- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (104 opinie)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Wielka hala do remontu maszyn kolejowych powstanie na Oruni
Hala będzie miała ok. 150 m długości i 75 m szerokości, wewnątrz zmieści się pięć torów. Obecnie trwają prace projektowe obiektu, który powstanie na zamówienie PKP Polskich Linii Kolejowych. Centrum serwisowe dla maszyn kolejowych na Oruni rozpocznie działalność w 2025 roku.
AKTUALIZACJA, 17.01, godz. 9:30
W komentarzach pod tekstem pojawiają się opinie wyrażające obawę, czy budowa hali nie pokrzyżuje planów dla PKM Południe.
- Projekt PKM Południe na tym odcinku jest uzgodniony i z PKP PLK i z PPM-T. Omijamy cały ich teren [od wschodu - red.] i nie ma kolizji między naszymi inwestycjami - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Podczas ubiegłorocznych konsultacji projektu Agnieszka Bartków z Rady Dzielnicy Orunia dopytywała dlaczego planujemy tam nasyp, a nie estakadę, przez co - jej zdaniem - odetniemy mieszkańców od tych terenów. To wytłumaczyliśmy jej i wszystkim pozostałym, że są to tereny przemysłowe, na których ma powstać taka baza i mieszkańcy nie będą mieli tam wstępu. Dlatego nie ma potrzeby i uzasadnienia aby budować tu znacznie droższą estakadę, skoro to i tak będzie teren zamknięty dla mieszkańców.
Aktualnie opracowywana jest koncepcja urbanistyczno-architektoniczna. Wartość prac projektowych wynosi ponad 2,9 mln zł.
Powierzchnia Centrum Serwisowego wyniesie 11,25 tys. m kw. Hala mieć będzie bowiem ok. 150 m długości oraz 75 m szerokości.
- Pozwoli to na umieszczenie wewnątrz hali pięciu torów. Cztery tory będą wykorzystywane przy prowadzeniu przeglądów i napraw serwisowych. Piąty tor będzie torem technologicznym, na którym zlokalizowana zostanie myjnia, komora przygotowawcza do malowania oraz komora lakiernicza - informuje Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.
Centrum będzie wyposażone w panele fotowoltaiczne oraz pompy cieplne, a także możliwość rekuperacji.
Budynek powstanie w pobliżu wachlarzowej hali naprawczej z obrotnicą kolejową na Oruni potocznie nazywanej lokomotywownią, która należy do PPM-T.
Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku
Inwestycja jest bezpośrednio powiązana z sukcesywnie powiększanym parkiem maszynowym PKP PLK, który ze względu na nowoczesne wyposażenie wymaga specjalistycznych stanowisk obsługowych.
Maszyny i narzędzia budowlane. Lista firm w Trójmieście
Dodatkowo, nowoczesne centrum serwisowe umożliwi PPM-T zwiększenie zaangażowania w komercyjną naprawę maszyn. Ta działalność spółki nie była dotychczas rozwinięta.
Budowa obiektu jest planowana w latach 2023-2024, a rozpoczęcie działalności przewidziano latem 2025 roku.
Lokomotywownia na Oruni należąca do PPM-T. Film z 2019 roku
Miejsca
Opinie (172) 7 zablokowanych
-
2023-01-17 19:44
kolejność
wyrazów w tytule niepolska ;)
- 1 0
-
2023-01-18 06:40
Hala
Tak pracują ludzie z budowlanki tragedia sami nieudacznicy i alkoholicy , za 3 tys zł tyle płacą ,a brygadziści po 8 tys biorą to jest normalne?? Mój mąż tam pracował i więcej tam nie wruci , normalni ludzie tam zarabiają najniższą krajowa i praca z alkoholikami cud że jeszcze ,nie było wypadku ,do zastanowienia w biurach wiedzą co się dzieje na hali a nic nie robia.
- 1 2
-
2023-01-18 18:48
Kolejowi terrorysci ponad wszystko!!!
Kolejowego terroryzmu i zamordyzmu część dalsza jesli chodzi i zaoranie i utrudnienie zycia ludziom na Oruni. Miał byc wielki nowy dworzec kolejowy przeniesiony z Gdańska Głównego własnie w to miejsce i miały tamtedy śmigac pociągi , jest miejsce na coś dobrego i nowoczesnego z wizja na przyszłość! , a nie w tym ciasnym starym ale tylko zabytkowym! Na przeróbce tez macie tereny kolejowe i stare tereny do tego przeznaczone! Orunia to szansa na rozwój Gdańska a nie wasze torowiska i blokowanie miasta, wasze torowiska bez odpoowiedniej infrastruktury i wiaduktów . Blokujecie to miasto i terroryzujecie meiszkańców brakiem podstawowych i koniecznych rozwiązań jakie powinny byc w cywilizowanym kraju i niwoczesnym mieście. Wasze chybione pomysły to najczystszy terroryzm!
- 2 0
-
2023-01-18 23:03
Nie w tym miejscu!!!
Budowa zakładów przemysłowych na terenach ścisłe przylegających do centrum Gdańska to skandal. Żadne dobrze prosperujące, europejskie miasto nie rozwija się w ten sposób. Takie działanie nie jest miastotwórcze!!! Inwestycja - tak, nowe miejsca pracy - takczy w centrum miast - zawsze NIE!!!
- 3 1
-
2023-01-19 12:25
SUPER! Miasto w 15 MIN.
Miejsce pracy w sąsiedztwie Centrum to ekologiczna perspektywy. Aktualnie zakres wszelkich oddziaływań musi się zamknąć na terenie zakładu, więc się nie przejmuję, ciekawie jak to będzie wyglądało... Zresztą to i tak będzie teren zamknięty z wszystkich stron koleją z jednej strony Pendolino, a z drugiej PKM ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.