- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (117 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (112 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Zielony dźwig KONE "przełamany" na pół
Wymiana łożysk w dźwigu KONE.
Po tym, jak Karstensen Shipyard Poland przeprowadziła się na tereny po Stoczni Gdańskiej, zielone dźwigi KONE znów pracują. Jeden z nich właśnie przechodzi gruntowny remont. Po latach pracy wymienione zostanie łożysko. Operacja jest bardzo skomplikowana, dlatego przygotowywano się do niej od dłuższego czasu.
W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.
Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki
- Będziemy budowali statki, dźwigi KONE będą pracowały i już dziś zapraszamy mieszkańców oraz turystów na pierwsze wodowania - mówią przedstawiciele stoczni Karstensen.
Grupa siedmiu dźwigów KONE w rejonie pochylni B1-B5 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów panoramy Gdańska. Są to dźwigi zarówno najwyższe na terenach stoczniowych, jak i położone najbliżej ogólnodostępnych ciągów komunikacyjnych. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985. Dźwigi dostarczyła fińska firma KONE, będąca wówczas europejskim liderem w budowie żurawi portowych i stoczniowych. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 m. Choć są w rejestrze wojewódzkiego konserwatora zabytków, to dalej są sprawne i dopuszczone do użytkowania.
Zielone dźwigi KONE są jednym z ulubionych elementów zdobiących pamiątki z Gdańska. Są na kubkach, magnesach, T-shirtach, a nawet na skarpetkach, które bardzo chętnie kupują turyści.
Dziś rozpoczął się generalny remont jednego z nich, jakiego jeszcze nie było. Dźwig zostanie rozłożony (w połowie) i wymienione będzie łożysko, które waży ok. 7 ton. Do jego montażu zostanie użytych 200 śrub. Aby to zrobić, trzeba pół tego obiektu podnieść przy pomocy innego dźwigu. Z uwagi na gabaryty tej konstrukcji i jej wiek jest to bardzo skomplikowana operacja.
Miejsca
Opinie (114) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-23 21:09
A ten pisowski prom ze Szczecina to na której linii pływa .
- 3 5
-
2023-03-24 04:54
Dobra wiadomość.
Powodzenia.
- 4 0
-
2023-03-24 09:16
Bbb (1)
Jak to jest ze nam unia kazała zamknąć pochylnie. Dunczycy odkupili udziały i mogę budować statki
- 3 1
-
2023-03-24 11:31
Durniu , doucz sie w czytaniu ze zrozumieniem .
- 0 2
-
2023-03-24 20:29
1 wodowanie (1)
Nie mogę doczekać się wodowania po latach....Aż łezka się w oku kręci....
Powodzenia.- 2 0
-
2023-03-25 05:07
Wodowanie
Tez nie moge sie doczekac... Wychowywalem sie obok, bylem na ostatnim wodowaniu... Ciezko sie patrzylo jak to wszystko stoi... Szczegolnie, ze od dzieciaka chcialem wlasnie tam pracowac - gdy wkroczylem w doroslosc, to przylozylem tylko reke do ostatniego projektu na praktykach na K1. Potem tylko wodowanie i czesc.
Niech sie buduje jak najdluzej!- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.