- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (164 opinie)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (96 opinii)
- 3 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (206 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
- 5 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (41 opinii)
- 6 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
Gdański port bije rekordy przeładunków
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Śmiertelny wypadek na terenie GCT
We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.
Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.
Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.
W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.
Gospodarka morska
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
erka