Zodiak II zastąpi Zodiaka. Nowy statek dla Urzędu Morskiego w Gdyni

Najnowszy artukuł na ten temat

Zodiak II już przekazany

Zodiak II będzie wykorzystywany do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, do wykonywania pomiarów hydrograficznych z obróbką i opracowywaniem pomiarów, do holowania i lodołamania oraz jako jednostka wspierająca inne służby. Na zdjęciu także ponad 40-letni Zodiak.
Zodiak II będzie wykorzystywany do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, do wykonywania pomiarów hydrograficznych z obróbką i opracowywaniem pomiarów, do holowania i lodołamania oraz jako jednostka wspierająca inne służby. Na zdjęciu także ponad 40-letni Zodiak. źródło: Urząd Morski w Gdyni

Urząd Morski w Gdyni przygotowuje się do przejęcia nowego statku wielozadaniowego. Będzie to największa spośród eksploatowanych dotychczas jednostek. Aktualnie "Zodiak II", zbudowany przez gdańską stocznię Remontowa Shipbuilding, jest w próbach morskich, po zakończeniu których nastąpi jego formalny odbiór końcowy. Jednostkę zastąpią statek hydrograficzny "Zodiak", przekazany do eksploatacji w 1982 roku, a zbudowany także przez Remontową Shipbuilding, która wówczas była Stocznią Północną.



"Zodiak II" będzie pełnić funkcję lodołamacza, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będzie mógł również służyć jako jednostka o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Statek o nazwie "Zodiak II" zastąpi wysłużony, prawie 40-letni statek "Zodiak", który jest planowany do wycofania z eksploatacji i wystawienia na sprzedaż jesienią bieżącego roku.

Wodowanie Zodiak II w Remontowa Shipbuilding.


Zodiak II budowany jest w ramach prowadzonego przez Urząd Morski w Szczecinie projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających". Jest on współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Wartość kontraktu na budowę dwóch jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. złotych. Drugą, bliźniaczą jednostkę, zbudowaną w ramach projektu - "Planeta I", będzie eksploatował Urząd Morski w Szczecinie.

Statek o długości 60 m, szerokości 12,8 m i zanurzeniu 3,5 m będą osiągać prędkość 13 w. Będą posiadały spalinowo-elektryczny system napędu, pozwalający na elastyczne wykorzystanie mocy przy wypełnianiu różnorodnych funkcji.

Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (31) 1 zablokowana

  • I znowu Remontowa (4)

    Chyba faktycznie innych stoczni w Polsce juz nie ma.
    Robia tylko niszowe jednostki, ktore zwykle nie wygladaja imponujaco.
    Remontowka ostatni Mohikanin ...

    • 57 5

    • co za bzdury (2)

      Crist?

      • 1 2

      • Pusty kadlub (1)

        to jeszcze nie statek, choc juz moze unosic sie na wodzie

        • 0 3

        • kadłub jest jak wodowli na filmiku a na fotach już gotowa jednostka

          • 0 0

    • bo prywatna

      i nie musi tracić na związkowcach i politycznych decyzjach

      • 7 0

  • (4)

    Remontowa to jedyna stoczjia, oprócz malych stoczni specjalistycznych, ktora jest rynkowa i rentowna. Reszta to państwowe skostniałe nierentowne molochy, które mozna do woli rabować i działać na szkodę. Każda opcja rządząca robi dokladnie to samo i nic się nie zmieni dopóki nie będzie prywatnego właściciela, który chwyci za mordę i zabroni rozkradać.

    • 58 10

    • (1)

      Albo nie wiesz co to znaczy rentowna albo kompletnie nie wiesz co się w tej stoczni dzieje.

      • 0 2

      • Projekty są rentowe. RSB musi tylko spłacić kredyt na 4 statki, które zostawili armatorzy w 2016 r.

        • 0 0

    • Re (1)

      Przestańcie pisać o 4 statkach które nie odebrali armatorzy.. 1 już skończony bi odpłynął... 3 pozostałe sprzedane i są dokanczane

      • 1 1

      • Tylko kredyty trzeba spłacić. Myślisz że sprzedali drożeje niż jak budowali na hossie? Na kazdym pewnie maja stratę którą wyrownuja zyskami z bieżących projektów

        • 2 0

  • Teraz (2)

    Ok będą podwyżki... Przewodni. Zw. Już idzie na rozmowy... Ale nie jednak nie pójdzie... Bo on stoi za zarządem nie pracownikami...

    • 17 3

    • (1)

      ale on jest chyba członkiem zarządu?

      • 3 4

      • Stocznia jest rentowna tylko ciągnie bagaż 4 projektów: Ral i Siem. Jak to się zakończy to będzie dobrze. Projekty są rentowne. Pokaż mi stocznię, która miała zerwane kontrakty i żyje Kleven 3 raz sprzedany, chorwacja leży, damen ropax zerwany, niemcy wszyscy dofinansowani, blohemen voss trzeci raz sprzedany.

        • 4 1

  • Monopol zodiak

    to na melanżu to było na melanżu...

    • 9 2

  • Niestety

    Niestety.
    Jak długo Przewodniczący Związku Zawodowego będzie na garnuszku zarządu firmy. Tak długo będzie stał po stronie pracodawcy. Nie wspominając już o politycznych aspiracja Związków Zawodowych. Obecnie związki zawodowe to stołki które trudno wyrwać. Nic nie wnoszą a jedynie dbają o swoje interesy.

    • 30 4

  • Zwiazki zawodowe zabija kazdy zaklad (1)

    • 30 6

    • Znany mi był taki zakład, który przez załogę i zz był traktowany jako śmiertelny wróg i dojna krowa. Mimo niezłej pozycji na rynku został po prostu zjedzony.

      • 1 0

  • Zodiak będzie pływał na dorsze

    jak tylko za miesiąc cofną zakaz

    • 7 3

  • Jestem dumny (2)

    Ponieważ pracuję w RSB mogę wam powiedzieć, że jest to piękna jednostka.
    Prezentuje się fantastycznie.
    Jak zawsze przy takiej okazji, powiem, że rozpiera mnie duma, że pracuję w firmie, która buduje takie piękne obiekty.

    • 29 4

    • Zodiak

      To prawda, ładny jest. Myślałem że już wykonuje prace, gdyż kręcił się przy Gdyni. Wszystkie statki z RSB jakie widziałem w próbach, to między Zewnetrznym a wewnętrznym torem się kręciły.

      • 7 0

    • czyli pracujesz w Urzędzie Morskim?

      Nie polecam nikomu bardzo niskie pensje i na jednostkach same trepy co dorabiają sobie do emerytur, normalnych i fachowców tam tyle co kot napłakał. Ale fakt stateczek bardzo fajnie wygląda jak nowoczesny holownik bez windy holownicczej

      • 1 1

  • Fajnie tylko skąd ta beznadziejna nazwa? (5)

    Zodiak, Zodiak II - masakra i zemsta specjalisty od namingu?

    • 0 19

    • Zodiak II

      Jednostka ma pełnić przede wszystkim zadania statku hydrograficznego, stąd Zodiak. A to, że nowa jednostka przejmuje poprzednia nazwę, to piękna morska tradycja... Hm, chyba, że autor powyższego wpisu nie wie, co to Zodiak... zawsze można zajrzeć do słownika:)

      • 10 0

    • a jak mieli nazwać? M/V Jan Paweł II czy M/V Lech Kaczyński? :) (1)

      • 6 1

      • On mial na mysli Pride

        lub Duma

        • 1 1

    • jskim trzeba być tumokiem żeby nie wiedziec co to Zodiak ale używac słowa "naming"

      • 1 0

    • Odp

      A jak chciałeś? Czaskoski? Skoro tak uznali tak ma być, nie nazwa czasem jest najważniejsza:) fajnie ze coś się dzieje;) pozdrowienia dla stoczniowców!

      • 1 1

  • On (1)

    Właśnie się zepsuje pędniki i wrucil do stoczni

    • 1 8

    • On powinien wrócić do szkoły!

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...