- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (32 opinie)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (20 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (28 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (146 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (126 opinii)
Zobacz, jak powstaje autostrada. Asfalt z Lotosu na A1
Już pod koniec tego roku gotowy będzie kolejny odcinek autostrady A1. Wówczas z Rusocina za Pruszczem Gdańskim będzie można dojechać aż do Czerniewic pod Toruniem. Swój udział w tej budowie ma Lotos Asfalt, spółka należąca do gdańskiej Grupy Lotos, która zaprosiła nas z kamerą na plac budowy autostrady.
Odcinek z Nowych Marzów do Czerniewic ma 62,4 km. Generalnym wykonawcą jest Skanska-NDI, a asfalt dostarcza właśnie spółka Lotosu. W tym celu pod Lisewem postała Wytwórnia Mas Bitumicznych.
Lotos Asfalt to jeden z czołowych dostawców asfaltu w Europie oraz lider w sprzedaży najbardziej zaawansowanych technologicznie asfaltów modyfikowanych MODBIT na rynku krajowym. Spółka powstała w 2004 roku i od początku koncentruje swoją działalność na produkcji i handlu asfaltami drogowymi, asfaltami przemysłowymi, emulsjami oraz specyfikami asfaltowymi.
Nawierzchnie asfaltowe stanowią w Europie ponad 90 proc. długości sieci drogowej, lepiszcze asfaltowe stanowi masowo jedynie 4-6 proc. mieszanki mineralno - asfaltowej (MMA), z której wykonana jest nawierzchnia drogowa. Obecnie asfalty stosowane w budownictwie powstają przede wszystkim w rafineriach, w procesach rafinacji ropy naftowej, choć przy okazji warto nadmienić, że asfalt pochodzący ze źródeł naturalnych występujących w przyrodzie (asfalt skalny, "jeziora asfaltowe") był stosowany już w starożytności (czasy Persji i Babilonu, 2800-2500 r. p.n.e. ), tym samym lepiszcze asfaltowe jest najdłużej stosowanym materiałem budowlanym na świecie.
Dzisiejsze asfalty trudno porównać z produktami dostępnymi kilkanaście lat temu, przede wszystkim ze względu na wymagania stawiane materiałom budowlanym. Zastosowanie dodatku odpowiednio wyselekcjonowanych polimerów pozwoliło znacznie podwyższyć kluczowe właściwości asfaltów, co w konsekwencji pozwala wydłużyć trwałość nawierzchni asfaltowych o ponad 25 proc.
W Polsce stosowanie asfaltów modyfikowanych polimerami upowszechniło się w latach 90-tych XX wieku, obecnie udział modyfikowanych asfaltów wynosi ok. 20 proc. w całej puli lepiszczy drogowych.
Miejsca
Opinie (121) 5 zablokowanych
-
2011-06-17 20:38
BMW X6..można przejechać...
93 km A1 z Nowych Marz do Rusocina w 24 minuty...
- 3 5
-
2011-06-17 20:47
LOTOS..
dlaczego na koszulkach zawodników Lechii
Wasze LOGO jest na żółtym tle.????
a łódki na marinie w GD są na białym tle.
Pytam, czy nie można w Barwach "LECHII" zmienić tła na białe.?????- 1 1
-
2011-06-17 22:11
dlaczego w USA autostrada ma 16 pasow 8 na 8 a w PL 2 na 2 i wielkie mi HALLO !!! (2)
ZA CO TU PLACIC PRZECIEZ TO JEST OBOWIAZEK PANSTWA MIEC DROGI !!!!
- 6 2
-
2011-06-17 22:50
Bo USA czarni chodzą w spodniach a nie w sukienkach
W USA przekręty maja swój fundament w kapitalizmie a w Polsce w socjalistycznym złodziejskim tworze
- 3 0
-
2011-06-17 23:04
ZGADZA SIE ! bylem u" przyjacol " w USA mialem okazje jechac po kilku stanach wielkosci polski !
bylem w szoku kiedy i jak oni to zrobili ! 16 pasow sam osobiscie jechalem i mam nagrane to na video zeby rodzinie pokazac ! corka nie mogla uwierzyc jak oni tam jezdza po tylu pasach hahahahah dobre ,( jak u nas jedynie jednopasmowece niosace smierc)jedyny taki kraj na swiecie ! obwodnica los angeles tez POTEGA ! polecam kazdemu zeby pojechal i sam zobaczyl ten 34 razy wiekszy kraj od PL !
- 1 0
-
2011-06-17 22:50
z tego co pamietam To Tusk mówił ze na dokończenie A1 niema pieniedzy!!
I zostanie dokonczona po euro. a jeden ocicnek to bez róznicy.jak widac niepotrafia nawet dokonczycc obiecnej A2 która jest według nich najwazniejsze.
- 0 1
-
2011-06-17 22:50
Po co mi taka autostrada gdzie za przejazd zapłace drugie tyle co za paliwo.
I jeszcze wspaniały polski asfalt co po 2 latach wygląda jak używany przez conajmniej 20 lat.- 6 0
-
2011-06-17 22:54
Spróbuj to zrobić w Szwecji to dlugo bedziesz zbieraćna nowe BMW X6
o ile zdołasz się wyżywić z pomocą rodziców....
- 2 0
-
2011-06-18 00:34
heh, jaka ta Polska cywilizowana i rozwinięta, asfalt na drogi kładą. (1)
A na nowej wiśniewskiego w Gdyni studzienki już pięknie pozapadane. ile toto ma? 3-4 lata? I nikt w tym g*wnianym kraju za fuszerki nie odpowiada. tylko zwykły człowiek
- 6 0
-
2011-06-18 11:17
bo kto za to zaplaci ? Pan zaplaci pani zaplaci
bo przeciez nie ten co budował ani urzedas ani inspektor nadzoru co droge odbierał.
Juz nieraz mówili ze winspektorzy nadzoru to stare dziadki jeszce z czasów PRlu które nic nienadzoruja tylko kase zbieraja i tak jest wcałej POlsce dlatego własnie ciagle wszedzie sa niedorubki fuszerki itp.- 0 0
-
2011-06-18 09:11
asfalt na Chelmie
kto kladl asfalt na Chelmie, skad ten asfalt - pelno dziur
moze to ty Iwona?
przyznaj sie po dobroci- 2 0
-
2011-06-18 09:44
wow, żyjemy w raju i kraju dobrobytu (1)
Może tak napiszcie, że są problemy z budową A1 za Grudziądzem, które grożą wycofaniem się wykonawcy.
- 2 0
-
2011-06-18 11:22
Bzdura, ten odcinek zostanie oddany przed terminem
Lepiej ty wycofaj się z pisania takich bredni tutaj.
- 1 0
-
2011-06-18 12:27
asfalt
chciałabym,aby firmy, które budują drogi i po krótkim czasie pojawiają się tam dziury nie mogły przystępować w kolejnych latach do przetargów!!! naturalna selekcja jaka praca -taka płaca !
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.