• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wodowanie hybrydowego promu w stoczni Crist

VIK
20 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Prom P310 w suchym doku.
  • Prom P310 w suchym doku.
  • Prom P310 w suchym doku.
  • Prom P310 w suchym doku.
  • Wodowanie promu P310, czyli rozpoczęcie procesu zalewania suchego doku.
  • Prom P310 w suchym doku.
  • Zalewanie suchego doku.
  • Zalewanie suchego doku.

W stoczni Crist rozpoczęły się testy w suchym doku jednostki P310, czyli hybrydowego promu typu "double-ended ferry". Prom powstaje na zlecenie fińskiego armatora Finferries.



Wodowanie statku w suchym doku jest jednym z ostatnich etapów prac nad ekologiczną jednostką dla Finferries. To istotny moment w budowie promu, który jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (diesel-elektryczny).

- Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych na P310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemu armatorowi w kwietniu 2017 r. Dzięki realizacji projektów tego typu, stocznia Crist buduje swoją markę na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, Crist.
Prom ma pływać pomiędzy Nauvo a Parainen i ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.

Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie siedem minut.
VIK

Miejsca

Opinie (29) 3 zablokowane

  • brawo (12)

    szkoda tylko, że Północna idzie na dno.

    • 15 12

    • Rynek nie znosi próżni

      Znajdą się inne firmy.

      • 8 1

    • RSB (3)

      Bo trzeba mieć szczęście.
      Ci co mieli szczęście zostali zastąpieni tymi co szczęścia nigdy nie mieli.
      To może być katastrofa jakiej nikt się nie spodziewał a szkoda bo dobrze szło.

      • 8 4

      • (2)

        Maslo maslane jak cos piszesz to pisz dokladnie

        • 1 0

        • IQ trzeba mieć (1)

          to się zrozumie i dobrze by było polskich znaków się nauczyć.

          • 0 0

          • Nie kazdy telefon ma polskie znaki wiec troszke grzecznej jezeli masz takie wysokie IQ

            • 1 0

    • przesadzasz

      przesadzasz

      • 3 3

    • Sam idziesz na dno (4)

      takim bezsensownym gadaniem. Co ty wiesz, co się tam dzieje, czy mają długi. A może chcą upaść, bo to dla nich będzie korzystne. Nie wiem tego i myślę, że ty też nie wiesz. To prywatna firma i niech robią co chcą. Zajmij się sobą i swoimi finansami. Mam znajomego, któremu byli winni ponad 1 milion złotych i wszystko mu zwrócili - po kilku miesiącach, ale jednak. Właśnie ten znajomy, któremu długo nie płacili, był najbardziej oburzony takimi wpisami jak twój, bo to tylko pogarsza opinie RSB w oczach banków i gdyby upadli BARANIE, to on nigdy by tych pieniędzy nie odzyskał. A oni powoli spłacali kooperantów. Jeszcze raz powtórzę - to, że armator nie odebrał - jak tu pisano - kilku statków nie znaczy, że idzie na dno człowieku. Jesteś hejterem, nie publicystą!

      • 5 4

      • Życzę wiedzy i szacunku... (3)

        Bo trochę słabym jest wyzywać kogoś od baranów, kiedy nie ma się zielonego pojęcia o tym, co samemu się pisze. Nie wiesz człowieku, jak wygląda proces upadłości firmy, widać to po treści posta. Po drugie - znajomy, który ma innych znajomych, a ich znajomi powiedzieli. Czego to ludzie nie gadają? Wiemy jak to bywa. Po trzecie: 1 milion pln dla takiej RSB to naprawdę nie powinien być żaden problem, co innego sprawa kolejności spłacania kooperantów. Po czwarte: jeden źle wyliczony projekt potrafi porządnie zakołysać finansami całej stoczni, przy kilku istnieje szansa, że ją pogrąży na dobre - to nie produkcja wózka do makulatury w garażu u Antka. I w końcu ostatni punkt: banki pod uwagę biorą sprawozdania finansowe, a nie treści wypocin różnego pokroju ludzi udzielających się w komentarzach. Czasami warto najpierw się zastanowić, co pod wpływem emocji chce się napisać, by nie wyjść samemu na kretyna - miłego dnia.

        • 6 2

        • (2)

          Taak jeden zle wyliczony projekt a 4 jednostki w krzakach to jak to bedzie wygladalo w spawozdaniu???

          • 3 0

          • Będzie wyglądało chu...o

            • 4 0

          • plus potężne opóźnienie innych jednostek

            • 0 0

    • północnej już nie ma jest Remontowa Shipbulding i wcale nie idzie na dno

      a i tak ma wsparcie wielkiego brata jakim jest Remontowa i może remonty robić w czasie jak nie buduje

      • 0 0

  • Brawo Crist (8)

    Są u was jakieś wolne miejsca pracy? Nie mam doświadczenia ale mam dużo dobrych pomysłów. Czy to prawda że na start dostaje się 6k PLN ?

    • 8 18

    • prawda

      • 1 5

    • a nawet wiecej (1)

      10 pln netto X 720 godzin / miesiąc+ 7200 tylko trzeba chcieć pracować a nie zasłaniać się zmęczeniem.

      • 17 2

      • Spoko

        30 dni x 24 h = 720 h. Dasz radę!

        • 12 0

    • Jak masz dużo świetnych pomysłów i zero doświadczenia,

      to zapisz się do PiS-u i wal prosto do MON-u.

      • 20 3

    • Nie no takie zarobki to ty tylko dostaniesz w nowej stoczni w Radomiu

      • 13 2

    • 6k ??? Tak...ale na pol etatu

      • 0 0

    • 23- 25 brutto to se policz ilu będziesz potrzebował godzin jako spawacz

      • 1 0

    • wolne miejsca pracy

      za 6k PLN to pracują złodzieje i idioci..

      • 0 0

  • Hehe

    Przy 320 godzinach chyba albo w Cristiano offshore tak to jest możliwe

    • 6 7

  • Super

    a teraz poprosze 2 takie kursujące wahadłowo przez całe wakacje Gdańsk - Hel ewentualnie Gdynia - Hel

    • 7 1

  • Diesel - Electric (2)

    Proponuję autorowi aby troszkę się podedukował i może poczytał zanim napisze bzdury. Statki z napędem diesel-electric pływają (między innymi) w Europie już od przynajmniej kilkunastu lat. Firma dla której pracuję posiada obecnie trzy takie w Europie.

    • 1 1

    • (1)

      Proponuję zasiegnąć trochę więcej wiedzy. To nie jest typowy diesel electric. Napęd będzie zasilany bateriami a diesle są tylko na pracę w logach. Dodatkowo, baterie będą się automatycznie ładować przy nabrzeżu.
      Do tej pory powstał tylko jeden taki prom na świecie. Głupio, nie?

      • 0 0

      • nie

        • 0 0

  • Trochę z innej beczki. Znając nieco branżę budowy statków powiem tak:

    Po tych asach które poszły do Nauty z RSB hmm będzie ciężko :)

    • 1 1

  • Crist to wydmuszka .

    Crist to firma zombi już zdechła ale jeszcze do niej to nie dotarło , w brygadach sama ukraina .Rotacja w brygadach na poziomie 80 % w skali pół roku . Inny skład zaczyna robotę ,inny ciągnie a zupełnie inny próbuje zdać robotę .Totalny chaos organizacyjny , brak poszanowania pracownika i czasu pracy ,najlepiej żebyś dygał po 300 h miesiąc w miesiąc na samozatrudnieniu , bez urlopu i chorobowego . Większość Polaków , którzy jeszcze pozostali ciągle się rozgląda gdzie tu nawiać ,spadać na kontrakt lub na jakąś budowę a wiosna idzie i za chwilę się ruszy .Aby przezimować i na wiosnę wio jak najdalej od cristu .

    • 13 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane