• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pękł milion w terminalu DCT

VIK
18 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
- DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT. - DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT.

W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.



- Polski przemysł kontenerowy jest młody i wciąż poszukuje swojej tożsamości na rynku międzynarodowym - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Przez długi czas Polska postrzegana była jako marginalny gracz w światowych przewozach towarowych i zarówno klienci terminali, jak i sami operatorzy terminalowi nie wierzyli, by można było zmienić tę pozycję. DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku, przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu oraz przyjmując rolę lidera zmian wzorców handlowych w regionie Morza Bałtyckiego. Gdańsk stał się tym samym niezwykle ważnym ogniwem łączącym rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji z rynkami azjatyckimi.

Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.

- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.

W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
VIK

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • a ten gośc z fotki gdzie zgubił harmoszkę ?

    • 4 3

  • Poprawna, czysta polszczyzna zanika.

    Dlaczego stało się modne używanie zagranicznych, często mało zrozumiałych nazw ? Słowo 'hub' można zastąpić bardziej polskimi - "centrum" czy "ośrodkiem".
    Ostatnimi czasy modą jest wprowadzanie coraz większej ilości słów ze słownika angielskiego. Czy to jest słuszne ? Oczywiście - nasz język przez stulecia kształtował się przyjmując niektóre elementy od sąsiadów. Nie wiem dlaczego ostatnimi laty zaczęło się to pogłębiać w sposób niekontrolowany.

    Szanujmy nasz język, jest elementem naszej tożsamości narodowej.

    • 16 2

  • pracownicy pracuja a zyski liczy zarząd

    A co z tego rekordu będą mieli pracownicy?? Dokerzy w podobnych portach w Estonii zarabiają ok 1000 euro, w Rosji - 2000 a w DCT ok 700 euro.

    • 13 3

  • Ten pan ze zdjecia (1)

    moglby juz sobie podarowac grabienie wyplat i premii i dalby miejsce pracy dla kogos z nowszego pokolenia.

    • 2 6

    • Premie?

      HMMM ...jakie premie? pracownicy z placu, to po 50 zł dostają a ich dyrektor co miesiąc gruuuuuuubą premię zgarnia do własnej kieszeni. Nic dziwnego, że się nie chce dzielić skoro wie, że pracownicy się nie rusza po swoje!!!

      • 0 0

  • Apartheid (1)

    To ta firma, która wprowadziła w zakładowej stołówce podział na czystych i brudnych, na "białasów" i "brudasów"? Wspaniały przykład do naśladowania :-(

    • 14 5

    • Re: Apartheid

      dokładnie-czyści to pracownicy DCT brudasy to KADRY CARGO

      • 0 0

  • dlatego na jednym poniewaz jak inni sie pytali to port nie byl w stanie wiecej

    jak od merska obsługiwać proszę czytać artykuły i się wypowiadać

    • 1 0

  • Ja pitole...

    ...co za malkontenci.

    • 1 0

  • Nic tylko isc na kierowce

    I kontenerki wozić

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane