• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynęła tylko jedna oferta na prowadzenie terminalu kontenerowego w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
3 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska. BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska.

Tylko jeden podmiot złożył ostateczną ofertę na prowadzenie przeładunków kontenerowych w Porcie Gdynia przy nabrzeżu HelskimMapka. Zainteresowany jest filipiński International Container Terminal Services Inc., czyli właściciel BCT, który obecnie prowadzi w tym miejscu przeładunki. Wcześniej zainteresowanie potwierdzał też chiński Gdynia Container Terminal po sąsiedzku prowadzący również terminal kontenerowy.



W połowie sierpnia ub. r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na dzierżawę terenów o powierzchni 660 tys. m kw. na terminal przeładunkowy kontenerów oraz elementów morskich farm wiatrowych, powiększając teren obecnie zajmowany przez BCTMapka o prawie jedną trzecią.

- W określonym terminie składania ofert wpłynęła do komisji przetargowej jedna oferta. Ofertę złożyła firma ICTSI - poinformował nas Aleksander Wicka, rzecznik prasowy ZMPG.
Czytaj też:

Port instalacyjny jednak w Gdańsku? Tak chce resort aktywów



W listopadzie ub. r. wstępne oferty złożyły dwa podmioty - Gdynia Container Terminal po sąsiedzku prowadzący terminal kontenerowy oraz International Container Terminal Services Inc., czyli właściciel BCT (Baltic Container Terminal), obecnego dzierżawcy.

Wówczas poinformowano, że postępowanie na wybór operatora terminalu kontenerowego i instalacyjnego zostało przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, w którym - w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o postępowaniu - wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z ofertami wstępnymi mogli składać wszyscy zainteresowani dzierżawcy, a oferty ostateczne mogli składać wyłącznie dzierżawcy zaproszeni do składania ofert ostatecznych.

Tereny, jakie gdyński port chce oddać w dzierżawę (zagospodarowanie terenu BCT i przyległych działek przy ul. Kontenerowej i Logistycznej).  Tereny, jakie gdyński port chce oddać w dzierżawę (zagospodarowanie terenu BCT i przyległych działek przy ul. Kontenerowej i Logistycznej).

Przypomnijmy, że w 2023 r. wygasa umowa między Portem Gdynia a ICTS na dzierżawę tego terenu. Spółka ta jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. W Gdyni jest obecna od 2003 r. i dalej chce w nim być, co potwierdziła, składając jako jedyna ofertę. BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska.

W chwili ogłoszenia przetargu w planach było powstanie w tym miejscu m.in. terminalu instalacyjnego dla farm wiatrowych. Jednak na początku tego roku władze na szczeblu rządowym zdecydowały, że terminal powstanie w Porcie Gdańsk.

Miejsca

Opinie (73) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Baza (1)

    CI co tu piszą to dopiero patole pojęcia nie mają o sprawie podrzegają tylko odkąd pamiętam baza nie była nasza A szczególnie w innych czasach jak i teraz a co ze Stocznią .Kierowcy te bzdury wypisują

    • 0 0

    • BAZA

      Baza nie nasza - ale ojczyzna nasza - pozdrawiam

      • 0 0

  • Tak kończą inwestycje otwierane przez pełnonocnika CPK - Marcina H. (4)

    A taka pompa był. Linie promowe już się zamawiały. Przecięcia wstęgi, szampany, TVP.
    I co? I nic! Teraz ważny jest jedynie temat Wielkiego Rowu na Mierzei Wiślanej i napełnienie śluzy wodą.

    • 9 2

    • (3)

      Tak btw, Marcin H. to byly pracownik BCT:)

      • 8 0

      • Do tego niezbyt się wyróżniający (to tak dla jasności). (2)

        • 5 0

        • podobnie jak niczym nie wyróżniał się w UM Gdynia (1)

          oczywiście jedynie poza wiecznym kandydowaniem na prezydenta
          ale teraz został najlepiej opłacanym pastuchem na świecie

          • 7 1

          • zla fucha?!

            Przeciez to szczyt marzen i ambicji w Polandii.
            Najlepiej u zagranicznego bacy...
            Popatrz po karierach, jakie ich zrodlo.

            • 0 0

  • Z tego co tutaj czytam ten BCT to jakaś patologia. Jeżeli patole to powinni ich rozgonić. (11)

    Jedyny kandydat w przetargu - świadczy, że mają duże wpływy i wejścia gdzie trzeba. Jednym słowem polskie piekło. Ludzie, którzy praktycznie powinni siedzieć są prezesami i zarządającymi i zbudowali pajęczynę rodzinną. Mafia i tyle w tym temacie. Czy ktoś jest w stanie ich rozgonić?

    • 35 18

    • patologie to byś miał jakby tu chińskie komuchy weszły (3)

      • 4 7

      • "Chińskie komuchy" weszły do portu już lata temu i mają się świetnie. Zerknij na terminal naprzeciwko (2)

        BCT, to może cię olśni geniuszu.

        • 10 0

        • Patologia (1)

          byłaby, gdyby Chinole mieli obydwa nabrzeża. Obyśmy nie mieli tu drugiej Czarnogóry

          • 0 1

          • No tak, bo jak jeden terminal od wielu lat mają "Chinole", to nie jest patologia. Ale jakby mieli drugi (ten naprzeciwko),

            to już wg ciebie patologia na całego. Przyznam, że prezentujesz tu ciekawy tok myślenia, bo próbujesz przekonywać, że można trochę wpuścić wroga na swój teren i to jest ok.

            • 1 0

    • (2)

      Ten drugi terminal jest w rękach chińskiego właściciela a Chiny to przyjaciel Rosji. Więc logiczne że nie będą odbierać uzbrojenia od przeciwników.

      • 9 4

      • Ja

        A Filipiny z kim trzymają jak nie z ruskimi ?

        • 2 1

      • ciesze się że choć ktoś rozumie, o co u gra szła

        • 5 7

    • (1)

      To nie był jedyny oferent, było też GCT ale ewidentnie z jakiegos powodu sie wycofali

      • 4 2

      • Było dwóch asów, został tylko jeden (z "jakichś" powodów).

        • 4 2

    • Przejrzyj goworka, tam są cyrki opisane.

      • 8 3

    • Odważnych niestety brak (przynajmniej jak na razie).

      • 7 3

  • PKP (1)

    Pięknie k..a pięknie
    Polskie strategiczne porty które są własnością chińczyka i Filipińczyka.. gratulacje

    • 7 2

    • No niestety, jak widać geniusze biznesu i strategii (czyt. decydenci) jak rządzili, tak rządzą

      i chyba tylko na nich jesteśmy skazani. A najlepsze, że każda taka ekipa "patriotów" - bez względu na przynależność partyjną - twierdzi, że robią co robią wyłącznie dla budowania silnej Polski.

      • 5 0

  • Dlaczego nie wystartowała żadna polska firma? (4)

    • 4 5

    • A jaka polska firma miałaby wystartować? Może PKS Wejherowo? (2)

      • 19 0

      • Polscy specjaliści

        Bo nie mamy własnego know how i jedyne co to możemy wydzierżawiać nasze ziemie tym, co inwestowali w know how. My jedynie co to możemy rozdawać socjal. Pytanie z d*py: czemu polska firma nie wystartowała. Rozśmieszyłeś mnie, to muszę Ci przyznać. A kto miałby wystartować: Zakłady Mięsne Zbigniew Kowalski czy Wulkanizacja Jarosław Szyszka ?

        • 3 0

      • Januszeks?

        • 14 0

    • Bo ich nie ma, zostały sprzedane. Takie strategiczne miejsca jak porty są atrakcyjne dla kapitału zagranicznego.

      • 8 2

  • Terminal (1)

    No i jeszcz brakuje tu oligarcha Obajtka.

    • 5 1

    • BCT jest prywatną firmą, więc filipiński właściciel nie pozwoliłby O. Bajtkowi na manewry z kasą.

      • 1 1

  • gdynianin (1)

    Chcecie cepy zeby chinczyki przejeli terminal.

    • 8 8

    • Chińczycy cepie już dawno przejęli terminal

      naprzeciw bct, więc jak widać chyba nikomu to nie przeszkadzało i nadal nie przeszkadza.

      • 6 1

  • Filipińczycy

    Bo Polacy nie potrafią. Do tego doszło.

    • 9 1

  • Opinia wyróżniona

    Co? (1)

    BCT? Zaorać, las posadzić i wpuścić niedźwiedzie żeby nikomu do łba nie przyszło zrobić tu terminal kontenerowy... No chyba, że władze przejmie DCT, tak se piszę z punktu widzenia skromnego kierowcy ;)

    • 19 18

    • Dobrze prawisz kolego.

      • 7 4

  • No i ok, zostaje dotychczasowy właściciel, więc rodzinno-towarzyski układzik w BCT może się nadal rozwijać. (18)

    • 38 21

    • więc napisz donos do Ziobry, Płażyńskiego albo Śniadka (3)

      • 2 7

      • Zdanie zaczynamy z dużej litery a kończymy kropką - to po pierwsze. (2)

        Po drugie - dlaczego mam pisać akurat donos i dlaczego do wymienionych w tym żałosnym komentarzu?

        • 6 2

        • zwolnij sie stara marudo (1)

          • 1 5

          • Ale z was głąby, he, he. Tata kazał pisać te żałosne riposty?

            A może brygadzista wydał rozkaz? Do roboty a nie w necie się zabawiać, bo zaraz znowu któryś auto rozbije albo chwytnik zniszczy!

            • 4 1

    • (12)

      Te opowiastki o rodzinno towarzyskich układach w BCT stają się nudne

      • 15 15

      • Nudne i obciachowe to jest dalsze zatrudnianie (8)

        gwiazdy - specjalistki od mobbingu - niezmiennie na kierowniczym stanowisku. Nie zwolnili jej po wyroku sądu pracy i nie przeszkadza prezesowi jej obecny status - oskarżonej przez prokuratora - w sprawie karnej. Dalej twierdzisz że "układ" to jakieś tam opowiastki???

        • 16 2

        • to tam nie pracuj proste !!! (1)

          • 3 8

          • Pracują takie głąby jak ty. Ja już nie muszę.

            • 5 1

        • (4)

          Ciekawie tam macie

          • 7 1

          • A jak! Kto w BCT pracuje, ten się w cyrku nie śmieje. (3)

            • 10 3

            • Łapki w dół nie zmienią faktu, że w BCT rośnie w siłę niezdrowy układ faworyzujący "swoich" (2)

              i chroniący np. łamiącą prawo kierowniczkę (żenada i tyle)! A jak ktoś uważa że to nieprawda, że są to pomówienia, to nic prostszego jak pozwać autora/autorów tych wieści - sąd rozstrzygnie czy to prawda służąca interesowi społecznemu, czy nieuzasadnione, krzywdzące kadrę kierowniczą ploty.

              • 8 1

              • zwolnij się jak Ci nie pasuje, komunistyczny łbie (1)

                • 2 10

              • Komunistyczny łbie? Ty normalny jesteś?

                A w domu wszyscy zdrowi?

                • 8 1

        • Poprzedni prezes razem z nią siedzi na ławce oskarżonych w tej samej sprawie (to tak tylko dla ścisłości).

          • 12 2

      • Wiem włodziu że cię to nudzi ale realiów nie (1)

        zmienisz samym znudzeniem.

        • 7 7

        • Włodek, Włodziu, Włodzio, Włodzik, Włodzimier, Włodzimierek, Włodzimierzek, Dzinek, Dzinio czy Dzidek ?

          • 7 3

      • Czyli twierdzisz że to bujdy z tym układem? Czyli np. w operacyjnym nie robią synkowie, zięciowie i inni

        pociotkowie i inni znajomi królika? A kiedy oni się pozwalniali z roboty? Przed godziną?

        • 11 7

    • nie lepiej chińskim komuchom oddać 100% terminali w Gdyni

      • 2 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane