stat

Zobacz wodowanie statku arktycznego

Wodowanie boczne w Remontowa Shipbuilding.


W Remontowa Shipbuilding szykuje się kolejne wodowanie. Tym razem będzie to arktyczny statek zaopatrzeniowy przeznaczony do obsługi portów wokół Grenlandii. Statek o długości prawie 75 metrów wpadnie do wody już w środę 22 kwietnia.


Czy widziałe(ła)ś kiedyś wodowanie boczne?

tak, jest na co popatrzeć 54%
widziałe(ła)m wodowanie, ale inną metodą 11%
nie, w ogóle nie widziałe(ła)m wodowania 35%
zakończona Łącznie głosów: 288


Aktualizacja, godz.11:50: W Remontowa Shipbuilding zwodowano statek dla Royal Artic Line A/S. Jest to jeden z pięciu budowanych w ramach kontraktu dla Grenlandii.


Statek zostanie zwodowany o godz. 10. Niestety, nie będzie można wejść na teren stoczni. Z uwagi na duży ruch produkcyjny, a przede wszystkim z racji pracy nad tajnym, wojskowym kontraktem, czyli budową niszczyciela min Kormoran II, zorganizowanie uroczystości z udziałem publiczności byłoby utrudnione. Jednak nic straconego. Wodowanie można obserwować z mostu prowadzącego na Wyspę Ostrów. zobacz na mapie Gdańska Zresztą z  tego miejsca - jak twierdzą stali bywalcy - najlepiej widać.

Statek budowany jest na zamówienie Royal Artic Line A/S, firmy założonej w 1993 roku, będącej własnością rządu grenlandzkiego. Kontrakt obejmuje budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego 3 to prototypy. Głównym zadaniem budowanych statków jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Statki - jako jedne z pierwszych na świecie - spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.

Wodowany statek ma 74,2 m długości i 15,2 szerokości. Jednorazowo będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku, umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego. Po zakończeniu budowy, zajmie on miejsce dowozowego statku Pajuttaat, będącego w eksploatacji od 1979 roku. Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (Det Norske Veritas), według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.

Nie jest to pierwsze zlecenie realizowane dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała temu armatorowi kontenerowiec "Mary Arctica". Statek został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem "Significant Ship of 2004", a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata.

Opinie (54) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...