• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z morza na tory. Pociąg do Chin

VIK
10 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin. Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia znana głównie z usług żeglugowych, wprowadziła do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Transport kontenerów koleją to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź logistyki. Nic dziwnego. Transport kolejowy z Dalekiego Wschodu to doskonała alternatywa pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.


Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach. Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach.

- Wiemy że eksport produktów spożywczych w ekspresowym tempie w dodatku w temperaturze kontrolowanej, to najważniejsze z zadań stojących przed polskim eksporterami. Mięso, owoce, miody i warzywa, czyli polskie produkty które cieszą się największą popularnością na świecie mają teraz możliwość dotarcia do krajów WNP oraz w każdy region Chin w przeciągu 14 dni - mówi Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.

Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia jest kolejną firmą z Trójmiasta, która postawiła na transport kontenerów do Chin pociągami. W czerwcu ub. roku połączenie na trasie Kutno-Chongqing uruchomiła gdyńska firma PCC Intermodal. Operatorem połączenia kolejowego na trasie Kutno - Chongqing jest Yuxinou Logistics, a partnerami tego przedsięwzięcia - PPC Intermodal oraz Hellmann Worldwide Logistics.

MAG oferuje połączenie kolejowe przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Połączenia pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.

- Rozwijając ideę "Tiry na tory" chcemy by kontenery przyjeżdzające pociągiem z Chin do Polski również docierały do klienta ekologicznym środkiem transportu - mówi Kamil Skoneczny. - Połączenie Małaszewicz lub Warszawy, czyli miejsc gdzie wjeżdżają pociągi z Chin z Trójmiastem, Śląskiem czy Poznaniem nie stanowi żadnego problemu.

Morska Agencja w Gdyni powstała w 1951 roku. Reprezentowała wówczas w Polsce zagraniczne linie żeglugowe, armatorów i kluby ubezpieczeniowe (P&I). W polskich portach świadczyła usługi agencyjne dla statków polskich oraz obcych bander, z czasem poszerzając zakres działania o czarterowanie statków, spedycję portową i kontenerową, a także pośrednictwo pracy dla polskich marynarzy na statkach obcych bander. Do tej pory Morska Agencja Gdynia zajmowała się głównie spedycją morską.

- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei - mówi Skoneczny. - Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych. Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.
VIK

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Śmigło!!!!! MAG na sponsora tytularnego TLH

    MAG TLH !!! Skoro tak dobrze idzie :D!!!

    • 6 0

  • Pani Kamilu, a co z pustymi kontenerami? (1)

    Gdzie podejmować?

    • 15 6

    • My się tym zajmiemy

      zapraszamy

      • 5 4

  • Super (1)

    Już dawni mówiłem TIR-y na tory tzn. kontenery na tory. Terminale kontenerowe pod deweloperkę.

    • 16 21

    • a bocznice kolejowe to miejsca nie zajmują? Takie Międzytorze na przykład..

      • 5 2

  • łał

    lubie pociongi

    • 4 2

  • Wychodzi na to,że ten szlak kolejowy Azja-Europa to taka wspólczesna kolej Berlin-Bagdad.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane