krajowa i praca z alkoholikami cud że jeszcze ,nie było wypadku ,do zastanowienia w biurach wiedzą co się dzieje na hali a nic nie robia.

    • 1 2

  • Kolejowi terrorysci ponad wszystko!!!

    Kolejowego terroryzmu i zamordyzmu część dalsza jesli chodzi i zaoranie i utrudnienie zycia ludziom na Oruni. Miał byc wielki nowy dworzec kolejowy przeniesiony z Gdańska Głównego własnie w to miejsce i miały tamtedy śmigac pociągi , jest miejsce na coś dobrego i nowoczesnego z wizja na przyszłość! , a nie w tym ciasnym starym ale tylko zabytkowym! Na przeróbce tez macie tereny kolejowe i stare tereny do tego przeznaczone! Orunia to szansa na rozwój Gdańska a nie wasze torowiska i blokowanie miasta, wasze torowiska bez odpoowiedniej infrastruktury i wiaduktów . Blokujecie to miasto i terroryzujecie meiszkańców brakiem podstawowych i koniecznych rozwiązań jakie powinny byc w cywilizowanym kraju i niwoczesnym mieście. Wasze chybione pomysły to najczystszy terroryzm!

    • 2 0

  • Nie w tym miejscu!!!

    Budowa zakładów przemysłowych na terenach ścisłe przylegających do centrum Gdańska to skandal. Żadne dobrze prosperujące, europejskie miasto nie rozwija się w ten sposób. Takie działanie nie jest miastotwórcze!!! Inwestycja - tak, nowe miejsca pracy - takczy w centrum miast - zawsze NIE!!!

    • 3 1

  • SUPER! Miasto w 15 MIN.

    Miejsce pracy w sąsiedztwie Centrum to ekologiczna perspektywy. Aktualnie zakres wszelkich oddziaływań musi się zamknąć na terenie zakładu, więc się nie przejmuję, ciekawie jak to będzie wyglądało... Zresztą to i tak będzie teren zamknięty z wszystkich stron koleją z jednej strony Pendolino, a z drugiej PKM ;)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane