• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z morza na tory. Pociąg do Chin

VIK
10 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin. Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia znana głównie z usług żeglugowych, wprowadziła do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Transport kontenerów koleją to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź logistyki. Nic dziwnego. Transport kolejowy z Dalekiego Wschodu to doskonała alternatywa pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.


Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach. Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach.

- Wiemy że eksport produktów spożywczych w ekspresowym tempie w dodatku w temperaturze kontrolowanej, to najważniejsze z zadań stojących przed polskim eksporterami. Mięso, owoce, miody i warzywa, czyli polskie produkty które cieszą się największą popularnością na świecie mają teraz możliwość dotarcia do krajów WNP oraz w każdy region Chin w przeciągu 14 dni - mówi Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.

Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia jest kolejną firmą z Trójmiasta, która postawiła na transport kontenerów do Chin pociągami. W czerwcu ub. roku połączenie na trasie Kutno-Chongqing uruchomiła gdyńska firma PCC Intermodal. Operatorem połączenia kolejowego na trasie Kutno - Chongqing jest Yuxinou Logistics, a partnerami tego przedsięwzięcia - PPC Intermodal oraz Hellmann Worldwide Logistics.

MAG oferuje połączenie kolejowe przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Połączenia pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.

- Rozwijając ideę "Tiry na tory" chcemy by kontenery przyjeżdzające pociągiem z Chin do Polski również docierały do klienta ekologicznym środkiem transportu - mówi Kamil Skoneczny. - Połączenie Małaszewicz lub Warszawy, czyli miejsc gdzie wjeżdżają pociągi z Chin z Trójmiastem, Śląskiem czy Poznaniem nie stanowi żadnego problemu.

Morska Agencja w Gdyni powstała w 1951 roku. Reprezentowała wówczas w Polsce zagraniczne linie żeglugowe, armatorów i kluby ubezpieczeniowe (P&I). W polskich portach świadczyła usługi agencyjne dla statków polskich oraz obcych bander, z czasem poszerzając zakres działania o czarterowanie statków, spedycję portową i kontenerową, a także pośrednictwo pracy dla polskich marynarzy na statkach obcych bander. Do tej pory Morska Agencja Gdynia zajmowała się głównie spedycją morską.

- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei - mówi Skoneczny. - Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych. Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.
VIK

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • kryptoreklama

    KRYPTOREKLAMA:
    firma PCC Intermodal

    • 6 6

  • MAG - oni jeszcze "żyją" ? (3)

    Pytam o działalnośc logistyczną a nie o wynajem biur.

    • 9 13

    • jak na kogoś (2)

      kto ma swój własny terminal morski to chyba raczej nie umarli co?

      • 6 2

      • (1)

        znaczy te pare kontenerów w darłowie ustawionych w kwadrat to jest ten terminal ?

        • 4 6

        • A kto napisał ze to jest terminal kontenerowy? Wiesz ze istnieją inne?

          • 5 1

  • Gość (3)

    To ściema, Mag nie ma nic wspólnego z przewozami kolejowymi z chin pojedyncze sztuki zabukowali u innych, ale reklama musi być

    • 11 10

    • Konkurenci płaczą.

      Żal ściska pośladki?

      • 4 2

    • zorientowany

      czesc pinokio, pokaz nosa

      • 6 2

    • ty wiesz najlepiej?

      żal

      • 6 1

  • "Pociąg do Chin"

    "pierwsze kontenery koleją z Chin"

    W którą stronę w końcu, bo się pogubiłem.

    • 16 3

  • banda pryków

    • 6 5

  • Pociąg (3)

    To jest uzupełnienie dla transportu morskiego a nie jego alternatywa.

    • 35 6

    • Nie (2)

      To nie ma nic wspólnego z transportem morskim, to jest bardziej alternatywa dla wszechobecnych ciągników siodłowych, zwanych popularnie TIR-ami, które to są ślepą uliczką w rozwoju transportu i powinny jak najszybciej zniknąć.

      • 8 8

      • yhm...

        ciągniki siodłowe na trasie chiny UE...

        • 7 1

      • to jest konkurencja dla lotniczych przesylek cargo

        • 8 0

  • Tyle że koleją kontener kosztuje 3-5 razy więcej niż statkiem. (1)

    Biorąc pod uwagę małe marże spedytorów i importerów na chińskiej tandecie, taki wzrost kosztów jest nie do przeskoczenia.
    Serwis ten zatem będzie używany przy wyrobach np. hi-tech, dogich jak diabli gdzie te pare tysi USD nie robi żadnej różnicy. Jakieś części do sond kosmicznych, laserowe czujniki czy inne takie rzeczy co nie wiem jak się nazywaja ale sporo kosztują.
    No i druga sprawa : na statek wchodzi 7.000 - 10.000 tysięcy pudeł. Na pociąg zaledwie ułamek tej ilości.

    • 13 1

    • jednych stać na malucha...

      ...inni jeżdzą jaguarem. Czas dojazdu się liczy.

      • 5 6

  • (3)

    Super firma, profesjonalni i do tego bardzo życzliwi ludzie.

    • 32 44

    • hahahaha, a Lenckowski jeszcze tam prezesuje?

      • 5 3

    • gdzie pracujesz? (1)

      • 20 0

      • ...

        Zarabia na premie ;)

        • 11 0

  • Błagam!!

    Nie rozwijajcie idy!

    Bo śmiesznie.

    • 4 1

  • Może by tak gryzonia i klikę zapakować na wagony i wio...? (4)

    • 36 14

    • tak leming bo ty tego przezyc niemozesz ze jest miasto gdzie partyjniacy jak budyniolandi nie rządzą! (3)

      to najpierw wyslij partyjniaków z Budyniolandi i Sopotu

      • 5 20

      • nie uzywaj słów których nie rozumiesz paziu... (2)

        bo lemingi ciebie robiły i po połowie dostałes braki w mózgu dlatego jestes 100% lemingiem ktory niestety nie ma pojecia co sie dzieje na świecie

        • 15 4

        • Dajcie spokój człowiekowi..

          on musi PiSać te komentarze, inaczej by na kromkę jabola nie zarobił. Do normalnej, uczciwej pracy jest za głupi, niech więc sobie PiSze te komentarze po 60 groszy sztuka.

          • 5 3

        • To taki polski chłopek-roztropek,

          nie potrafiący nawet prostego rzeczownika przez przypadki odmienić.

          • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane