- 1 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (51 opinii)
- 2 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (180 opinii)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (216 opinii)
- 4 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (46 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (231 opinii)
- 6 Stocznie docenione na targach w Singapurze (70 opinii)
Pękł milion w terminalu DCT
W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.
Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.
- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.
W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
Miejsca
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2013-11-18 10:51
a ten gośc z fotki gdzie zgubił harmoszkę ?
- 4 3
-
2013-11-18 10:58
Poprawna, czysta polszczyzna zanika.
Dlaczego stało się modne używanie zagranicznych, często mało zrozumiałych nazw ? Słowo 'hub' można zastąpić bardziej polskimi - "centrum" czy "ośrodkiem".
Ostatnimi czasy modą jest wprowadzanie coraz większej ilości słów ze słownika angielskiego. Czy to jest słuszne ? Oczywiście - nasz język przez stulecia kształtował się przyjmując niektóre elementy od sąsiadów. Nie wiem dlaczego ostatnimi laty zaczęło się to pogłębiać w sposób niekontrolowany.
Szanujmy nasz język, jest elementem naszej tożsamości narodowej.- 16 2
-
2013-11-18 11:34
pracownicy pracuja a zyski liczy zarząd
A co z tego rekordu będą mieli pracownicy?? Dokerzy w podobnych portach w Estonii zarabiają ok 1000 euro, w Rosji - 2000 a w DCT ok 700 euro.
- 13 3
-
2013-11-18 11:41
Ten pan ze zdjecia (1)
moglby juz sobie podarowac grabienie wyplat i premii i dalby miejsce pracy dla kogos z nowszego pokolenia.
- 2 6
-
2013-11-19 10:20
Premie?
HMMM ...jakie premie? pracownicy z placu, to po 50 zł dostają a ich dyrektor co miesiąc gruuuuuuubą premię zgarnia do własnej kieszeni. Nic dziwnego, że się nie chce dzielić skoro wie, że pracownicy się nie rusza po swoje!!!
- 0 0
-
2013-11-18 12:28
Apartheid (1)
To ta firma, która wprowadziła w zakładowej stołówce podział na czystych i brudnych, na "białasów" i "brudasów"? Wspaniały przykład do naśladowania :-(
- 14 5
-
2013-12-25 21:14
Re: Apartheid
dokładnie-czyści to pracownicy DCT brudasy to KADRY CARGO
- 0 0
-
2013-11-18 20:31
dlatego na jednym poniewaz jak inni sie pytali to port nie byl w stanie wiecej
jak od merska obsługiwać proszę czytać artykuły i się wypowiadać
- 1 0
-
2013-11-19 01:10
Ja pitole...
...co za malkontenci.
- 1 0
-
2013-11-19 12:56
Nic tylko isc na kierowce
I kontenerki wozić
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.