• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • A co z klientami. Rachunki powinny wrócić do poprzednich (niższych) kwot! I to natychmiast.

    • 4 0

  • Sasin ty jesteś tyle samo wart co Obajtek. Obaj odpowiecie w swoim czasie !

    • 2 2

  • jak jeszcze dorzucą aktimelki dla,, one flacha,, głodzia lub na magazyn spermy rydzyka to za prąd zapłacimy więcej ,a sasin mówił o obniżkach , tylko zapomniał że zapisdził 70 melonów

    • 2 0

  • Kto nas uratuje?

    Moloch niszczy

    • 1 0

  • energa gdańsk

    to najdroższy s=dystrybutor prąd di firm i mieszkań 55 lat nic nie robili i nie robią linie zasilajace trzeba wymiwnić przrkroje się zmniejszyły druty sę grzeją straty pokrywać ma odbiorca dlaczego dalej ztrurdniaja nadal rodzinu kolesi znajomu polecenia np.Córka Cymańskiego,,po jego dzieci musza gdzies pracować,,a pozostali umierać z glodu cókaCymańskiego po licencjacie językowym została wpisana na listę wyborcza dosejmiku gdańsk miejsce 10 raptem znalazła się na 3 miejscu i weszla do sejmiku jaki cudem miejsce 3 bo inaczej wy nie weszla korupcja energii nasępny ,,Jego dziedzi musza gdzieś pracować''syn Kazimierz Smoliński prawnik syn jego bankrut budowlany pacę załatwił Obajtek po oczekując pół roku zajmuje się stanem budynkow biur Energii pewnie napewno laspówka po znajomości i td za to płaci podatnik klient Energa powinna zostaż zlikwidowana przerist nieprzebnych ztrudnie wiedzy zero

    • 2 0

  • Energa

    Pracowałam w Enerdze 40 lat ale nigdy takich szwingli nie widziałam. A fo tej pory mam G11 mimo że dzwonią do mnie o stałej cenie. Odpowiadam im że wiem na czym to polega bo wprowadzałam cenniki i wiem jak to wyglądało. Cena w G11 przez 3 lat była niższa niż ta że stałej ceny. A poza tym wpychają dodatkową opłatę infolinia szybko się wyłącza. Nie dajcie sobie wmówić że nie ma już taryfy G11 samej tylko jakieś tam G11k czy G11 stała cena. Moi ws,yzcg sąsiedzi jak przychodzi w tej sprawie Energa wołają mnie i facio wychodzi z klatki z kwitkiem.

    • 5 0

  • Podpisali umowę rezerwową ze zmarła osobą

    Podstępnie podpisał domokrążca z moją starą 90 letnią mama Orange Energia oszukując ja że teraz zmienia się dostawca energii. Rachunki były bardzo wysokie , jak zmarła poinformowałam ich tj orange energię o śmierci wysłałam kopię aktu zgonu. Po czym przystąpiła do działania Energia Obrót wirtualnie podpisując umowę ze zmarła osobą zawierając umowę rezerwową o najwyższej stawce jaką posiadają. Zaczęli przesyłać swoje rachunki dla zmarłej osoby. Już sił nie mam walczyć z tymi oszustami. SOS pomocy. Gazownia po informacji o zgonie zdjęła licznik i zakręciła gaz. Tu szaleństwo nie można się od nich uwolnić.

    • 3 0

  • Moja mama też dała się oszukać, a za wycofanie się z umowy jest kara

    • 3 0

  • Energa to złodzieje.

    Mają monopol i robią co chcą.Mi też rachunki do 300 zł nawet podwyższyli.Jak wyjdzie że ktoś mny oszukał to biada tym BOK

    • 7 0

  • tylko Energa Obrót

    Wybierz energę - przejrzyste zasady i rzetelną obsługę :)

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane