- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (106 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Zielony dźwig KONE "przełamany" na pół
Wymiana łożysk w dźwigu KONE.
Po tym, jak Karstensen Shipyard Poland przeprowadziła się na tereny po Stoczni Gdańskiej, zielone dźwigi KONE znów pracują. Jeden z nich właśnie przechodzi gruntowny remont. Po latach pracy wymienione zostanie łożysko. Operacja jest bardzo skomplikowana, dlatego przygotowywano się do niej od dłuższego czasu.
W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.
Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki
- Będziemy budowali statki, dźwigi KONE będą pracowały i już dziś zapraszamy mieszkańców oraz turystów na pierwsze wodowania - mówią przedstawiciele stoczni Karstensen.
Grupa siedmiu dźwigów KONE w rejonie pochylni B1-B5 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów panoramy Gdańska. Są to dźwigi zarówno najwyższe na terenach stoczniowych, jak i położone najbliżej ogólnodostępnych ciągów komunikacyjnych. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985. Dźwigi dostarczyła fińska firma KONE, będąca wówczas europejskim liderem w budowie żurawi portowych i stoczniowych. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 m. Choć są w rejestrze wojewódzkiego konserwatora zabytków, to dalej są sprawne i dopuszczone do użytkowania.
Zielone dźwigi KONE są jednym z ulubionych elementów zdobiących pamiątki z Gdańska. Są na kubkach, magnesach, T-shirtach, a nawet na skarpetkach, które bardzo chętnie kupują turyści.
Dziś rozpoczął się generalny remont jednego z nich, jakiego jeszcze nie było. Dźwig zostanie rozłożony (w połowie) i wymienione będzie łożysko, które waży ok. 7 ton. Do jego montażu zostanie użytych 200 śrub. Aby to zrobić, trzeba pół tego obiektu podnieść przy pomocy innego dźwigu. Z uwagi na gabaryty tej konstrukcji i jej wiek jest to bardzo skomplikowana operacja.
Miejsca
Opinie (114) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-22 13:41
To nie jest pierwsza taka operacja w Trójmieście
nic specjalnego to nie jest jak się umie.
- 5 3
-
2023-03-22 14:25
(1)
Dźwigozaury ożyły!
- 6 0
-
2023-03-22 14:55
Czyli przyleci przed wyborami Kopaczowa by zucac w nich kamieniami :)
- 2 0
-
2023-03-22 15:34
Polska Grupa Zbrojeniowa wyprzedaje majątek. Na szczęście sprzęt pozostał w Polsce, więc jest nadzieja.
Bez potrzeby, by w to nie inwestowali.
- 3 1
-
2023-03-22 15:52
Kone (5)
Pierwsze Kone przypłynęły na wydz K-3 Stoczni Gdańskiej w 1974 roku . Był to skok techniczny i technologiczny bo można było budować większe bloki i statek krócej stał na pochylni. Do tego Stocznia kupiła przyczepy samojezdne. W 1977 rozpoczęto bić pale pod Centralny Ośrodek Obróbki i Prefabrykacji Kadłuba na Holmie.
- 53 0
-
2023-03-22 16:41
A w Gdyni postawili suwnicę zamiast żurawi
Suwnica jest lepsza, praktyczniejsza dla budowy statków niż żurawie. Nie ma w suwnicy łozyska jak w żurawiu i więcej może unieść i zasięg jest calkiem inny. Szkoda, że w Gdańsku nie zamontowano suwnic w latach 70 tych.
- 5 1
-
2023-03-22 22:50
I przyszła solidarność i wszystko rozpieprzyli.
- 6 4
-
2023-03-23 00:02
Kone (1)
Pierwsze KONE przypłnęły na wdz.K-2 w 1974r.
Proszę sprostować.- 4 0
-
2023-03-23 03:14
Klania sie Dawna Komuna Paryska.
- 0 0
-
2023-03-25 22:02
Bzdura
Pierwsze KONE przypłynęły na K2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2023-03-22 15:54
Zaraz PIS odtrąbi sukces z hasłem, że przemysł stoczniowy powstaje z kolan.
- 8 4
-
2023-03-22 16:57
Wszystko na sprzedaż
Kiedyś pracowaliśmy u swoich teraz u obcych , niech was nie zmyli Polska nazwa.
- 1 2
-
2023-03-22 16:59
Może by na tych dźwigach ktoś
ponownie uruchomił czerwone światełka sygnalizacyjne bo już chyba tylko na jednym działa
- 6 0
-
2023-03-22 17:15
Moje osobiste odczucia. (4)
Były czasy świetności gdzie tyrały bez wytchnienia, świątek, piątek i niedziela. Nikt nad nimi się nie litował, przyszedł czas dobrobytu i raptem przestały być POtrzebne, bo i POco skoro są takie w Rostoku i Wismarze (dawne NRD). Patrzyłem na nie jak wyciągały swe spracowane ramiona z prożbą do Boga o kilka ton ciężaru które mogły by przerzucić aby im się stawy nie zastały. Wreszcie u schyłku ich istnienia Bóg wysłuchał ich próżb ,dając im szanse na POkazanie że jeszcze są POtrzebne i coś POtrafją dla Nas zrobić. Pracowałem w sąsiedniej stoczni w której były żurawie czerwone i pomarańczowe.
- 10 7
-
2023-03-23 04:17
Twój kochany Pis w październiku 2022 sprzedał te żurawie wraz z terenem stoczni . Tego nie doczytałeś z treści artykułu (2)
Geniuszu bez majtek .
- 3 4
-
2023-03-23 17:36
przynajmniej sie to PiSowi udalo!
I to dwa razy!
W odroznieniu od PO i Tuska, gdzie nawet za "zlotowke" Lewandowskiego nie znaleziono chetnych.
W tym czasie "mentorka" Tuska rowniez dwukrotnie handlowala wschodnioniemieckimi stoczniami. Z Rosjanami i z Chinczykami. Z podobnym skutkiem jak PiS.- 3 1
-
2023-03-23 18:05
przynajmniej udalo im sie zrobic to
Czego PO nie bylo w stanie!
I to dwa razy!- 2 0
-
2023-03-23 17:27
L
A co do tego PO ma
- 0 3
-
2023-03-22 17:45
A mogły tam powstać takie piękne apartamentowce
Dla niemieckich funduszy inwestycyjnych. Jak ryży się z tego wytłumaczy.
- 7 7
-
2023-03-22 18:03
(2)
Kone najlepsze na świecie. Windy też
- 3 1
-
2023-03-22 18:44
Kone
Prawda windy KONE też są dobre
- 2 0
-
2023-03-23 03:16
Windy to Schindler i Otis.
W wielkich hotelach takie tylko widziałem.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.