- 1 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (12 opinii)
- 2 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (21 opinii)
- 3 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (12 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (186 opinii)
- 6 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
Zobacz, jak powstaje autostrada. Asfalt z Lotosu na A1
Już pod koniec tego roku gotowy będzie kolejny odcinek autostrady A1. Wówczas z Rusocina za Pruszczem Gdańskim będzie można dojechać aż do Czerniewic pod Toruniem. Swój udział w tej budowie ma Lotos Asfalt, spółka należąca do gdańskiej Grupy Lotos, która zaprosiła nas z kamerą na plac budowy autostrady.
Odcinek z Nowych Marzów do Czerniewic ma 62,4 km. Generalnym wykonawcą jest Skanska-NDI, a asfalt dostarcza właśnie spółka Lotosu. W tym celu pod Lisewem postała Wytwórnia Mas Bitumicznych.
Lotos Asfalt to jeden z czołowych dostawców asfaltu w Europie oraz lider w sprzedaży najbardziej zaawansowanych technologicznie asfaltów modyfikowanych MODBIT na rynku krajowym. Spółka powstała w 2004 roku i od początku koncentruje swoją działalność na produkcji i handlu asfaltami drogowymi, asfaltami przemysłowymi, emulsjami oraz specyfikami asfaltowymi.
Nawierzchnie asfaltowe stanowią w Europie ponad 90 proc. długości sieci drogowej, lepiszcze asfaltowe stanowi masowo jedynie 4-6 proc. mieszanki mineralno - asfaltowej (MMA), z której wykonana jest nawierzchnia drogowa. Obecnie asfalty stosowane w budownictwie powstają przede wszystkim w rafineriach, w procesach rafinacji ropy naftowej, choć przy okazji warto nadmienić, że asfalt pochodzący ze źródeł naturalnych występujących w przyrodzie (asfalt skalny, "jeziora asfaltowe") był stosowany już w starożytności (czasy Persji i Babilonu, 2800-2500 r. p.n.e. ), tym samym lepiszcze asfaltowe jest najdłużej stosowanym materiałem budowlanym na świecie.
Dzisiejsze asfalty trudno porównać z produktami dostępnymi kilkanaście lat temu, przede wszystkim ze względu na wymagania stawiane materiałom budowlanym. Zastosowanie dodatku odpowiednio wyselekcjonowanych polimerów pozwoliło znacznie podwyższyć kluczowe właściwości asfaltów, co w konsekwencji pozwala wydłużyć trwałość nawierzchni asfaltowych o ponad 25 proc.
W Polsce stosowanie asfaltów modyfikowanych polimerami upowszechniło się w latach 90-tych XX wieku, obecnie udział modyfikowanych asfaltów wynosi ok. 20 proc. w całej puli lepiszczy drogowych.
Miejsca
Opinie (121) 5 zablokowanych
-
2011-06-18 15:15
MAM DOWODY!
NIE KRADNA ASFALTU, NIE DAJA ŁAPÓWEK ALE ZA TO ''KRADNA''-''ZCIĄGAJĄ'' PALIWO Z BAKÓW SAMOCHODÓW, KTÓRE PRACUJĄ PRZY BUDOWIE AUTOSTRADY I ODSPRZEDAJA NA PRYWATNE STACJE.
A KIEROWCY WYKAZUJĄ ''PRZEPAŁ''...
WIEM BO WIDZIAŁEM I NADAL TO WIDZE...
NORMALNIE ŻART I OGROMNY WSTYD !!!!!- 0 1
-
2011-06-18 15:32
Nowe M-a-r-z-y! Do jasnej ciasnej!!! (1)
Czy to naprawdę tak trudno się nauczyć? Nowe Mar-zy, z Nowych Mar-z,
w Nowych Mar-zach? Ja rozumiem że mogą popełniać błąd ludzie z Warszawy, ale na Trójmieście? Wstyd, panowie - wstyd!- 1 0
-
2011-06-19 10:11
jeżeli po polsku mamy fonetyczne "ż" złożone z r i z, to dlaczego błędem jest wymowa "Marże"?
- 0 0
-
2011-06-18 15:53
Ile będzie kosztowała przyjemność podróżowania do Torunia?
30 zł?
- 0 0
-
2011-06-18 17:14
co to za nuta w tle?
j.w. z góry thx
- 0 1
-
2011-06-18 23:54
ABSURDY NA A1 !!
Kto ustanawiał kompletnie nielogiczny sposób naliczania opłat A1 ??? Czy wiecie, że jadąc autem osobowym np. VW Polo z małą przyczepką towarową jesteście traktowani w tej samej kategorii co 30-tonowa ciężarówka? W obydwu przypadkach opłata wynosi 41,80zł!!! Tylko żeby taka osobówka przyczyniła się do zużycia drogi w tym samym stopniu co TIR, musiałaby przejechać tą drogą kilka tysięcy razy!
Jako częstego użytkownika A1 ciekawi mnie również bezsensowny pomysł na marnotrawienie pieniędzy z opłat na cykliczne koszenie trawników wzdłuż autostrady.
Co jakiś czas, kilkanaście ekip po 5-6 osób każda, zaiwania z kosiarkami w pasie 30m od autostrady do ogrodzenia. Po jaką cholerę tyle etatów jest bezsensownie opłacanych zamiast po prostu obniżyć koszt przejazdu? Po co komu skoszony trawnik przy autostradzie? Rozumiem w 2-metrowym pasie znaków i barierek, ale te połacie? Końca absurdów w Polsce nie widać.- 0 0
-
2011-06-19 09:26
Rekord pobity
Rekord Guinessa jeśli chodzi o tempo budowy autostrad w Polsce.
- 0 0
-
2011-06-19 09:32
Byle tylko nie brali się za łby
Czarne chmury nad budowaną autostradą z Torunia w kierunku Łodzi. Wykonawca i GDDKiA pokłóciły się o technologię wykonania nasypów
- 0 0
-
2011-06-19 09:41
Budowa odcinka A4 z Rzeszowa do granicy z Ukrainą i znowu coś.
Przedstawiciele Budimexu ostrzegają, że w przypadku gwałtownych ulew latem, zaczną rozmawiać z GDDKiA o przesunięciu terminu oddania drogi do użytku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.