• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, jak powstaje autostrada. Asfalt z Lotosu na A1

VIK
17 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Budowa kolejnego odcinka autostrady A1 to także szansa dla pomorskich firm.


Już pod koniec tego roku gotowy będzie kolejny odcinek autostrady A1. Wówczas z Rusocina za Pruszczem Gdańskim będzie można dojechać aż do Czerniewic pod Toruniem. Swój udział w tej budowie ma Lotos Asfalt, spółka należąca do gdańskiej Grupy Lotos, która zaprosiła nas z kamerą na plac budowy autostrady.



Kolejny odcinek A1 z Nowych Marz do Czerniewic. Kolejny odcinek A1 z Nowych Marz do Czerniewic.
Wytwórnia Masy Bitumicznej. Wytwórnia Masy Bitumicznej.
Odcinek z Nowych Marzów do Czerniewic ma 62,4 km. Generalnym wykonawcą jest Skanska-NDI, a asfalt dostarcza właśnie spółka Lotosu. W tym celu pod Lisewem postała Wytwórnia Mas Bitumicznych.

Lotos Asfalt to jeden z czołowych dostawców asfaltu w Europie oraz lider w sprzedaży najbardziej zaawansowanych technologicznie asfaltów modyfikowanych MODBIT na rynku krajowym. Spółka powstała w 2004 roku i od początku koncentruje swoją działalność na produkcji i handlu asfaltami drogowymi, asfaltami przemysłowymi, emulsjami oraz specyfikami asfaltowymi.

Nawierzchnie asfaltowe stanowią w Europie ponad 90 proc. długości sieci drogowej, lepiszcze asfaltowe stanowi masowo jedynie 4-6 proc. mieszanki mineralno - asfaltowej (MMA), z której wykonana jest nawierzchnia drogowa. Obecnie asfalty stosowane w budownictwie powstają przede wszystkim w rafineriach, w procesach rafinacji ropy naftowej, choć przy okazji warto nadmienić, że asfalt pochodzący ze źródeł naturalnych występujących w przyrodzie (asfalt skalny, "jeziora asfaltowe") był stosowany już w starożytności (czasy Persji i Babilonu, 2800-2500 r. p.n.e. ), tym samym lepiszcze asfaltowe jest najdłużej stosowanym materiałem budowlanym na świecie.

Dzisiejsze asfalty trudno porównać z produktami dostępnymi kilkanaście lat temu, przede wszystkim ze względu na wymagania stawiane materiałom budowlanym. Zastosowanie dodatku odpowiednio wyselekcjonowanych polimerów pozwoliło znacznie podwyższyć kluczowe właściwości asfaltów, co w konsekwencji pozwala wydłużyć trwałość nawierzchni asfaltowych o ponad 25 proc.

W Polsce stosowanie asfaltów modyfikowanych polimerami upowszechniło się w latach 90-tych XX wieku, obecnie udział modyfikowanych asfaltów wynosi ok. 20 proc. w całej puli lepiszczy drogowych.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (121) 5 zablokowanych

  • MAM DOWODY!

    NIE KRADNA ASFALTU, NIE DAJA ŁAPÓWEK ALE ZA TO ''KRADNA''-''ZCIĄGAJĄ'' PALIWO Z BAKÓW SAMOCHODÓW, KTÓRE PRACUJĄ PRZY BUDOWIE AUTOSTRADY I ODSPRZEDAJA NA PRYWATNE STACJE.

    A KIEROWCY WYKAZUJĄ ''PRZEPAŁ''...

    WIEM BO WIDZIAŁEM I NADAL TO WIDZE...

    NORMALNIE ŻART I OGROMNY WSTYD !!!!!

    • 0 1

  • Nowe M-a-r-z-y! Do jasnej ciasnej!!! (1)

    Czy to naprawdę tak trudno się nauczyć? Nowe Mar-zy, z Nowych Mar-z,
    w Nowych Mar-zach? Ja rozumiem że mogą popełniać błąd ludzie z Warszawy, ale na Trójmieście? Wstyd, panowie - wstyd!

    • 1 0

    • jeżeli po polsku mamy fonetyczne "ż" złożone z r i z, to dlaczego błędem jest wymowa "Marże"?

      • 0 0

  • Ile będzie kosztowała przyjemność podróżowania do Torunia?

    30 zł?

    • 0 0

  • co to za nuta w tle?

    j.w. z góry thx

    • 0 1

  • ABSURDY NA A1 !!

    Kto ustanawiał kompletnie nielogiczny sposób naliczania opłat A1 ??? Czy wiecie, że jadąc autem osobowym np. VW Polo z małą przyczepką towarową jesteście traktowani w tej samej kategorii co 30-tonowa ciężarówka? W obydwu przypadkach opłata wynosi 41,80zł!!! Tylko żeby taka osobówka przyczyniła się do zużycia drogi w tym samym stopniu co TIR, musiałaby przejechać tą drogą kilka tysięcy razy!
    Jako częstego użytkownika A1 ciekawi mnie również bezsensowny pomysł na marnotrawienie pieniędzy z opłat na cykliczne koszenie trawników wzdłuż autostrady.
    Co jakiś czas, kilkanaście ekip po 5-6 osób każda, zaiwania z kosiarkami w pasie 30m od autostrady do ogrodzenia. Po jaką cholerę tyle etatów jest bezsensownie opłacanych zamiast po prostu obniżyć koszt przejazdu? Po co komu skoszony trawnik przy autostradzie? Rozumiem w 2-metrowym pasie znaków i barierek, ale te połacie? Końca absurdów w Polsce nie widać.

    • 0 0

  • Rekord pobity

    Rekord Guinessa jeśli chodzi o tempo budowy autostrad w Polsce.

    • 0 0

  • Byle tylko nie brali się za łby

    Czarne chmury nad budowaną autostradą z Torunia w kierunku Łodzi. Wykonawca i GDDKiA pokłóciły się o technologię wykonania nasypów

    • 0 0

  • Budowa odcinka A4 z Rzeszowa do granicy z Ukrainą i znowu coś.

    Przedstawiciele Budimexu ostrzegają, że w przypadku gwałtownych ulew latem, zaczną rozmawiać z GDDKiA o przesunięciu terminu oddania drogi do użytku.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane