- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (77 opinii)
Pękł milion w terminalu DCT
W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.
Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.
- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.
W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
Miejsca
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2013-11-18 10:01
Co to zmieni w moim życiu? (2)
NIC!!!!
- 6 14
-
2013-11-18 11:31
Proponuję zapoznać się z książkami adama smitha
lub "Ekonomia w jednej lekcji" a przekonasz się jaki wpływ może mieć rozwój na całe państwo. Polska i tak ma deficyt handlu zagranicznego więc ogólnie jako państwo słabo stoimy. Pamiętaj że od produkcji zależy PKB a to się bezpośrednio przekłada na kasę w twoim portfelu. Obecnie nasz kraj jest bardzo zadłużony i ktoś te długi musi spłacić. Przez to mieliśmy podwyżki podatków, zabranie kasy młodym z emerytur i podwyższenie wieku emerytalnego. Płacąc w sklepie za chleb czy opłacając rachunek za prąd musisz mieć świadomość że w cenie są np. stadiony, które wybudowaliśmy na prywatną imprezę platiniego. Swoją drogą ten to się potrafi ustawić, zorganizowaliśmy mu imprezę, nie zapłacić ani grosza podatków i nie poniósł żadnych kosztów organizacyjnych. Świetny biznes zrobili ci nasi politycy. Długi będziemy spłacać przez najbliższe kilkadziesiąt lat.
- 3 4
-
2013-11-18 10:16
Wręcz przeciwnie
Rozbudowa każdej firmy w 3mieście wiele zmienia w twoim życiu, bez różnicy co robisz. Więcej firm = więcej pracy, co przekłada się na :
- więcej ludzi przyjedzie do trójmiasta za pracą, przez co powstaje jeszcze więcej pracy, bo zwiększają się obroty sklepów, deweloperów ...., a co koniec końców daje mniejsze bezrobocie. A mniejsze bezrobocie oznacza wzrost płac, bo ciężej znaleźć zastępstwo.
Gospodarkę ciężko jest rozpędzić, ale jak zaskoczy to się kręci.- 19 2
-
2013-11-18 10:58
Poprawna, czysta polszczyzna zanika.
Dlaczego stało się modne używanie zagranicznych, często mało zrozumiałych nazw ? Słowo 'hub' można zastąpić bardziej polskimi - "centrum" czy "ośrodkiem".
Ostatnimi czasy modą jest wprowadzanie coraz większej ilości słów ze słownika angielskiego. Czy to jest słuszne ? Oczywiście - nasz język przez stulecia kształtował się przyjmując niektóre elementy od sąsiadów. Nie wiem dlaczego ostatnimi laty zaczęło się to pogłębiać w sposób niekontrolowany.
Szanujmy nasz język, jest elementem naszej tożsamości narodowej.- 16 2
-
2013-11-18 10:51
a ten gośc z fotki gdzie zgubił harmoszkę ?
- 4 3
-
2013-11-18 10:23
W skali światowej to śmieszna ilość
w dodatku całość opiera się na jednym przewoźniku
- 8 15
-
2013-11-18 08:50
znowu (1)
PR Maerska i DCT ... ile mozna ...
- 14 18
-
2013-11-18 10:14
stać ich, to placa za artykuly. tylko wlasciwie po co?
przeladunklow im od tego nie przybedzie. na tym moze najwyzej skorzystac wizerunkowo adamowicz. i moze o to chodzi.
- 3 8
-
2013-11-18 09:45
Nie dołujmy już tak tej zaściankowej Gdyni. (1)
- 25 14
-
2013-11-18 09:47
musisz być zakompleksionym człowiekiem.
- 10 10
-
2013-11-18 08:00
czytając tytuł myślałem że coś pękło i się zepsuło
- 9 2
-
2013-11-18 07:29
Cudowna informacja - coraz większy import z Chin
Nic tylko się cieszyć i zamiast do pracy iść po zasiłek
- 15 25
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.