• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom na prąd z Cristu i z orkami z Remontowej

Wioletta Kakowska-Mehring
6 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Stocznia Crist rozpoczyna budowę promu dla Finferries. Prace mają potrwać 18 miesięcy. Stocznia Crist rozpoczyna budowę promu dla Finferries. Prace mają potrwać 18 miesięcy.

O tym, że trójmiejskie stocznie nie są w ruinie, chyba nie trzeba przekonywać. W ostatnich dniach znów spłynęło kilka ciekawych informacji, tym razem dotyczą one promów. Budowa nowych, remonty, a do tego... orki na kadłubie.



W stoczni Crist w środę 6 kwietnia rozpocznie się budowa, czyli uroczyste cięcie blach promu Finferries z napędem hybrydowym diesel-elektrycznym. Statek będzie miał prawie 97 m długości i ponad 15 m szerokości. Jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. Kontrakt na tę jednostkę podpisano w listopadzie ub. roku. Prom obsługiwać będzie drogową przeprawę promową pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandii. Statek będzie posiadał zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Baterie będą ładowane automatycznie podczas załadunku i wyładunku promu (około 7 minut).
"Salish Orca" zostanie przekazana armatorowi jeszcze w tym roku. "Salish Orca" zostanie przekazana armatorowi jeszcze w tym roku.

Z kolei w Remontowa Shipbuilding z Remontowa Holding powstaje prom dla kanadyjskiego armatora, BC Ferries, którego kadłub zostanie nietypowo ozdobiony. Jak ujawnił armator, jednostka o nazwie "Salish Orka" zostanie pomalowana w... orki. Zwycięski projekt grafiki stworzyła Darlene Gait, artystka wywodząca się ze społeczności Esquimalt Nation - rdzennej indiańskiej ludności Kolumbii Brytyjskiej - prowincji Kanady - podał portal gospodarkamorska.pl. Motywy graficzne zostaną również wyeksponowane wewnątrz jednostki.

Czytaj też: Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

"Salish Orca" to jednostka mogąca zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 145 samochodów. Zostanie przekazana armatorowi jeszcze w tym roku. Prom będzie kursował na trasie Comox-Powell. Kolejne dwa promy w ramach tego samego kontraktu to: Salish Eagle - będzie gotowy pod koniec tego roku; a ostatni z serii - Salish Raven - w 2017 roku.

Prestiżowy kontrakt, ale na przebudowę dwóch promów podpisała też Gdańska Stocznia Remontowa, także z Remontowa Holding. Klientem jest również kanadyjski armator BC Ferries. Umowa warta 140 mln dolarów dotyczy modernizacji promów klasy "Spirit", która obejmie przede wszystkim przebudowę siłowni na spalanie czystszego paliwa gazowego (LNG).

Miejsca

Opinie (50) 2 zablokowane

  • Raczej nie weseło

    Od lat obowiązuje zasada - jeśli o Stoczniach się nie pisze to jest ok. Jeśli pojawiają się artykuły pochwalne to znaczy że są kłopoty

    • 4 4

  • Orki

    Eee tam, takie orki, we "Władcy Pierścieni" inaczej je sobie inaczej wyobrażałam...

    ;p

    • 1 4

  • (5)

    Te orki wyglądają beznadziejnie

    • 10 23

    • orki (3)

      Już widzę jak ktokolwiek zabiera się za to zlecenie

      • 3 6

      • Wykonawca

        Wykonawca tego zlecenia już jest.
        Niestety to nie będzie polska firma ale za to światowa czołówka obsługująca w tym zakresie największe statki pasażerskie świata.

        • 0 0

      • Nie boj nie boj . (1)

        Znajda sie bardziej utalentowani od Ciebie.

        • 5 0

        • ukraińcy ?

          • 3 0

    • Nie bój się

      straszyć będą w Vancouver, nie tu

      • 2 1

  • (3)

    Żeby taki prom pływał pomiędzy Górkami Zachodnimi i Wschodnimi. Do Sobieszewa i dalej nie trzeba byłoby jeździć przez Przejazdowo, Wiślinkę tylko na skróty przez Stogi.

    • 10 3

    • Taki luksus (2)

      Taki luksus nie w Polsce. Tutaj nawet najlepsze konie, przepraszam stadniny padają...

      • 5 3

      • bo sa koniobijcy

        • 3 1

      • padają bo to zmiana na lepsze..?

        • 2 2

  • no ale według PiS

    Polska jest w ruinie... chyba umysłowej że ta partia do sejmu się dostała. Tylko się cieszyć że jest praca i zamówienia to dobrze o nas świadczy i o tym, że ostatnie 8 lat nie zostało zmarnowane.

    • 18 11

  • (1)

    Oh ile tych opozniej juz tam jest to sam nie wiem. :)

    • 7 13

    • Tych czego?

      • 7 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane