• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • Nie jestem pewien, czy ów Pan nie ponosi żadnej odpowiedzialności za obecny stan rzeczy (1)

    Bo niby dlaczego jako Prezes PKM nie forsował pomysłu budowy linii zelektryfikowanej, obsługiwanej nowoczesnymi EZT, hę ?

    Teraz kiedy kasa została już wydana, sporo zainteresowanych dostrzega potrzebę elektryfikacji, a wraz z nią zwiększenia prędkości pociągów.

    • 29 2

    • A co z peronem np na Zaspie gdzie kilka tysięcy osób nie może korzystać z PKM ? Jeśli zaplanowano przystanki z myślą o znajomych deweloperach to wtedy trzeba mówić o korupcji.

      • 3 0

  • PROKURATOR

    zanim spierdzili z forsą do Izrala.

    • 30 3

  • Panie Ziobro do pierdla tego wieprza

    • 32 5

  • Niestety pesymiści mieli rację.

    Ilość osób podróżujących PKMką spada. Aż tak wielka pomyłka? To była jedna z nielicznych inwestycji która miała szerokie poparcie. Taka wtopa. Obecnie każdy jest mądry po szkodzie w tym i ja ale... jakieś procedury były i zasady obliczania ruchu pasażerskiego. To akurat powinno zadziałac a jednak okazało sie wielka pomyłką. Dlaczego? W czym tkwił błąd i jak jeszcze naprawic lub zmniejszyc straty? Co sie stało to stało ale teraz szybko powinni reagowac. Niestety jak zwykle ospale i ociężale administracja mieli informacje a za rok lub dwa podejmie właściwe decyzje.

    • 20 2

  • Czyżby prezio spodziewał się "audytu"?

    • 35 2

  • Pesymista od samego początku

    Jak to mówią...szczury uciekają pierwsze. Kasa się zgadza?

    • 25 3

  • nie piszę tego z satysfakcją ale wspomnieć trzeba:

    Tonie kolejna "flagowa" inwestycja PO w Gdańsku: stadion piłkarski - deficytowy (za duży), PKM - straty coraz większe, ECS - deficyt (zamierzony!), Teatr Szekspirowski - koszmarny sen architekta - za duży i bez pomysłu (koszt rocznego utrzymania ok 4 mln zł.), Muzeum II WS - potrzebne zapewne ale p. Adamowicz upiera się przy zwiększaniu kosztów jego utrzymania (będzie bronił "jak niepodległości" - jak stwierdził...). W zasadzie broniłaby się hala widowiskowo-sportowa gdyby nie fakt, że budżet jej budowy przekroczył o 250% kosztorys! (sprawą powinna się prokuratura zająć). Zaś lotnisko to jedyny pozytywny przykład ale to była inwestycja komercyjna a nie ze środków "europejskich". Myślę, że trzeba rozważniej wydawać te środki wybiegając daleko w przyszłość a nie tylko patrząc na przecięcie wstęgi w kontekście najbliższych wyborów...

    • 46 1

  • Swoje wziął, teraz jeszcze "cicha" odprawa i kolejny na stołeczek żeby szybko się nachapać.

    Tak się w Polsce robi kasę...

    • 34 1

  • PO I budyn to banda zlodzieji.

    • 37 2

  • PKM

    Mocarski prezesem PKM? Może Mocarski będzie się mocował z PKM, za miesiąc i on się podda, a jak nie to do niego się dobiorą. Czystego konta nie ma. Rzadki jest jak woda z kranu.

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane