• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakupy "na zapas". Według agencji Nielsen wzrost o 17 proc.

VIK
10 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprzedaż makaronu wzrosła o 65 proc., mąki - o 84 proc., a ryżu - o 95 proc. Sprzedaż makaronu wzrosła o 65 proc., mąki - o 84 proc., a ryżu - o 95 proc.

Aż o 95 proc. wzrosła sprzedaż ryżu i o 66 proc. mydła - wyliczyła agencja Nielsen, zajmująca się analityką pomiarową. Już jak pokazują liczby, a nie tylko zdjęcia pustawych półek w sklepach, w ostatnim tygodniu lutego ruszyliśmy do sklepów robić zapasy.



Kilka dni temu zapytaliśmy naszych czytelników, czy w obawie przed wybuchem epidemii robią zapasy żywności? Aż 73 proc. stwierdziło, że nie zamierza robić większych zakupów niż dotychczas. Tylko 9 proc. przyznało, że jeszcze nie, ale na pewno je zrobią, a 18 proc. przyznało, że cały czas gromadzi zapasy jedzenia.

W ankiecie spokój, a w sklepach ruch



Według danych firmy Nielsen w tygodniu od 24 lutego do 1 marca 2020 roku sprzedaż tzw. produktów FMCG, czyli artykułów spożywczych, kosmetyków i chemii gospodarczej poszła w górę o 17 proc. względem analogicznego tygodnia rok wcześniej. Liczby te można wiązać z większymi zapasami na wypadek pojawienia się w Polsce koronawirusa - pierwszy jego przypadek w naszym kraju odnotowano 3 marca.

Szczególnie chętnie Polacy kupowali produkty suche i sypkie. Sprzedaż makaronu wzrosła o 65 proc., mąki - o 84 proc., a ryżu - o 95 proc. W tym czasie sprzedano też blisko 480 tys. sztuk żeli antybakteryjnych do rąk, sprzedaż mydła poszła w górę o 66 proc., a papieru toaletowego o niemal jedną czwartą.

Zakupy "na zapas" jak na święta albo większe



- Dla wielu kategorii obserwujemy wyjątkowy pozasezonowy wzrost sprzedaży w tygodniu 9., zarówno w porównaniu do poprzednich tygodni, jak i do tego samego tygodnia rok wcześniej. W wybranych przypadkach poziom sprzedaży odpowiada sprzedaży świątecznej, a w niektórych nawet znacznie ją przewyższa. Niepewność związana z aktualną sytuacją zdrowotną ma istotny wpływ na zachowania konsumentów. Z jednej strony postępują oni zgodnie z zaleceniami instytucji sanitarnych, ale czasami reagują również nadmiernie poprzez gromadzenie wybranych artykułów pierwszej potrzeby - mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.
Nielsen jest globalną spółką zajmującą się analityką pomiarową i analizą danych. Bada głównie sektory dóbr konsumpcyjnych. Spółka prowadzi działalność w ponad 100 krajach, obejmując ponad 90 proc. światowej populacji.
VIK

Opinie (112) ponad 20 zablokowanych

  • Masakra

    Wcale nie o 17% tylko w mniejszych sklepach nawe po 100% mięso w górę to jakieś chore jest

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane