- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (108 opinii)
- 2 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (33 opinie)
- 3 Energa z zyskiem za 2023 r. (57 opinii)
- 4 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (164 opinie)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (203 opinie)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
"Paderewski" we flocie Chipolbroku
Na terenie Stoczni Szanghajskiej odbyła się ceremonia nadania imienia jednostce M/s "Paderewski". To nowy statek, który dołączy do floty Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok.
"Paderewski" to wielozadaniowa jednostka o nośności 31,6 tys. ton. Jest przeznaczona do przewozu ładunków ponadgabarytowych i ciężkich oraz ładunków specjalnych. Statek ma 190 m długości i 28 m szerokości. Posiada trzy ładownie. Dwie z nich mają ponad 50 m długości. Pozwala to na przewóz pod pokładem ładunków o dużych gabarytach. Statek wyposażony jest w trzy dźwigi o nośności 350 ton, umożliwiające obsługę sztuk ciężkich o wadze do 700 t.
Jednostka jest jedną z serii czterech zamówionych przez Chipolbrok statków - Nowowiejski, Paderewski, Chipolbrok Pacific i Chipolbrok Altantic. Statek będzie pływał między najważniejszymi portami Chin oraz Południowej Korei a portami Ameryki Północnej i Europy.
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej.
Miejsca
Opinie (48) 3 zablokowane
-
2016-12-20 08:29
Super (9)
Szkoda tylko że statki nie powstają w stoczni Gdańskiej a no tak stoczni już nie ma jest ECS bo tak kazała merkel królowi europy. Dziwne że stocznie w Niemczech pracują na 100% wydajności?
- 50 66
-
2016-12-20 08:40
Nie masz pojęcia to nie pisz
poczytaj, pomyśl, policz do 10 potem pisz
jak się nie znasz na temacie to nie pisz- 26 18
-
2016-12-20 08:44
Fiu, Fiu...
Cóż za trafna analiza, poparta wiedzą branżową i wieloletnią praktyką
BRAWO! Więcej nam potrzeba tak zacnych obywateli- 19 6
-
2016-12-20 09:16
SUPER
a skad ty pieniaczu wiesz na jakim procencie pracuja szwabskie stocznie -piszesz aby pluc nic wiecej
- 18 9
-
2016-12-20 12:57
Interpunkcji
się naucz
- 1 3
-
2016-12-20 13:02
na zdjęciu statek Chipolbrok Pacific (1)
co się stało z jego burtami ??? wyglądają po prostu makabrycznie !!!
- 6 0
-
2016-12-20 15:54
przesadzasz
wyklepie się, trochę szpachli i będzie jak igła
- 1 0
-
2016-12-20 14:27
Bosą w rękach kapitału rosyjskiego (1)
Nam budować zakazano ale Rosjanom w Niemczech trudno było odmówić, gdzieś przecież muszą budować swoją flotę handlową, gdy krajowe stocznie zajęte budową floty wojennej!?
- 4 1
-
2016-12-23 10:22
tak, tak , jacy my jesteśmy biedni, inni nam zakazują, a my biedni, oj oj łojojoj,
rozbiory Polski to to samo - oligarchia robiła co chciała, każdy był królem, szlachta polska miała w d....... swój własny kraj, chłopów traktowała jak niewolników, o tym się zapomina , ale za to lamenty, bo oni nas rozebrali, źli ludzie, potwory , wini wszystkiego są ONI
- 0 0
-
2016-12-20 23:39
Które??
W bremenhaven juz dawno temu upadła. Są stocznie np w Rostocku które juz dawno statków nie produkują tylko konstrukcje offshore
- 2 1
-
2016-12-20 08:46
Ciekawe pod jaka banderą będzie pływał myślę że niestety nie pod Polską :((
- 19 2
-
2016-12-20 08:47
Chinska jakosc widac z daleka... (8)
Statek jest nowy, a wyglada jak by plywal 15 lat w warunkach duzego oblodzenia .....
- 31 4
-
2016-12-20 08:50
Nowy...
Nowy, bo nowo nabyty może. Byle nie od Greków :)
A Nowowiejski już kiedyś był... Mój Tata nim dowodził :)- 4 3
-
2016-12-20 09:18
nowy (1)
bo zrobiony z blachy puszek do piwa -cały swiat oszczedza
- 8 0
-
2016-12-20 17:39
Puszki do piwa sa aluminiowe.
Moze z puszek na sardynki w sosie pomidorowym.
- 2 1
-
2016-12-20 10:21
A skąd wiesz jak wygląda, bo na pewno nie z tego zdjęcia na którym jest bliźniacza jednostka Chipolbrok Pacific :)
- 11 0
-
2016-12-20 10:39
pogiety (2)
Bo w polskich stoczniach pracowali kiedys ludzie z wielkimi mlotkami i prostowali te blachy po spawaniu. W chonach nie ma to sensu bo statek po pieciu latach - oni sami to mowia- nadaje sie na zlom wiec po co?
- 5 0
-
2016-12-20 11:55
nazwa statku ??
autor mógłby pofatygować się o właściwe zdjęcie tego nowego statku.To co widać to siostrzany statek ale z chińską nazwą i załogą zbudowany w tej samej stoczni.
czy moderator nie przyjrzał się bliżej zdjęciu ??- 7 0
-
2016-12-20 15:40
tak samo jak kiedyś na polskich budowach ludzie z wielkimi poziomicami prostowali ściany w blokach z wielkiej płyty. Ponieważ bloki z wielkiej płyty były budowane na max 50 lat, więc musieli to robić.
- 1 0
-
2016-12-20 21:03
Bo to jest inny statek
- 1 0
-
2016-12-20 08:59
Nie życzę... (3)
ale To się musi przewrócić.
- 5 22
-
2016-12-20 10:03
Nie przewroci...
jedynie ktoras z blach utraci swoja statecznosc...
- 3 0
-
2016-12-20 10:16
nie masz pojęcia (1)
jak bardzo dobrze zachowuje się ten statek podczas złej pogody.....pozdrawiam niedouczonego mądrale.
- 10 2
-
2016-12-20 16:53
Oj widzę że kolega jest nie w temacie...
i w dodatku dla którego słowo "stateczność" oznacza tylko jedno i odnosi się jedynie do całego statku. Pozwól że postaram się wytłumaczyć. Utrata stateczności blachy (np. poszycia w rejonie owręża) jest to innymi słowy wyboczenie blachy (ang. "buckling") pod wpływem działania sił ściskających i tnących lub ich różnych kombinacji...
...A napisałem że pozdro dla kumatych....
...Ech...- 0 0
-
2016-12-20 09:41
dlaczego akurat Paderewskl ? (3)
dodam że , w latach 60-70, m/s Paderewski pływał w PLO oraz/lub w Chipolbrok, dlatego też nawiązaznie do poprzednika
poza tym ciekawostka
http://facta-nautica.graptolite.net/PLO/Chopin.html- 10 1
-
2016-12-20 10:42
bo nie Kaczyński (1)
- 2 0
-
2016-12-20 14:36
Obsession ?
- 0 0
-
2016-12-20 15:52
Old erotic postcards są niezłe w tym linku
- 0 0
-
2016-12-20 10:44
Dziś to jest tragedia
chińczyki są ciasne dla załogi socjal na takich statkach jest żałosny
w latach 80-90 europejscy armatorzy też zamawiali statki w azji ale wtedy socjal był szyty na miare kabiny duże wygodne
mesy i telewizyjne nierzadko były w boazeriach tunele szerokie wszystko było lepszej klasy niż te dzisiejsze chińskie wydmuszki- 17 3
-
2016-12-20 10:49
20 lat robię w tym biznesie (5)
I czegoś takiego nie widziałem!!! Faktycznie wygląda jak zrobiony z puszek po piwie!
- 17 3
-
2016-12-20 13:22
to po wodowaniu (1)
Te wgniotki to skutek wodowania bocznego. Wpadł z pochylni wprost na betonową ścianę :)
- 2 0
-
2016-12-20 15:46
basen stoczniowy był za wąski i wpadł na przeciwległą keję, a nie ścianę
- 2 1
-
2016-12-20 15:45
sugerujesz aluminiowy kadłub? Jak to się ma do ochrony katodowej? Czy ludzie nie chorują od rakotwórczego aluminium? Co z morską florą i fauną? Nic się nie przylepia do burty, bo od razu ginie?
- 1 1
-
2016-12-20 18:04
Sluchaj no ty Pierwszy,
mowisz ze juz 20 lat robisz w tym byznesie. To znaczy jakim? Przy produkcji puszek do piwa?
- 1 0
-
2016-12-20 21:05
Skoro dzisiaj statek oddany, to zdjęcie nie przedstawia raczej Paderewskiego. Jak się zdjęcie powiększy to wyraźnie widać Chipolbrok Pacific.
- 2 0
-
2016-12-20 11:08
To jest zdjecie poprzednika? naprawde wyglada jak do zlomowania nowa jednostka hi hi
- 10 1
-
2016-12-20 17:46
Jako byly pracownik Stoczni Komuny Paryskiej (1)
to przypomne ze w latach 60 na 70 i nieco potem takze budowalismy cale serie podobnych jednostek dla najbardziej wymagajacych armatorow europejskich. To byla nasza specjalnosc. Bylismy tak zajeci zamowieniami ze niektore statki nasi armatorzy byli zmuszeni zamawiac w stoczniach hiszpanskiej, francuskiej i jugoslowianskiej. W tej ostatniej w Rijece to zamawiane byly kadluby a my je wyposazalismy. A teraz co? Niedlugo zapomnimy jak budowac wielkie transoceaniczne jednostki...
- 14 0
-
2016-12-21 01:42
Zamiast 5 statkow towarowych lepiej wybudowac jednego offshora i zarobic tyle samo. Tu sie liczy pieniadz.
- 3 0
-
2016-12-20 22:12
Poprzedni statek "Paderewski" był budowany w Jugosławii. (7)
Spędziłem na nim 2 lata jako oficer pokładowy. Do Chin płynęlo się dookoła Afryki bo Kanał Sueski żydki zamknęli. Ciekawostki. Załogi było 46 osób !!!!. Mess było 5.
Na śródokręciu mieszkali kapitan , obaj chiefowie , ochmistrz , asystenta ochmistrza (żona 3 mech ) , lekarz. Messę tam obsługiwało dwóch stewardów z tym , że młody z rufówki donosił posiłki. Na rufie były mes: oficerów pokładowych , mechaników , asystentów mechanika , marynarzy i motorków. Komfort nie był aż taki duży. Na redzie Sinkiangu staliśmy raz 48 dni , drugi 21. Dawne dzieje i to się już nie wróci.- 18 0
-
2016-12-21 00:54
(3)
a dlaczego żona 3 mech mieszkała z ochmistrzem na śródokręciu, a nie z mężem na rufie?
- 4 0
-
2016-12-21 01:16
Na starym Paderewskim nie bylo zadnych pomieszczen na rufie. (1)
Z wyjatkiem magazynu bosmanskiego i ciesli okretowego. Plus pomieszczenie gospodarcze z zapasowym olinowaniem. Dokladnie juz nie pamietam. Cala nadbudowke statek mial na srodokreciu. Byl chyba jednym z wielkiej serii naszych popularnych 10 tysiecznikow z przelomu lat 60/70-tych. Dzis nie ma zapotrzebowania na tego rodzaju frachtowce. Dawne dzieje i to się już nie wróci. Jak wspomina Master Andrzej powyzej.......
- 1 0
-
2016-12-22 21:24
Wspominam o statku "Paderewski" budowanym w Splicie w Jugosławii.
Pamiętam , mieszkałem jako III of na rufie i na wachtę trzeba było iść na śródokręcie. Na samej rufie przy kuchni było miejsce manewrowe , które podczas przelotu zamieniano na strzelnicę. Strzelano z wiatrówki , choć kpt. Albrzykowski pseudonim Sasza , wspaniały kapitan miał prawdziwą giwerę i czasem coś odstrzelił. Takie to były czasy.
- 1 0
-
2016-12-22 21:16
Na forum nie mogę wytłumaczyć.
To są sprawy rodzinne. Nie nalezy doszukiwać się zdrady czy innych faktów. Po prostu taki był układ kabin.
- 0 0
-
2016-12-21 07:32
46 osób załogi? (1)
Ukryte bezrobocie. Teraz załogi liczą około 26 osób.
- 2 1
-
2016-12-21 16:52
Tak bylo. W latach od 50-tych do 80-tych zalogi liczyly tyle.
Dzis na statkach kompletnie zautomatyzowanych to jakies 12 osob. Poza tym organizacja pracy jest zupelnie inna. Nie ma czegos jak odrebnie wachtowi i odrebnie daymani. Pracuje sie zwykle 12 a czasem nawet 14 godzin dziennie we wszystkie dni tygodnia. Nie mozna sobie pochodzic po takim Singapurze czy Hong Kongu i robic jakies zakupy czy pojsc do knajpy na piwo. Dzisiejsza sluzba to jest ciezka robota i nic wiecej. Jak zapytalem chiefa mechanika kiedy jest wolne to on odpowiedzial jak skonczy sie twoj kontrakt i wezmiesz wakacje.
- 3 0
-
2023-11-10 16:18
Bylem na tym statku , rejs mial być kr,otki ale trwal okolo 10 miesięcy. Duzym komfortem była cisza na mitszypie, jak na
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.