- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (82 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (130 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (185 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Gdański wątek afery korupcyjnej w Estonii
Członkowie zarządu estońskiego portu AS Tallinna są podejrzewani o korupcję wielkich rozmiarów. Jak relacjonują estońskie media, aresztowani mieli od lat przyjmować łapówki od firm w zamian za pomoc w uzyskaniu zamówień. Pojawiły się również sugestie, że podejrzenia dotyczące korupcji mogą dotyczyć także kontraktu portu w Tallinnie ze stocznią Remontowa Shipbuilding. Gdańska prokuratura już rozpoczęła czynności w tej sprawie. Remontowa odrzuca zarzuty jako bezpodstawne.
- W odniesieniu do informacji opublikowanych przez media estońskie 28 sierpnia 2015 roku dotyczących praktyk korupcyjnych w Porcie Tallinn, oświadczam, iż Remontowa Shipbuilding nie ma żadnego związku ze sprawą. Spółka podpisała kontrakt na budowę dwóch promów dla "Port of Tallinn" w 2014 roku i od tego czasu budowa statków przebiega zgodnie z harmonogramem - informuje w przesłanym do Trojmiasto.pl oświadczeniu Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding
Przeczytaj oświadczenie spółki Remontowa Shipbuilding
Chodzi o kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów. Port w Tallinnie, który zamówił jednostki jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się jednak zwiększenie floty. Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy.
- Remontowa Shipbuilding wygrała konkurs ofert, konkurując z kilkoma innymi firmami dobrze znanymi na rynku europejskim, ze względu na wysoką jakość oferowanych usług, wieloletnie doświadczenie w budowie takich jednostek oraz reputację, którą nasza stocznia cieszy się wśród europejskich i amerykańskich armatorów - podkreśla Wojtkiewicz.
W środę, 26 sierpnia 2015 roku, estońska Policja Bezpieczeństwa zatrzymała prezesa portu w Tallinie Aina Kaljuranda i członka zarządu Allana Kiili, podejrzewając ich o przyjmowanie ogromnych łapówek.
Premier Estonii Taavi Rõivas stwierdził, że jeżeli podejrzenia dotyczące kierownictwa portu w Tallinnie zostaną potwierdzone, to nie tylko był to akt ogromnej chciwości, ale również poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa.
Prokuratura Generalna Estonii poinformowała, że skandal korupcyjny może dotyczyć spółek z kilku krajów, w tym z Polski.
- Według nieoficjalnych informacji ślady dotyczące korupcji prowadzą także do Polski i może chodzić o kontrakt dotyczący dwóch statków, jakie Estonia zmówiła w Remontowa Shipbuilding. Estońscy śledczy poprosili już o pomoc w tej kwestii prokuraturę w Polsce - poinformował Trojmiasto.pl estoński dziennikarz Romet Kreek z Agencji Delfi.
Potwierdza to estońska prokurator Laura Feldmanis, która twierdzi, że przepisy nie zostały naruszone w trakcie postępowania przetargowego, jednak kierownictwo portu w Tallinnie mogło otrzymać łapówki przy samej transakcji dotyczącej nabycia promów.
- Wniosek od strony estońskiej wpłynął do nas 14 lipca. Chodzi o przeprowadzenie szeregu czynności na terenie Gdańska, w tym dotyczących jednej z gdańskich spółek. Chodzi o korumpowanie estońskiego urzędnika państwowego - informuje Agnieszka Gładkowska z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (55)
-
2015-09-01 07:02
W Gdańsku by ich nie przyłapali (2)
a wiadomo jak działają...może w Talinie było tyle niezależności żeby to wyłapać
- 43 5
-
2015-09-01 15:01
NIK
Była szefowa gabinetu politycznego premier Ewy Kopacz - Jolanta Gruszka - załatwiła posadę dyrektorską w Najwyższej Izbie Kontroli. W sprawie pracy dla znajomego interweniowała u Krzysztofa Kwiatkowskiego również Julia Pitera - informuje Radio "Zet".
- 3 1
-
2015-09-01 15:43
To nie kwestia niezależności
W Estonii w marcu były wybory i zmieniła się władza. Kontrakt podpisano jeszcze za poprzedniej. Do żloba, sorry, portu w Tallinnie przyszli nowi, więc starych trzeba udupić. Skąd my to znamy?
- 4 10
-
2015-09-01 07:38
Typowe dla posowieckiej mentalności
Najpierw oskarżyć, a potem szukać dowodów " dajcie mi człowieka, a ja już znajdę na niego paragraf"
- 43 27
-
2015-09-01 08:25
przecież wiadomo że tam gdzie wszyscy dają też trzeba posmarować... (2)
jak to niby ma zaszkodzić GSR kiedy większość światowych koncernów tak robi. Mają nawet specjalne budżety na łapówki głównie w krajach 3 świata, ale również wszędzie tam gdzie łapówkarstwo jest powszechne.
- 54 18
-
2015-09-01 16:39
to nie GSR tylko RSB, czytaj ze zrozumieniem.
GSR to osobna spółka- 5 9
-
2015-09-01 18:43
gdanski watek
To zadna lapowka tylko prowizja.Czlowiek wykonal prace i nalezy sie wynagrodenie buraki.Kwestia wysokosci jest sprawa umowna.Rzadowi bandyci sprzedali polske za bezcen to jak ich nie zbrodniarzami.A wy sie czepiacie wynagrodzenia za prace. I prosze nie pitolic kocopolow
bo juz w te brednie nikt nie uwierzy.Za dobry produkt trzeba placic tak jak za zwiedzanie polskiego kosciola. Nie zaplacisz to nie zobaczysz meczennika na krzyzy.....Lyso wam teraz!!!!!!!!!!!- 1 10
-
2015-09-01 08:30
Brawo dla GSR. Jak nie oni to inni, dokładnie tak jak napisał przedmówca. Tak to funkcjonuje.
- 36 16
-
2015-09-01 08:31
a to dlatego Duda pojechał tam z pierwszą wizytą ? (4)
ale nr. Ciekawe co z tego wyniknie ?
- 40 13
-
2015-09-01 11:37
Może też brał w tym udział? ;)
- 10 5
-
2015-09-01 14:09
(1)
nr bez kropki...
- 2 6
-
2015-09-01 14:26
A jednak
z kropką, jeżeli kończy zdanie.
- 8 0
-
2015-09-01 15:09
debilu
lecz się na mózg
- 0 5
-
2015-09-01 10:01
O proszę, jak chodzi o oskarżenia o korupcję w gdańskiej firmie to potraficie napisać, Gdańsk a nie trójmiasto (2)
a już niedługo poczytamy o tym jak to kolejni inwestorzy wybrali trójmiasto mimo, że wszyscy znowu wybiorą Gdańsk. Ktoś wam za to dodatkowo płaci na boku?
- 28 26
-
2015-09-01 10:05
problem z glowa ..do lekarza!!! natychmiast!
problem z glowa ..do lekarza!!! natychmiast!
- 15 9
-
2015-09-01 22:58
jak cos zlego to pisza z znazy Gdansk - np ze tusk jest z Gdanska.
ale jak mowa o pozytywie, to uzywaja okreslenia trojmiasto - np kolej metropolitarna - z wrzeszcza na lotnisko... w trojmiescie.- 5 1
-
2015-09-01 10:17
Upadek (8)
No i RSB Chyli sie upadkowi , lepiej napiszcie o wodowaniu dla Marynarki Rp 4 wrzesnia,a za Psv placa 8000 tys euro kary dziennie jux dawno mial poplynac do armatora , ta stovznia z kadra zarzadzakaca chyli sie ku upadkowi !
- 37 31
-
2015-09-01 18:22
8 milionów OYRO dziennie ?
To muszą mieć niezłą kasę, skoro jeszcze istnieją.
- 10 1
-
2015-09-01 19:03
Bredzisz bo nie wiesz gdzie dzwoni (6)
RSB ma najlepszy czas w histori, trwa to od mniej więcej 4 lat i nie ma mowy o upadku. A problemy z nadmiaru roboty nie jedna firma chciała by mieć. Z armatorem na koniec się dogadają jak zwykle bo dostanie super statek, którym się będzie chwalił na całym świecie.
- 7 16
-
2015-09-01 19:46
Poprawka - nie od 4 lat, ale od ok 10, reszta sie zgadza.
- 6 5
-
2015-09-02 09:34
który wlasciciel zgodzi się odposcic 8tys euro dziennie, skoro mu się należy z kontraktu??
- 2 0
-
2015-09-02 16:46
A kablowiec krory pojdzie w krzaki ,jezeli do listopada nie oddadza to kara bedzie razy 8 (1)
- 16 1
-
2015-09-02 19:08
Co do listopada???
Do listopada może bedzie skończony ale 2016 roku...
- 16 0
-
2015-09-02 18:44
Człowieku co ty gadasz za bzdury (1)
Stocznia nie płaci podwykonawcą bo nie ma z czego... A jest to spowodowane tym ze nie moga zdać żadnego statku. W tym roku mieli zdać osiem łajb a zdali jedną, prom który po miesiacu miał awarie i uderzył w nabrzeże a teraz jest na przebudowie w Danii (zmieniono nawet imie bo stare czyli Samsoe źle się kojarzy przez incydent). Małe arktyczne kontenerowce seri 202 ,203, 204 maja już opoźnienie (najgorzej jest z największym czyli 204/1 Malik Arctica). Kablowiec 101/1 odejdzie w przyszłym roku ( o ile go armator weźmie tak samo jak 204/1), tych kablowców miało być dwa plus kolejne dwa w opcji a skończy się na jednym, o ile w ogóle się skończy.... Najlepiej jest z PSV 856/1 który idzie całkiem dobrze bo "tylko" osiem miesięcy opóźnienia. Nie życzę na pewno nikomu źle a w szczególnosci stocznią ale "Północna " chyli się ku upadkowi...
- 19 2
-
2015-09-02 21:02
I dobrze gościu gada bo ludzie kierujący tą niby dobrze prosperującą stocznią zapomieli że fachowców z krzaków nie da rady wytrzasnąć za pól darmo.
- 9 0
-
2015-09-01 10:44
cba (1)
A cba weszlo do rsb bez podstaw i od tak sobie zabiera komputery ;)
- 12 6
-
2015-09-02 12:51
biznes prywatny
Państwo obce, zasady powszechnie znane w całym świecie..
Czemu nasi maja swoim wkładać kije w szprychy?- 3 2
-
2015-09-01 11:42
PO przejmie przed wyborami (2)
zasiądą własni prezesi i gra
:)- 16 15
-
2015-09-01 13:12
A potem PISory wprowadzą swoich ludzi
za 2 lata oskarża ich oo coś i będziemy mieli powtórne wybory. Pis musi dojść do władzy by zacząć rozliczać swoich, robic im prowokacje itd. Dojdą do władzy połowe wsadzą do wiezienia i dzięki temu Polska będzie mogła z powrotem rozkwitnąć , historia kołem sie toczy
- 7 4
-
2015-09-02 07:24
GSR, RSB to firmy prywatne
i rządzą tu właściciele, a nie PO czy PiS, jak ma to miejsce w sektorze państwowym.
- 6 0
-
2015-09-01 13:08
Taak (3)
Gdzie tylko ludzie z Partii Oszustów się pojawia tam afery...
Ryzy, Kopacz i Nowaki już nie długo pójdą do paki- 24 35
-
2015-09-01 13:14
Razem z
Macierewiczem, ziobro, kurskim, dudą i innymi cudownymi chłopcami obrońcami sprawiedliwości takimi jak Hofman.
- 21 8
-
2015-09-01 15:11
OLO
Największy oszust to maliniak .Pisowska mendo...
- 10 6
-
2015-09-01 22:07
Ilu tych imbecyli pisowskich na forach
- 10 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.