- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (2 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Sąd ukarał trójmiejską spółkę za serwis pobieraczek.pl
Właściciel portalu pobieraczek.pl, spółka Eller Service, wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes UOKiK. Utrzymana została również kara finansowa w wysokości blisko 240 tys. zł
Wyrok sądu dotyczy decyzji prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z marca 2010 r. Postępowanie przeciwko spółce Eller Service, właścicielom portalu pobieraczek.pl, zostało wszczęte po licznych skargach konsumentów. Skorzystali oni z usług serwisu skuszeni hasłami sugerującymi, że usługa nic nie kosztuje: "10 dni pobierania za darmo"; "Tak, chcę testować przez 10 dni".
- Z ustaleń Urzędu wynika, że korzystanie z usług oferowanych przez spółkę nie było bezpłatne - w rzeczywistości moment rejestracji na portalu był pierwszym dniem obowiązywania odpłatnej umowy, która zawierana była nawet na rok - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. - Ponadto opłata naliczana była już od pierwszego dnia, a nie jak sugerowały hasła reklamowe dopiero po 10 dniach. Zdaniem Urzędu taka praktyka jest nieuczciwa i wprowadza konsumentów w błąd. Wielu z nich na podstawie haseł reklamowych i informacji na stronie internetowej portalu mogło sądzić, że w ciągu 10 dni będzie mogło korzystać bezpłatnie z tej usługi.
Prezes UOKiK uznała, że właściciel portalu naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich karę w wysokości 239 140 zł. Jednocześnie spółka została zobligowana do zmiany zakwestionowanego sposobu informowania o usługach oraz publikowania przez 6 miesięcy na swoim portalu treści decyzji. Ponadto zdaniem UOKiK, by skutecznie w tym wypadku chronić konsumentów niezbędne było nadanie niektórym punktom decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że spółka powinna zmienić praktykę oraz poinformować o tym konsumentów zaraz po otrzymaniu decyzji, niezależnie od odwołania złożonego do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
27 lutego 2012 r. sąd potwierdził, że właściciele portalu pobieraczek.pl wprowadzali konsumentów w błąd. Zdaniem SOKiK ich działanie miało charakter umyślny, dlatego wysokość kary finansowej, którą nałożył Urząd była prawidłowa. Warto wspomnieć, że obecnie UOKiK prowadzi kolejne postępowanie przeciwko właścicielom pobieraczka.pl. W tym przypadku zarzuty dotyczą m.in. sugerowania, że konsumenci poprzez podanie fałszywych danych w formularzu mogli popełnić przestępstwo oraz groźby obciążenia ich kosztami postępowania windykacyjnego.
Wyrok SOKiK nie rozwiąże automatycznie problemów internautów, którzy zawarli umowy z portalem pobieraczek.pl. - W przypadku kłopotów z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość, pomocy należy szukać u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów - dodaje Cieloch. - Ponadto porady udzielane są pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz adresem info@federacja-konsumentow.org.pl.
Miejsca
Opinie (113) 2 zablokowane
-
2012-02-28 19:35
Bo to Polska właśnie... (1)
Nabrali ludzi spokojnie na 500tyś. jak nie więcej, a muszą zapłacić 240tyś.
To jednak prawda, że pierwszy milion trzeba ukraść.- 4 0
-
2012-03-02 13:12
To
jest właśnie nasza polska "sprawiedliwość" , psu na budę !!
- 0 0
-
2012-02-28 19:44
buhahhaha
w końcu... A ja dałam się nabrać ale im ani grosza nie zapłaciłam -lecz wysyłałam im maile tak samo głupie jak Oni mnie:) Było zabawnie:))
- 5 0
-
2012-02-28 19:45
naiwni (1)
siano zbierze uokik, w dodatku sami powiedzieli,ze spraw uzytkownikow nie rozwiaza, kasy nikt wam nie odda. W decyzji uokik napisał, ze prawnie zawarte umowy są bez zarzutu, wiec wasza radosc nie wiem z czego
- 2 0
-
2012-02-28 19:54
Jeżeli złodziej złodziejowi ukradnie to jest święto:)
- 2 0
-
2012-02-28 19:47
Z jednej stronie nieczytanie z drugiej oszukańcze podejście
Nie czytanie regulaminów jest nie właściwe, ale jeżeli ktoś tworzy regulamin z myślą o oszukaniu nie czytających to jest to świadome oszukiwanie.
- 3 0
-
2012-02-28 19:47
złodzieje
sąd powinien był nakazać im zwrot gotówki wszystkim których oszukali a którzy im zapłacili bo ich straszyli paragrafami i komornikiem. Niech płacą złodzieje i oszuści wraz z odsetkami. Na przestrogę innym cwaniaczkom..
- 6 0
-
2012-02-28 19:57
Jestem ciekaw czy sumie ruszało pracowników?
- 1 0
-
2012-02-28 19:57
Przecież Oni też kiedyś umrą
- 1 0
-
2012-02-28 20:01
Rozesłałem dobre wieści do znajomych
- 1 0
-
2012-02-28 20:07
tez (2)
zamowilem ta usluge,jednak to olalem bo nic z tego niebylo,teraz przeczytalem ten artykul wszedlem na maila i rzeczywiscie dostaje od wezwania do zaplaty od nich. Wiadomo ze nie zaplace ale co mam dalej robic ? poprostu nic?
- 3 0
-
2012-02-28 20:16
polecam poczytanie
- 1 1
-
2012-02-28 22:40
nie placic, ewentualnie odpisac, ze ktos dla jaj podal twojego maila i zeby sie wypchali. Tylko durnie i tepaki zaplacili.
- 3 0
-
2012-02-28 20:17
dokładnie to samo miałem konto na 10 dni za darmo a potem przyszło płacić
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.