• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej w poniedziałek przyjedzie do Gdańska

erka
27 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku. Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku.

Pierw­sza z pię­ciu nowych loko­mo­tyw Dragon zamó­wio­nych przez Lotos Kolej w poniedziałek zostanie zaprezentowana na bocznicy kolejowej spółki. Dra­gon to pierw­sza od ok. 30 lat loko­mo­tywa elek­tryczna pol­skiej kon­struk­cji. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej producentem jest spółka Newag.



Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych lokomo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku. Przystępując do prac nad nim zało­żono, że cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami, dosto­so­wa­niem do pol­skich warun­ków trak­cyj­nych i wyso­kim kom­for­tem pracy maszynisty.

Głów­nym atu­tem Dra­gona jest bar­dzo wysoka siła pocią­gowa o war­to­ści do 374 kN, która w połą­cze­niu z masą loko­mo­tywy wyno­szącą 116 ton oraz indy­wi­du­al­nym napę­dem na każdą oś, pozwala na pro­wa­dze­nie pocią­gów o masie do 4 tys. ton. Sys­tem zasi­la­nia 3 kV prądu sta­łego, mak­sy­malny nacisk na oś poni­żej 20 ton oraz duża trwa­łość powo­duje, że Dra­gon jest dosko­nale przy­sto­so­wany do trud­nych warun­ków użyt­ko­wa­nia i bar­dzo dobrze spraw­dza się w pol­skich realiach.

Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce (wg pracy przewozowej). Firma świadczy kompleksowe usługi przewozowe nie tylko dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, ale z powodzeniem pozyskuje nowych klientów zewnętrznych. Rokrocznie Lotos Kolej wypracowuje ponad 0,5 mld zł przychodów.

10 lutego 2014 Grupa Lotos podpisała z Lotos Kolej umowę na świadczenie usług przewozów kolejowych i innych usług związanych z transportem kolejowym na rzecz Grupy Lotos. Umowa zawarta została na lata 2014 - 2022, a jej szacunkowa wartość na dzień zawarcia wynosi 3 mld zł netto.

Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce

erka

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • brawo! (6)

    brawo dla Lotos Kolej! Kupowac to, co polskie. Nasze spolki powinny sie wzajemnie wspierac!

    • 202 2

    • wygląda jak za czasów gierka, myślałem że to trafiło do muzeum

      • 0 28

    • no własnie a jakis wałkoń od donaldinia z zegarkami kupuj jakis włoski szajs !! (3)

      pseudolino jakoś tak i na dodatek okrojone!!A zapłacił jak za zborze !!

      • 4 8

      • (2)

        A który polski producent startował do przetargu i ma podobne pod względem osiągów pociągi do Alstom ED250?

        • 6 4

        • (1)

          Polska nie potrzebuje takich pociągów jak Pendolino. Nasz infrastruktura kolejowa jest nie dostosowana do prędkości jakie będzie rozwijać ten pociąg. Bez sens.

          • 2 1

          • Bez sens to kupno z Włoch, a nie z Polski! Jak kolega wyżej napisał, kupować to, co z Polski!

            • 0 0

    • popieram

      Popieram

      • 1 0

  • Dobrze, że wybrali polskie. (2)

    Dragony to bardzo udane konstrukcje.

    PS: Gdzie jest kierownica do skręcania na zakrętach? ;-)

    • 113 1

    • podłaczyc cos takiego pod osobowe i bedzie smigac lepiej niz Pseudolino :)

      • 0 2

    • zrezygnowali z kierownic

      na zakrętach i tak pociąg jedzie tak jak go szyny prowadzą, a kierownice jedynie na skrzyżowaniach były potrzebne, a że tych jest niewiele to postanowili zrobić je stacjonarne zamiast wozić nie potrzebne kilogramy.

      • 0 0

  • No nareszcie lok z prawdziwego zdarzenia z układem osi Co'Co' (3)

    Następca "byka" ET22.

    Jakoś irytują mnie Bo'Bo' ciągnące składy towarowe. Wyjątkiem są dwuczłonowce Bo'Bo'+Bo'Bo'

    • 25 2

    • ET-22 jest już przestarzałą konstrukcją w dodatku bardzo prostą i mało awaryjną, co niesie za sobą wiele lat bezproblemowej eksploatacji. Czy E6ACT naszpikowany elektroniką będzie nosił brzemię swojego poprzednika? Czas pokaże...

      • 11 0

    • ciekawe jak na zwrotnicach pod obciążeniem na haku? też wypadnięcia z szyn?

      też wypadnięcia z szyn? ...Przystępując do prac nad nim zało­żono, że cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami, dosto­so­wa­niem do pol­skich warun­ków trak­cyj­nych i wyso­kim kom­for­tem pracy maszynisty. CHYBA TO OCZYWISTE, ŻE NIE BĘDZIE MLEKA DAWAŁ

      • 5 1

    • Bo? Co jest w tym irytującego?

      Należy odróżnić przeznaczenie TIR-a od przeznaczenia samochodu dostawczego. Widać, że podejście bardziej pasją, niż realiami...

      • 2 0

  • GPS

    O! widzę, że nawet ma ekranik z nawigacją, DVD i alusy!

    BIPP!!!

    Miło, że to polska konstrukcja. Dzięki temu jakaś część z nas nie musiała szukać szczęścia za granicą.

    • 44 0

  • Ale on już jest od 19 lutego w Gdańsku (1)

    Fotka z 19.02.2014 jak jedzie do Gdańska

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=697567280293902&set=a.645946728789291.1073741830.645768658807098&type=1&theater

    • 4 7

    • gg

      W Tczewie stoi jedna.

      • 0 0

  • nazwa tak wysublimowana... (1)

    Wiecej zamówień dla polskich firm!

    • 19 0

    • jaka?

      • 0 0

  • -"Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku."

    -A ET22?

    • 7 3

  • Zapewne fajna lokomotywa, ale...

    treść to typowe bla, bla reklamowe...
    ..."cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami"...
    Słusznie, ze chociaż napisane w czasie przyszłym, bo lokomotywa dopuszczona jest do ruchu dopiero od lekko ponad roku, czyli bardzo krotko.
    Poza tym trochę reklamy Lotosu- kolej....

    • 2 11

  • Ale on już jest w Gdańsku !!

    W zeszłym tygodniu przyjechał, nawet mam zdj. jak na bazie lotosu stoi.

    • 9 1

  • Super ciesze sie bardzo. Teraz tylko odpowiednio zadbać trzeba o kontrakty (2)

    dla Ukrainy. trzeba dać w łapę nowym tamtejszym marionetkom aby zamówiły nową flotę lokomotyw i innych polskich maszyn wpłacając zaliczki 90% wartości to jest super okazja ale trzeba mieć jaja. W końcu musimy coś mieć z "wyzwolonej" Ukrainy co nie????

    • 8 10

    • (1)

      Ja bym raczej opchnął im wycofywane Konstale 105N oraz pochodne a także kilkunastoletenie autobusy. Za kilka lat będziemy mieć problem gdzie je zezłomować a u nich kilka lat pojeżdżą. W ich miejsce nowe Pesiaki i Solarisy można by trochę kasy z Unii dostać. Pesa i Solaris dostając takie zamówienie rozszerzyły by portfel i spokojnie można by walczyć o kontrakty na Zachodzie.

      • 3 2

      • To swoja drogą!!

        .

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane