- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (63 opinie)
- 2 Gra Manor Lords światowym hitem (43 opinie)
- 3 Trzeci raz szukają prezesa Energi (62 opinie)
- 4 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (37 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (36 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Gospodarka morska ważna dla rozwoju kraju
Na tegorocznym Forum Gospodarki Morskiej dyskutowano głównie o rozwoju gospodarki morskiej i przemysłu stoczniowego. Uczestnicy oraz zaproszeni paneliści byli zgodni, że gospodarka morska ma bezsprzeczny wpływ na rozwój całego kraju. W tegorocznym Forum uczestniczyło ponad 500 przedstawicieli świata biznesu, ekspertów, przedstawicieli samorządów terytorialnych oraz środowisk naukowych.
Spotkanie zainaugurowało wystąpienie Marka Gróbarczyka, ministra resortu Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Bez rozwoju gospodarki morskiej i przemysłu stoczniowego nie będzie reindustrializacji kraju. Żegluga w oparciu o rodzimych armatorów, nie tylko tych państwowych, stanowi domknięcie funkcjonowania przemysłu stoczniowego. Naszym celem jest skoordynowanie działań, tak aby większość tego, co możemy zrobić było wykonane w kraju, oczywiście w oparciu o warunki rynkowe. Odtworzenie floty czy budowa nowych jednostek powinna głównie opierać się o rodzime stocznie - stwierdził minister Gróbarczyk.
W swoim wystąpieniu minister Gróbarczyk zwrócił także uwagę na to, że rolą rządu jest tworzenie przyjaznego środowiska dla działalności gospodarczej w obszarze gospodarki morskiej.
- Realizowane są postulaty dotyczące aktywizacji polskiej gospodarki morskiej, zawarte zarówno w programie wyborczym partii politycznej sprawującej władzę, expose premier oraz wynikające z powołania Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - dodał minister.
Forum Gospodarki Morskiej to nowoczesna platforma wymiany doświadczeń i wiedzy, umożliwiająca spotkania specjalistów z wielu gałęzi gospodarki morskiej oraz kreatywną dyskusję. Zagadnienia podejmowane w trakcie tegorocznego Forum koncentrowały się głównie na zagadnieniach praktycznych, istotnych dla konkurencyjności przedsiębiorców, portów bałtyckich oraz potencjale rozwojowym sektorów gospodarki morskiej. Uczestnicy Forum mogli wziąć też udział w czterech panelach: "Przemysły Morskie", "Porty Morskie", "Logistyka Morska", oraz "Ship Management".
Podczas Forum wręczono też nagrody "Innowacyjna gospodarka morska" w pięciu kategoriach. W kategorii innowacyjny projekt nagrodzono spółkę Wartsila Ship Design Poland za projekt statku typu con-ro z innowacyjnym układem napędowym LNG dla odbiorcy Crowley Maritime Corp. W kategorii innowacyjny produkt nagrodzona została stocznia Crist za samopodnośną barkę "Zourite". Nagroda w kategorii innowacyjna technologia przypadła spółce Remontowa Shipbuilding za jednostkę "Siem Aimery" - pierwszy w historii polskiego przemysłu okrętowego zbudowany od podstaw kablowiec.
Za innowacyjne przedsięwzięcie nagrodzono Akademię Morską w Gdyni za udział w tworzeniu Akademii Rybołówstwa i Nauk o Morzu w Republice Angoli. Akademia Morska dostarczyła koncepcję organizacyjną powstającej uczelni i plany jej działania od strony dydaktycznej oraz naukowej. Natomiast Marek Gróbarczyk otrzymał nagrodę w kategorii osobowość za wyrównywanie możliwości działania w branży stoczniowej.
Jednocześnie przyznana została też nagroda w konkursie na scenariusz filmu promującego gospodarkę morską, ze szczególnym naciskiem na nasz region. Laureatem konkursu filmowego został Jakub Maj, który napisał scenariusz i wyreżyserował film "Koncert".
W ramach Forum odbyły się także warsztaty dla studentów pt. "Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie żeglugowym". Zwieńczeniem spotkania przedstawicieli branży morskiej była "Wspólna kaczka", czyli doroczny bankiet organizowany w hali Gdynia Arena.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (23)
-
2016-10-17 09:35
Jaka gospodarka morska???
Portem Gdańsk i inwestycjami za miliardy będzie kierował szef przychodni lekarskiej z Gdyni!!!!!
Ludzie to jest jakieś pomylenie z pomplątaniem.
Powinni ujawnić jakie kompetencje mieli konkurenci w tym konkursie chyba że nie było nikogo chętnego.
Ciekawe czy wybierający takie zarządy poniosą odpowiedzialność za ewentualną klęskę tych przedsięwzięć w kluczowych dla gospodarki miejscach.- 4 2
-
2016-10-17 10:15
Statki budowane na obcych projektach, innowacyjność w Angoli, minister w którym tyle osobowości ile żeglowności na Wiśle, północnokoreańska tajemnica poliszynela w Crist, pomysł na budowę promu w nieistniejącej stoczni, okręty w stoczni w upadłości ... chyba tylko ta kaczka na koniec miała jakiś sens.
- 3 0
-
2016-10-17 12:58
rybołówstwo
a mówili coś o rybołówstwie?, jak Duńczycy kłusują po Bałtyku wyławiając szprota na karmę dla norweskich łososi? Nie?, a to szkoda. Bo dorsz zmartwiony jest tą sytuacją.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.