• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom na prąd z Cristu i z orkami z Remontowej

Wioletta Kakowska-Mehring
6 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Stocznia Crist rozpoczyna budowę promu dla Finferries. Prace mają potrwać 18 miesięcy. Stocznia Crist rozpoczyna budowę promu dla Finferries. Prace mają potrwać 18 miesięcy.

O tym, że trójmiejskie stocznie nie są w ruinie, chyba nie trzeba przekonywać. W ostatnich dniach znów spłynęło kilka ciekawych informacji, tym razem dotyczą one promów. Budowa nowych, remonty, a do tego... orki na kadłubie.



W stoczni Crist w środę 6 kwietnia rozpocznie się budowa, czyli uroczyste cięcie blach promu Finferries z napędem hybrydowym diesel-elektrycznym. Statek będzie miał prawie 97 m długości i ponad 15 m szerokości. Jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. Kontrakt na tę jednostkę podpisano w listopadzie ub. roku. Prom obsługiwać będzie drogową przeprawę promową pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandii. Statek będzie posiadał zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Baterie będą ładowane automatycznie podczas załadunku i wyładunku promu (około 7 minut).
"Salish Orca" zostanie przekazana armatorowi jeszcze w tym roku. "Salish Orca" zostanie przekazana armatorowi jeszcze w tym roku.

Z kolei w Remontowa Shipbuilding z Remontowa Holding powstaje prom dla kanadyjskiego armatora, BC Ferries, którego kadłub zostanie nietypowo ozdobiony. Jak ujawnił armator, jednostka o nazwie "Salish Orka" zostanie pomalowana w... orki. Zwycięski projekt grafiki stworzyła Darlene Gait, artystka wywodząca się ze społeczności Esquimalt Nation - rdzennej indiańskiej ludności Kolumbii Brytyjskiej - prowincji Kanady - podał portal gospodarkamorska.pl. Motywy graficzne zostaną również wyeksponowane wewnątrz jednostki.

Czytaj też: Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

"Salish Orca" to jednostka mogąca zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 145 samochodów. Zostanie przekazana armatorowi jeszcze w tym roku. Prom będzie kursował na trasie Comox-Powell. Kolejne dwa promy w ramach tego samego kontraktu to: Salish Eagle - będzie gotowy pod koniec tego roku; a ostatni z serii - Salish Raven - w 2017 roku.

Prestiżowy kontrakt, ale na przebudowę dwóch promów podpisała też Gdańska Stocznia Remontowa, także z Remontowa Holding. Klientem jest również kanadyjski armator BC Ferries. Umowa warta 140 mln dolarów dotyczy modernizacji promów klasy "Spirit", która obejmie przede wszystkim przebudowę siłowni na spalanie czystszego paliwa gazowego (LNG).

Miejsca

Opinie (50) 2 zablokowane

  • Stocznie dobrze sobie radzą, jak widać. (3)

    Ale nie mam jakoś przekonania do reaktywacji tzw. polskiego przemysłu stoczniowego w wersji państwowej... Pytanie do fachowców - warto?

    • 3 4

    • jakbys tyle płacił pracownikom, to też byś sobie dobrze radził (2)

      • 2 2

      • To znaczy... ile? Z ciekawości pytam, bo nie wiem;) (1)

        • 0 0

        • 10-16zł na zleceniu

          • 0 0

  • Orki

    Eee tam, takie orki, we "Władcy Pierścieni" inaczej je sobie inaczej wyobrażałam...

    ;p

    • 1 4

  • Raczej nie weseło

    Od lat obowiązuje zasada - jeśli o Stoczniach się nie pisze to jest ok. Jeśli pojawiają się artykuły pochwalne to znaczy że są kłopoty

    • 4 4

  • Czyje są te stocznie trójmiejskie ? (1)

    Tak tylko pytam :) Amerykańskie, niemieckie, arabskie, francuskie, angielskie, izraelskie czy rosyjskie ? Zgadywałem :) Trafiłem coś ? A może szóstkę :)

    • 0 14

    • Nie twoje

      co oznacza, że znowu nic nie trafiłeś
      no chyba że ciebie trafia... z zazdrości

      • 1 0

  • W remontowej szykuje sie przestoj i to na dluzej. Brak jakichkolwiek kontraktow.

    • 0 0

  • Crist - mistrz dopłacania

    A ARP i tak zapłaci? Czas najwyższy odebrać ten bajzel nieudacznikom bo opowiadanie o wielkim prywatnym biznesie już nikogo nieob. Płacą żle, umów o pracę nie machodzi i jeszcze się okazuje, że wszystko to kontrakty prowadzące do bankructwa.

    • 4 5

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane