• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pękł milion w terminalu DCT

VIK
18 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
- DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT. - DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT.

W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.



- Polski przemysł kontenerowy jest młody i wciąż poszukuje swojej tożsamości na rynku międzynarodowym - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Przez długi czas Polska postrzegana była jako marginalny gracz w światowych przewozach towarowych i zarówno klienci terminali, jak i sami operatorzy terminalowi nie wierzyli, by można było zmienić tę pozycję. DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku, przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu oraz przyjmując rolę lidera zmian wzorców handlowych w regionie Morza Bałtyckiego. Gdańsk stał się tym samym niezwykle ważnym ogniwem łączącym rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji z rynkami azjatyckimi.

Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.

- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.

W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
VIK

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • Co to zmieni w moim życiu? (2)

    NIC!!!!

    • 6 14

    • Proponuję zapoznać się z książkami adama smitha

      lub "Ekonomia w jednej lekcji" a przekonasz się jaki wpływ może mieć rozwój na całe państwo. Polska i tak ma deficyt handlu zagranicznego więc ogólnie jako państwo słabo stoimy. Pamiętaj że od produkcji zależy PKB a to się bezpośrednio przekłada na kasę w twoim portfelu. Obecnie nasz kraj jest bardzo zadłużony i ktoś te długi musi spłacić. Przez to mieliśmy podwyżki podatków, zabranie kasy młodym z emerytur i podwyższenie wieku emerytalnego. Płacąc w sklepie za chleb czy opłacając rachunek za prąd musisz mieć świadomość że w cenie są np. stadiony, które wybudowaliśmy na prywatną imprezę platiniego. Swoją drogą ten to się potrafi ustawić, zorganizowaliśmy mu imprezę, nie zapłacić ani grosza podatków i nie poniósł żadnych kosztów organizacyjnych. Świetny biznes zrobili ci nasi politycy. Długi będziemy spłacać przez najbliższe kilkadziesiąt lat.

      • 3 4

    • Wręcz przeciwnie

      Rozbudowa każdej firmy w 3mieście wiele zmienia w twoim życiu, bez różnicy co robisz. Więcej firm = więcej pracy, co przekłada się na :
      - więcej ludzi przyjedzie do trójmiasta za pracą, przez co powstaje jeszcze więcej pracy, bo zwiększają się obroty sklepów, deweloperów ...., a co koniec końców daje mniejsze bezrobocie. A mniejsze bezrobocie oznacza wzrost płac, bo ciężej znaleźć zastępstwo.

      Gospodarkę ciężko jest rozpędzić, ale jak zaskoczy to się kręci.

      • 19 2

  • Poprawna, czysta polszczyzna zanika.

    Dlaczego stało się modne używanie zagranicznych, często mało zrozumiałych nazw ? Słowo 'hub' można zastąpić bardziej polskimi - "centrum" czy "ośrodkiem".
    Ostatnimi czasy modą jest wprowadzanie coraz większej ilości słów ze słownika angielskiego. Czy to jest słuszne ? Oczywiście - nasz język przez stulecia kształtował się przyjmując niektóre elementy od sąsiadów. Nie wiem dlaczego ostatnimi laty zaczęło się to pogłębiać w sposób niekontrolowany.

    Szanujmy nasz język, jest elementem naszej tożsamości narodowej.

    • 16 2

  • a ten gośc z fotki gdzie zgubił harmoszkę ?

    • 4 3

  • W skali światowej to śmieszna ilość

    w dodatku całość opiera się na jednym przewoźniku

    • 8 15

  • znowu (1)

    PR Maerska i DCT ... ile mozna ...

    • 14 18

    • stać ich, to placa za artykuly. tylko wlasciwie po co?

      przeladunklow im od tego nie przybedzie. na tym moze najwyzej skorzystac wizerunkowo adamowicz. i moze o to chodzi.

      • 3 8

  • Nie dołujmy już tak tej zaściankowej Gdyni. (1)

    • 25 14

    • musisz być zakompleksionym człowiekiem.

      • 10 10

  • czytając tytuł myślałem że coś pękło i się zepsuło

    • 9 2

  • Cudowna informacja - coraz większy import z Chin

    Nic tylko się cieszyć i zamiast do pracy iść po zasiłek

    • 15 25

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane